Krevende jobb?

Jordbær

Forelsket i forumet
Hei.

Lurer på om det er flere i samme situasjon. Jeg jobber med barn/ungdom, som kan utagere. Jeg tar mange forhåndsregler, og tenker å si ifra om hva som skjer i magen Ila neste uke.. Er det noen andre tips, eller noen tanker? Tenker ikke altfor mye over det, men det gjør samboeren min - han har jo ingen kontroll over hva som skjer med babyen hans mens jeg er på jobbe;)

Jeg jobber som frisør og jobber med kjemikalier og står hele dagen!
Gruer meg til å si det til sjefen men man må jo det! Sjefen plikter å risikovurdere og tilrettelegge arbeidet mtp graviditeten! Der jeg jobber har vi ikke punktavsug noe som gjør det skummelt for meg å jobbe med farge og permanent og tilogmed håraprayer så jeg innser at jeg er nødt til å si fra ila nesteuke selv

Har ikke erfaring selv, men vet at en jeg kjenner jobbet i fengsel, hun fikk sykemelding kjempe tidlig, pga risikoen med innsatte.

Hei.

Lurer på om det er flere i samme situasjon. Jeg jobber med barn/ungdom, som kan utagere. Jeg tar mange forhåndsregler, og tenker å si ifra om hva som skjer i magen Ila neste uke.. Er det noen andre tips, eller noen tanker? Tenker ikke altfor mye over det, men det gjør samboeren min - han har jo ingen kontroll over hva som skjer med babyen hans mens jeg er på jobbe;)

Vet at det er mange i en slik jobb som får en slags tidlig permisjon, husker ikke helt hva det heter. Tror det står om det på nav.no. Det er når man står i en jobb som man er risikoutsatt i forhold til graviditeten. Så kan være lurt å fortelle det tidlig ja:)

Hvis det er en risiko på jobb som gjør at man ikke kan jobbe så husk å få svangerskapspenger og ikke sykemelding!

Okei! Tusen takk for gode svar :) synes også at det er ubehagelig å fortelle sjefen, som det blir nevnt. Samtidig er det sykt at man skal ha dårlig samvittighet for noe av det største som skjer i livet :)