Krevende jobb?

Jordbær

Forelsket i forumet
Hei.

Lurer på om det er flere i samme situasjon. Jeg jobber med barn/ungdom, som kan utagere. Jeg tar mange forhåndsregler, og tenker å si ifra om hva som skjer i magen Ila neste uke.. Er det noen andre tips, eller noen tanker? Tenker ikke altfor mye over det, men det gjør samboeren min - han har jo ingen kontroll over hva som skjer med babyen hans mens jeg er på jobbe;)

Jeg jobber som frisør og jobber med kjemikalier og står hele dagen!
Gruer meg til å si det til sjefen men man må jo det! Sjefen plikter å risikovurdere og tilrettelegge arbeidet mtp graviditeten! Der jeg jobber har vi ikke punktavsug noe som gjør det skummelt for meg å jobbe med farge og permanent og tilogmed håraprayer så jeg innser at jeg er nødt til å si fra ila nesteuke selv

Har ikke erfaring selv, men vet at en jeg kjenner jobbet i fengsel, hun fikk sykemelding kjempe tidlig, pga risikoen med innsatte.

Hei.

Lurer på om det er flere i samme situasjon. Jeg jobber med barn/ungdom, som kan utagere. Jeg tar mange forhåndsregler, og tenker å si ifra om hva som skjer i magen Ila neste uke.. Er det noen andre tips, eller noen tanker? Tenker ikke altfor mye over det, men det gjør samboeren min - han har jo ingen kontroll over hva som skjer med babyen hans mens jeg er på jobbe;)

Vet at det er mange i en slik jobb som får en slags tidlig permisjon, husker ikke helt hva det heter. Tror det står om det på nav.no. Det er når man står i en jobb som man er risikoutsatt i forhold til graviditeten. Så kan være lurt å fortelle det tidlig ja:)

Hvis det er en risiko på jobb som gjør at man ikke kan jobbe så husk å få svangerskapspenger og ikke sykemelding!

Okei! Tusen takk for gode svar :) synes også at det er ubehagelig å fortelle sjefen, som det blir nevnt. Samtidig er det sykt at man skal ha dårlig samvittighet for noe av det største som skjer i livet :)

Ja jeg har butikkjobb der vi ikke sitter, har ikke pause og er alene i butikken. Altså null mulighet for å hente seg inn i forhold til kvalme. Mange tunge løft, mye strekk og bøy, opp og ned fra stige. Jeg jobber ikke der igjen før NAV godkjenner full tilrettelegging. Sa i fra til sjef ganske tidlig og han er enig og forståelsesfull :-)

Hei. Stemmer som nevnt over her at hvis du har en jobb som ikke er forenlig med graviditet og det ikke er mulig for arbeidsgiver å tilrettelegge så kan du få svangerskapspenger selv om du ellers er frisk som en fisk. Gjelder altså ikke hvis du er dårlig eller hvis jobben din "bare" er slitsom. Har,en venninne som var i lignende jobb som deg (tvangsinnlagte psykiatriske pasienter). Hun ble tatt ut av jobb straks det var synlig at hun var gravid da de anså at det økte risikoen for vold og trusler mot henne.

Har en veldig tung jobb med masse løft, stå og gå hele dagen. Men vet at bedriften kan flytte på meg men velger å vente til uke 12 med å si det for begynte i fast stilling der 1 september. Uffa meg blir ikke gøy å si det :-(

Hei. Stemmer som nevnt over her at hvis du har en jobb som ikke er forenlig med graviditet og det ikke er mulig for arbeidsgiver å tilrettelegge så kan du få svangerskapspenger selv om du ellers er frisk som en fisk. Gjelder altså ikke hvis du er dårlig eller hvis jobben din "bare" er slitsom. Har,en venninne som var i lignende jobb som deg (tvangsinnlagte psykiatriske pasienter). Hun ble tatt ut av jobb straks det var synlig at hun var gravid da de anså at det økte risikoen for vold og trusler mot henne.

Okei! Jeg satser på å kunne være "på gulvet" så lenge som mulig , men at jeg får lov til tilbaketrekking og eventuelt en bakvakt dersom situasjoner skulle oppstå :) eller mer kontortid dersom det ikke går. Elsker jobben min, og livredd for å bli flytta på :p

Back
Topp