Krevende i romjulen

Hittil har det vært enkelt i år.

Men 1) mine begynner å bli store (6,10,13)
Og 2) ingen av dem har blitt syke!

Men bittelitt slitsomt i dag, all den tid JEG har blitt litt syk (bare forkjøla antar jeg. Men er i karantene da til jeg får svar på pcr testen)

Jaa. Eller både og. Men merker det er vanskelig å aktivisere nå som mye er stengt, man skal unngå mye sosialt. De som går på skole er jo vant med at mye skjer hele tiden, og klarer ikke helt å slappe av uten ting som skjer rundt. Synes det er veldig koselig i ferier til vanlig, men da har man mere ting å finne på.

Nei, synes det er digg å ikke må noen ting :p ligge på sofaen og se på hver sin skjerm, møtes til middag, brettspill, en film på kvelden. Så bygges det lego hele neste dag osv.. har en på 7,5 og vi har hvert i karantene hele jula og har kost oss Max. Skal jobbe et par dager nå, før langhelg igjen. Har hund som må ut hver dag, så vi kommer oss ut og nå kom det snø, så nå blir det en del skiturer i nyttårshelgen :D

Har en på 10 måneder og en på 3 år, og synes det har vært overraskende greit så langt! Vi var hos svigers i to dager rundt julaften, men vært hjemme resten. Vi er ute minst én gang om dagen, leker med de nye lekene og lager litt ekstra god mat. Vi liker aller best å være sammen alle fire, men har innsett i romjula at vi voksne må bytte litt på, for eldstemann er litt irritert på lillebroren for tida. I tillegg er det litt kaldt for lillebror å være ute utenfor vogna for tida.

Nei, synes det er digg å ikke må noen ting :p ligge på sofaen og se på hver sin skjerm, møtes til middag, brettspill, en film på kvelden. Så bygges det lego hele neste dag osv.. har en på 7,5 og vi har hvert i karantene hele jula og har kost oss Max. Skal jobbe et par dager nå, før langhelg igjen. Har hund som må ut hver dag, så vi kommer oss ut og nå kom det snø, så nå blir det en del skiturer i nyttårshelgen :D
Elsket de dagene vi kunne være sammen og ikke måtte rekke noe:)

Ja. Er nok mye alderen på ungene og at de har veldig ulike behov. Har en på snart 4 og baby på 9 mnd. Babyen er våken hver time hele natta, før jeg legger meg ca hvert 20. minutt så får ikke så mye ro før jeg legger Meg selv heller, hun får to tenner atm og vi har blitt forkjøla IGJEN. I tillegg har bhg vært stengt ekstra lenge før jul pga corona i barnehagen. Når babyen eventuelt går med på å sove noe annet sted enn i fanget mitt på dagtid står storebror klar med sugekoppene sine og klistrer seg til meg blekksprutstyle for å suge ut siste kraft av energi. :hilarious:
Storebror trenger minst 2-3 timer ute for ikke å fly på veggen, dersom vi ikke gir fri tilgang til skjerm da, men det ønsker vi ikke. Og babyen bare skriker for det meste ute fordi det er kaldt og kjedelig å sitte i vogn/bæresele for en som har blitt reser på å krabbe. Og sånn går nu dagen :hilarious:

Noen andre som synes det er krevende å ha barna hjemme hele romjulen? :hilarious:

jeg var sååååå overmoden for å sende mine på 2 og 4 år i barnehagen i dag! No Shame in telling it! De hr vært hjemme i nesten to uker med sykdom, så nå trengte de noe mer enn en utslitt mamma som savnet jobb!

Veldig krevende. Heldigvis jobber jeg litt, ellers hadde det klikka. Vi kunne sendt yngste i bhg, men eldste må være hjemme( går på skolen) og mannen har fri, så da blir det litt dumt. Dessuten er det omtrent ingen i bhg heller. Mine er vanskelig å finne på noe med. Vil ingenting og ingenting er bra nok.

