Krevende i romjulen

Så fint så mange kose seg max nå i julen, fortsett med det:Heartbigred

Jeg kjenner jeg ikke har ork til å lese alle som koser seg sånn:hilarious:
Nå skal det sies at min lille har akkurat blitt 3 år og har vært illsint siden julaften kveld ettersom hun kjeder seg helt enormt, blitt veldig vant til at det skjer noe hele tiden i barnehagen og alltid et barn eller ti å leke med så når mamma ikke vil leke i 12 timer i strekk blir det meget dårlig stemning:rolleyes:
Jeg merker det er noe helt annet å skulle aktivisere og glede henne i år enn de to andre årene som har vært, uansett hvor mye vi fant på både inne og ute. Det ble levering i barnehagen i dag:hilarious: Hun er hjemme i 4 dager til etter nyttår så i dag var det godt med en pause for mamma og en aktiv og fin dag med masse lek for lille.

Selv om jeg skrev at det er mindre krevende å ha barn hjemme i ferien fordi det er mindre stressende betyr det ikke at vi koser oss hele tiden eller at jeg ikke er sliten. Ingen mammaer klarer å leke i 12 timer i strekk! Nå har vi 3 små så de har selskap i hverandre. Vi har også laget lekeavtaler med andre barn, og foreldre, fra barnehagen i ferien på den måten blir det litt sosialt for store og små.

Nei vet du ka? Jeg har 3 st. En på 9,7 og 5 år. Det har vart et slitsom år og minste har diagnose. Jeg har hatt han i bhg nå mens de 2 andra har vart fri. Vi har tatt veldig korte dager i bhg og tatt en dag her og der fri. Jeg nyter det siste på minste i bhg for til høsten da skall han oxå vær hjemme når de andre har fri.

Så fint så mange kose seg max nå i julen, fortsett med det:Heartbigred

Jeg kjenner jeg ikke har ork til å lese alle som koser seg sånn:hilarious:
Nå skal det sies at min lille har akkurat blitt 3 år og har vært illsint siden julaften kveld ettersom hun kjeder seg helt enormt, blitt veldig vant til at det skjer noe hele tiden i barnehagen og alltid et barn eller ti å leke med så når mamma ikke vil leke i 12 timer i strekk blir det meget dårlig stemning:rolleyes:
Jeg merker det er noe helt annet å skulle aktivisere og glede henne i år enn de to andre årene som har vært, uansett hvor mye vi fant på både inne og ute. Det ble levering i barnehagen i dag:hilarious: Hun er hjemme i 4 dager til etter nyttår så i dag var det godt med en pause for mamma og en aktiv og fin dag med masse lek for lille.

Som en annen skrev her, du har min fulle sympati. Det der er mye av grunnen til at vi fikk et til barn. Jeg holdt på å dævve av å leke med eldste vår allerede da hun var baby. Hun krevde stimulering HELE tiden og jeg var dritsliten av det. Jeg er ikke såå sosial av meg som person heller. Så ikke tro at alle andre koser seg. Jeg tipper jenta di har det helt topp selv om du synes det er slitsomt og ikke ha dårlig samvittighet for det :)

Har en på 5 og en på 11 mnd. Utfordrende at de har ulike behov. Frøkna sover heldigvis greit på dagtid, men best inne. Så det er ikke så lett å dra på trilletur med storebror i sovetida, da våkner hun stort sett for tidlig. Heller ikke lett å ha de ute begge nå som det er snø og kaldt, hun holder ikke ut særlig lenge. Og jeg orker ikke bære på henne så lenge, kroppen er ikke helt god etter svangerskapet enda.
Storebror må ut en tur hver dag, ellers blir det mye bråk og styr. Han har ikke vært i bhg på over 2 uker, og det har gått bra fordi mine foreldre var hos oss en uke, og vi hos dem uka etter. Hadde nok vært bra sliten nå om jeg var alene med begge hele den perioden!
Det jeg syns er størst overgang til to barn er at man aldri får fred på dagtid :hilarious: Storebror venter på alenetid så fort lillesøster sovner, og da kunne jeg godt tenkt meg å drikke kaffe i fred :bag::hilarious:

Minstemor her er altså 6, og i dag slo det meg at ungen er brakkesyk. Det merket vi jo på de andre også når de var yngre (og særlig eldste der året han hadde 3 uker hjemme fra skolen sin førte juleferie. Han fikk vannkopper)

Jeg har bare glemt det for de store har ikke slitt med det på noen år. De nyter ferien. Men ja. Hun har nok godt av å komme tilbake i rutinene, rett og slett. Det er ikke det at vi ikke koser oss med ferien, men hun er vant til rutine. Frokost, skole, Sfo, lekser, middag, og i ferien glir alt mer ut og lite samvær med vennene hennes. Det blir nok bra når skolen starter igjen.

Men jeg innså akkurat at denne nå ligger under livet med barn under 5, og det har jeg ikke lenger. Nå som minstemor ble 6 for ei uke siden.

Men jeg innså akkurat at denne nå ligger under livet med barn under 5, og det har jeg ikke lenger. Nå som minstemor ble 6 for ei uke siden.

Deet går nok bra :) :) gjelder vel alle bare at man ikke kan poste i begge underforum.
Gleder meg til hverdag igjen jeg nå også!

Deet går nok bra :) :) gjelder vel alle bare at man ikke kan poste i begge underforum.
Gleder meg til hverdag igjen jeg nå også!
Det går nok bra ja, ingen fare der.

Bare rart å ikke høre til lenger.
. Som sånnsett er en grei overgang, jeg har jo hatt min nybakte 6 åring i skolen siden sommeren så jeg har ikke småunger mer.

Må bare sitere den julesangen: «and mom and dad can hardly wait for school to start again». Tror ikke du er alene nei! :)

Vært kos å ha de hjemme men godt å sende de i bhg og skole igjen også. Merket de begynte å gå hverandre på nervene de siste dagene, spesielt eldste på 7 og nr 3 på 3 år. De kan være intense da hun på 3 elsker å terge storebror og han lar seg så til de grader terges også. I tillegg har vi minste på 5 mnd som følges tett opp pga dårlig vektoppgang med ditto tur på sykehus med sonde og alt i romjulen.

Back
Topp