Kristiansand diakekt

Ja, det er veldig stor forskjell!!! :) Grimstaddialekta (og Arendal) er jo bare helt grusom! ;) Sorry Nann ;)

Fineste dialekta i Norge må jo bare være nord-vest Telemark ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
No sweat, ut i trafikken;) er ganske enig jeg. Gjør seg i alle fall ikke på tv!!

Grimstad dialekta er veldig forskjellig fra kr.sand dalekta,som de over sier,hvertfall for oss som er kr.sandere :) Flekkerøy er likere,men hvis de prater bredt høres det nesten ut som de er fra mandal :)

Jeg bare ELSKER Bergen og Kristiansand dialekta. Blir nesten helt forelska hver gang noen prater slik samme hvilket kjønn:p

Syns Kristiansand er fantastisk flott dialekt så syns jeg også Stavangersk er fint:)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg heller mer mot nordnorsk av forskjellig slag tror jeg, synes det er sjarmerende. Kristiansand dialekta er fin den å.
Dialekter fra Molde og Kristiansund derimot er jeg ikke blodfan av, ikke meninga å trampe på noen tær, men sånn er nå det!

Jeg heller mer mot nordnorsk av forskjellig slag tror jeg, synes det er sjarmerende. Kristiansand dialekta er fin den å.
Dialekter fra Molde og Kristiansund derimot er jeg ikke blodfan av, ikke meninga å trampe på noen tær, men sånn er nå det!
Fredrikstad (som jeg er i fra) er helt forferdelig hvertfall:p Hater å høre dialekta mi på radio eller tv!:p

Fredrikstad (som jeg er i fra) er helt forferdelig hvertfall:p Hater å høre dialekta mi på radio eller tv!:p
Så du innslaget fra NRK hvor de fikk ei fra Fredrikstad til å lage en reportasje med dialekt? Haha... En kollega hørte på det etterpå og holdt på å daue!!! :D

Synes både Ålesund og Molde er fine dialekter :)

Så du innslaget fra NRK hvor de fikk ei fra Fredrikstad til å lage en reportasje med dialekt? Haha... En kollega hørte på det etterpå og holdt på å daue!!! :D

Haha nei så ikke det, huff:p tviler ikke på at ho ko godt da:p noen er jo ekstreeeeeme da!!:o

Jeg snakker Grimstad dialekt, men liker det kke :p men Arendal er wayyyy verre ;) er ikke så fan av kristiansandsk heller jeg da...liker vel stort sett lite fra min egen landsdel :p

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg snakker Grimstad dialekt, men liker det kke :p men Arendal er wayyyy verre ;) er ikke så fan av kristiansandsk heller jeg da...liker vel stort sett lite fra min egen landsdel :p

Tror ikke vi er de mest breiale fra området her ;) heldigvis. ..hihi

Jeg er fra Kristiansund :p

❤Johannes Emìl 25.04.13❤

Jeg liker Stavanger dialekten veldig godt også er jeg veldig svak for dialekten på Sunnmøre type den som de sakker ute på bygda ( ikke den jålete utgaven som er i byene). Aust- og vest Agder har jeg generelt lite forhold til. Min dialekt er bare kjedelig.

Du snakker da ikke mye Grimstaddialekt... Hadde ALDRI klart å gjette at du er fra Grimstad.... ;)

Back
Topp