Nja, de har vært syke i jula, og har litt sånn giddaløshet og nærtagenhet etter sykdommen ennå. Tung å få med på ting innimellom, feks å gå ut, men innimellom leker de fint. Skal dra de med ut en tur på butikken i morra tidlig,så derfor litt andre inntrykk og stimuli, og håper det løsner snart. Ellers er de innimellom veldig gode til å leke og det er koselig å ha de hjemme, men ønsker de skal bli helt friske nå og ville feks være mer ute.

Synes det faktisk er mindre krevende nå som vi ikke skal rekke noe, mindre stress og mas.

Så fint så mange kose seg max nå i julen, fortsett med det:Heartbigred

Jeg kjenner jeg ikke har ork til å lese alle som koser seg sånn:hilarious:
Nå skal det sies at min lille har akkurat blitt 3 år og har vært illsint siden julaften kveld ettersom hun kjeder seg helt enormt, blitt veldig vant til at det skjer noe hele tiden i barnehagen og alltid et barn eller ti å leke med så når mamma ikke vil leke i 12 timer i strekk blir det meget dårlig stemning:rolleyes:
Jeg merker det er noe helt annet å skulle aktivisere og glede henne i år enn de to andre årene som har vært, uansett hvor mye vi fant på både inne og ute. Det ble levering i barnehagen i dag:hilarious: Hun er hjemme i 4 dager til etter nyttår så i dag var det godt med en pause for mamma og en aktiv og fin dag med masse lek for lille.

Last edited:

Nå skal det sies at min lille har akkurat blitt 3 år og har vært illsint siden julaften kveld ettersom hun kjeder seg helt enormt, blitt veldig vant til at det skjer noe hele tiden i barnehagen og alltid et barn eller ti å leke med så når mamma ikke vil leke i 12 timer i strekk blir det meget dårlig stemning:rolleyes:
Jeg merker det er noe helt annet å skulle aktivisere og glede henne i år enn de to andre årene som har vært, uansett hvor mye vi fant på både inne og ute. Det ble levering i barnehagen i dag:hilarious: Hun er hjemme i 4 dager til etter nyttår så i dag var det godt med en pause for mamma og en aktiv og fin dag med masse lek for lille.
Her er det ingen som koser seg:rolleyes: Fireåringen er alltid sint og ødelegger for oss alle. Eldstemann kjeder seg hele tiden, men gidder ingenting. 5 dager til sfo og 6 dager til bhg:wacky:

All min sympati. Aldri hatt så mye sammenbrudd fra ungen min som akkurat rundt 3 år :smiley-ashamed004
Og når man bare er to sammen, en voksen og ett barn, så kjeder jo barnet seg og kan fort kreve oppmerksomhet og lek typ hele tiden. Hvertfall har min mange dager hvor han er sånn, og jeg synes det er liiitt slitsomt å være veldig engasjert i lek hele tiden. Er ikke nok å bare trille ball eller bygge duplo, skal liksom være så innmari til rollelek. :happy090 Og jeg klarer ikke å leve helt opp til det engasjementet som ungen ønsker seg hele tiden.
Hold ut så blir det mer koselige ferier senere :) ❤️

Jeg savner ikke å sende ungene på skolen og har ikke tenkt over at det er travelt å ha de «hjemme». Men vi er hos mamma og her er hund, en onkel og en tante som hjelper til :P Har en baby på 4 måneder så travelt er det jo uansett om ungene er hjemme eller ikke :P

Både og. Mest fordi hun savner barnehagen (maser hveeeeer dag) og jeg ikke er helt i form pga hormonstimulering før innsett. Hatt fri siden forrige tirsdag og skal tilbake 4/1.

Men når det er sagt setter jeg pris på tiden vi har sammen. Jobbet 11-12 timer hver ukedag + søndag kveld siden starten av oktober, så sliten. Heldigvis normal arbeidstid fra midt av januar.

Back
Topp