Kristiansand diakekt

besnik

En del av april og mai2013
MAI 2013
Tilgangsansvarlig
VIP
Må jo bare være den fineste dialekten som finnes....
Jeg følger tour de france hvert år nesten bare for p høre på dag otto:p
Gleder meg til landstreffet,da må alle dere fra distriktet der snakke mye:p
Hvilken dialekt liker du best?
Sent from my GT-I9505 using BV Forum mobile app

Dere som er fra området, er det stor forskjell på grimstad dialekt og kristiansand dialekt?

Jeg tror kanskje at jeg liker bergensk, litt usikker da mye kommer ann på personen som snakker og :p

Må jo bare være den fineste dialekten som finnes....
Jeg følger tour de france hvert år nesten bare for p høre på dag otto:p
Gleder meg til landstreffet,da må alle dere fra distriktet der snakke mye:p
Hvilken dialekt liker du best?

Dere som er fra området, er det stor forskjell på grimstad dialekt og kristiansand dialekt?

Jeg tror kanskje at jeg liker bergensk, litt usikker da mye kommer ann på personen som snakker og :p

Så gøy å høre, jeg er fra Kristiansand ser du, å ikke ofte man får hlre at noen liker dialekta, som regel syns folk den bare er rar :P

Ceres; Grimstad og Kristiansand dialekt er veldig forskjellig, Grimstadfolk sier gjerne; e og du (ligner mer på Arendal dialekt) mens Kristiansandere sier æ æ å edår f.eks hehe.. (jeg er å spiser)

Men gøy å høre noen liker den! :):)

Personlig syns jeg både østlandske og vestlandsk er fint, selv om det er et bredt spekter innenfor begge dialekter :)

Får ikke qoute ceres...
Trodde de var ganske like jeg:eek:
Hvor er dag otto fra?
Og bergensk er fæl synest jeg.....:p

Dag Otto snakker ikke Kristiansand dialekt! Han er fra Grimstad. Myyye forskjell :) iallefall for oss som er fra Sørlandet ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobil

Får ikke qoute ceres...
Trodde de var ganske like jeg:eek:
Hvor er dag otto fra?
Og bergensk er fæl synest jeg.....:p

Bergensk er min favoritt ! ! !

Så gøy å høre, jeg er fra Kristiansand ser du, å ikke ofte man får hlre at noen liker dialekta, som regel syns folk den bare er rar :p

Ceres; Grimstad og Kristiansand dialekt er veldig forskjellig, Grimstadfolk sier gjerne; e og du (ligner mer på Arendal dialekt) mens Kristiansandere sier æ æ å edår f.eks hehe.. (jeg er å spiser)

Men gøy å høre noen liker den! :):)

Personlig syns jeg både østlandske og vestlandsk er fint, selv om det er et bredt spekter innenfor begge dialekter :)

Var det jeg mente:)
FOr Dag Otto og janne formo snakker ikke likt i mitt hode ;)

Dag Otto snakker ikke Kristiansand dialekt! Han er fra Grimstad. Myyye forskjell :) iallefall for oss som er fra Sørlandet ;)

Jeg har hørt forskjell selv, og jeg bor laaaangt unna :p
Jeg digga nydalen i går når jon parodierte dag otto :p

Da elsker jeg Grimstads dialekten:p
Noen her inne som snakker det?

Var det jeg mente:)
FOr Dag Otto og janne formo snakker ikke likt i mitt hode ;)
Når jeg tenker etter gjør ikke de det:p
Men synest dialekten til janne formo og er fin jeg,men dag ottos er jo bare best:)

Haha fantastisk når folk ska parodiere krsand dialekt, eller sørlands dialekta generellt, blir alltid så mye rart da :P

Haha fantastisk når folk ska parodiere krsand dialekt, eller sørlands dialekta generellt, blir alltid så mye rart da :p

Er det ikke slik med alle dialekter da? :p jeg ler iallefall uansett når det er slik :p

Når jeg tenker etter gjør ikke de det:p
Men synest dialekten til janne formo og er fin jeg,men dag ottos er jo bare best:)
Åh elsker dialekten til Janne jeg da :D og Kristiansand generelt :)

Det er waaaaay forskjell på grimstad og kr sands dialekt.

Personlig liker jeg kristiandsandsdialekta best. Og bergensk ♥
:)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Veldig forskjellig på Kristiansands og grimstad dialekta ja. Et helt fylke forskjell;)

Vi har hytte på Flekkerøy og der snakker de Kristiansand dialekt (tror jeg). "Langt ude.." (langt ute) :D Kjenner noen som bor der og jeg elsker den dialekten. Har hatt sååå lyst til og kunne snakke sånn så lenge jeg kan huske :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Vi har hytte på Flekkerøy og der snakker de Kristiansand dialekt (tror jeg). "Langt ude.." (langt ute) :D Kjenner noen som bor der og jeg elsker den dialekten. Har hatt sååå lyst til og kunne snakke sånn så lenge jeg kan huske :P

Sent from my iPhone using BV Forum

Du har heilt rett, Flekkerøya har møe likt Kristiansandsdialekta ;)

Ja, det er veldig stor forskjell!!! :) Grimstaddialekta (og Arendal) er jo bare helt grusom! ;) Sorry Nann ;)

Fineste dialekta i Norge må jo bare være nord-vest Telemark ;)

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Back
Topp