No sweat, ut i trafikkenJa, det er veldig stor forskjell!!!Grimstaddialekta (og Arendal) er jo bare helt grusom!
Sorry Nann
Fineste dialekta i Norge må jo bare være nord-vest Telemark
Sent from my iPhone using BV Forum mobile app
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
No sweat, ut i trafikkenJa, det er veldig stor forskjell!!!Grimstaddialekta (og Arendal) er jo bare helt grusom!
Sorry Nann
Fineste dialekta i Norge må jo bare være nord-vest Telemark
Fredrikstad (som jeg er i fra) er helt forferdelig hvertfallJeg heller mer mot nordnorsk av forskjellig slag tror jeg, synes det er sjarmerende. Kristiansand dialekta er fin den å.
Dialekter fra Molde og Kristiansund derimot er jeg ikke blodfan av, ikke meninga å trampe på noen tær, men sånn er nå det!
Så du innslaget fra NRK hvor de fikk ei fra Fredrikstad til å lage en reportasje med dialekt? Haha... En kollega hørte på det etterpå og holdt på å daue!!!Fredrikstad (som jeg er i fra) er helt forferdelig hvertfallHater å høre dialekta mi på radio eller tv!
![]()
Synes både Ålesund og Molde er fine dialekterJeg heller mer mot nordnorsk av forskjellig slag tror jeg, synes det er sjarmerende. Kristiansand dialekta er fin den å.
Dialekter fra Molde og Kristiansund derimot er jeg ikke blodfan av, ikke meninga å trampe på noen tær, men sånn er nå det!
Haha nei så ikke det, huffSå du innslaget fra NRK hvor de fikk ei fra Fredrikstad til å lage en reportasje med dialekt? Haha... En kollega hørte på det etterpå og holdt på å daue!!!
Tror ikke vi er de mest breiale fra området herJeg snakker Grimstad dialekt, men liker det kkemen Arendal er wayyyy verre
er ikke så fan av kristiansandsk heller jeg da...liker vel stort sett lite fra min egen landsdel
Sent from my iPad using BV Forum
Jeg er fra KristiansundJeg heller mer mot nordnorsk av forskjellig slag tror jeg, synes det er sjarmerende. Kristiansand dialekta er fin den å.
Da vil jeg høre stemmen din masse på landstreffetJeg gjør![]()
HahahaDa vil jeg høre stemmen din masse på landstreffet
Sent from my GT-P5110 using BV Forum mobile app
Du snakker da ikke mye Grimstaddialekt... Hadde ALDRI klart å gjette at du er fra Grimstad....Jeg snakker Grimstad dialekt, men liker det kkemen Arendal er wayyyy verre
er ikke så fan av kristiansandsk heller jeg da...liker vel stort sett lite fra min egen landsdel
Sent from my iPad using BV Forum
Hehe, vel er fra Trøndelag sjøl så skal ikke akkurat klage på andre dialekter sånn egentligJeg er fra Kristiansund
❤Johannes Emìl 25.04.13❤
Jeg er heelt enig!!!Jeg bare ELSKER Bergen og Kristiansand dialekta. Blir nesten helt forelska hver gang noen prater slik samme hvilket kjønn![]()
Nei huff, enig enig!!Jeg er heelt enig!!!![]()
Så lenge det ikke er en blærete bergenser!![]()