*krisehjelp til tørre lepper*

2 barnsmamma 87

Blir kjent med forumet
noen som har veldig gode tips til leppeprodukter som hjelper til veldig tørre lepper? gjerne noe UTEN mineraloljer...

Jeg sverger til Mentolatum.. Vet ikke om den inneholder noe sånt, men fungerer veldig bra og jeg har en hud som ikke tåler så mye rart[emoji4][emoji108]

Jeg sverger til cosmica sin. Har lyseblå kork. Men også mentholatum [emoji4]

Jeg børster leppene med tannbørsten (au!) og smører på noe. Om jeg ikke har noe i hus så bruker jeg olivenolje. Det var tips jeg fikk her på forumet :)

Hvorfor børste med tannbørste? :eek:
Husker ikke helt, men jeg synes det hjelper.

Mange bruker tannbørste for å peele vekk gammel, tørr hud i tillegg til å øke blodsirkulasjonen i leppene for å fremme produksjon av ny hud. :) Hørt noen anbefaler en lett skrubb laget av honning og sukker også mot tørre lepper.

Selv sverger jeg til Elizabeth Ardens 8-hour cream!

Body shop har en hemplappomade som jeg brukte mye av da jeg hadde ekstremt tørre lepper pga en forferdelig tablettkur (isotretinoin)jeg gikk på.
Viktig at det du smører på ikke inneholder vann, spesielt nå på vinteren.
Tar du tran? Det hjelper smøre kroppen innenfra [emoji4]

tusen takk for tips :) skal prøve meg litt frem :)

Hvorfor børste med tannbørste? :o
Jeg børster leppene med tannbørsten (au!) og smører på noe. Om jeg ikke har noe i hus så bruker jeg olivenolje. Det var tips jeg fikk her på forumet :)
Hvis det gjør vondt er du nok litt for hardhendt! Fukt leppene godt først (f.eks. med en våt klut, hold den over munnen et par minutter) for å myke opp, og skrubb forsiktig med tannbørsten (eller bare bruk kluten), men ikke så mye at det gjør vondt, bare slik at det som allerede er dødt løsner.

Skriver under på Purelan verdens beste leppepomade! Har det alltid i hus, selv når jeg ikke ammer.

Hvis det gjør vondt er du nok litt for hardhendt! Fukt leppene godt først (f.eks. med en våt klut, hold den over munnen et par minutter) for å myke opp, og skrubb forsiktig med tannbørsten (eller bare bruk kluten), men ikke så mye at det gjør vondt, bare slik at det som allerede er dødt løsner.

Skriver under på Purelan verdens beste leppepomade! Har det alltid i hus, selv når jeg ikke ammer.

Jeg gjør det bare når det er så tørt at det gjør vondt uansett.

Tror jeg må teste purelan ;)

Back
Topp