Krise! tom for melk

Sorriso91

Betatt av forumet
Desemberlykke2017
gutten min har vært helt fortvilet og ville ikke spise de siste timene, jeg trodde det var fordi han ikke var sulten. men da han fortsatte å være vrang i flere timer prøvde jeg og pumpe meg og det var så og si ingenting der. Nå var jeg heldig og hadde et beger med melk i fryseren, men hva gjør jeg om ikke får nok i natt til å mate han ??

gutten min har vært helt fortvilet og ville ikke spise de siste timene, jeg trodde det var fordi han ikke var sulten. men da han fortsatte å være vrang i flere timer prøvde jeg og pumpe meg og det var så og si ingenting der. Nå var jeg heldig og hadde et beger med melk i fryseren, men hva gjør jeg om ikke får nok i natt til å mate han ??

Nå vet jeg ikke hvor du bor, men de fleste bensinstasjonene selger faktisk nan, så kan jo kjøpe erstatning der. :) er jo bare å ringe til stasjonen, eller høre på facebookvenner din om noen har erstatning.

Tror nok ikke du er tom for melk. Kan være stress og det er mindre om kvelden.
Jeg har masse melk, spesielt på dagtid. Renner ut av munnen på lillegutt her. Men hvis jeg prøver å pumpe meg får jeg kanskje 50 ml tilsammen på begge på 15 min.
Ville ventet med å kjøpe noe erstatning i hvertfall. Bare fortsett å legge han til:)

Du har nok bare mindre melk på kvelden. En går ikke tom sånn plutselig.. fysiologisk sett umulig. Stresshormoner kan ta plassen til ammehormonene og påvirke utdrivingen/melken. Babyene kan bli stressa ved brystet fordi melken kommer saktere ut på kveldstid.

Hvordan gikk natten ?

Hvordan gikk natten?

Jeg har også opplevd, flere ganger nå, at jeg ikke får ut noe særlig melk når jeg pumper :(
Har fått ut 100-120ml tidligere, men om jeg er bare bitte litt stresset så får jeg aldri mer enn maks 40ml.
Det er jo ingenting!
Men når vi ammer, så blir hun mett :)

Sniker. [emoji87]

Pumping er ingen indikasjon på hvor mye melk man har, og særlig ikke på kvelden. Jeg har ammet fem barn (fullammet alle i seks måneder og ammet i 2+ år), og jeg har aldri fått ut en dråpe med pumpe.

Kveldsuro er helt normalt, og slik det skal være, og melken er fetere på kveld enn resten av dagen, og babyen må jobbe mer for å "spise seg opp" for natta.

Veldig vanlig med mindre melk om kvelden, og da blir de ofte stresset når ikke melken kommer med en gang og kan styre masse og gråte:D Opplevde ofte selv :meh:

Og man går aldri tom for melk så lenge man ammer :-) på kvelden får man gjerne mer av den fete melka og den er det vanskelig å få ut ved pumping.

Back
Topp