Kremer

lizzed

Forumet er livet
Aprilbarna`15
Novemberlykke 2018
Ny i dette gamet kjenner jeg.. hva er bruksområdene/forskjellene på alle disse salvene?

Sinksalve
Bepathen
Inotyol
Osv??

Jeg bruker ikke mye kremer, kun Inotyol. Den er helt super hvis man er sår. Smører på et tykt lag og etter noen timer er det ikke antydning til sårhet. De andre føler jeg ikke hjelper og blir bare å smøre for å smøre.

Man skal ikke smøre små barn så mye- det kan ødelegge den naturlige balansen i huden. Så her bruker vi kun sink salve til stumpen når den blir sår, tørre servietter med vann til skift av bleie ( fåes på meny og apotek) istedet for våtservietter som mange kan reagere på, baby olje til bading :)

Det er vel mye de samme bruksområdene, men selv foretrekker jeg Bepanthen. Sinksalve hørte jeg ikke var så bra. Ikke akkurat skadelig, da, men... Inotyol har jeg aldri brukt for jeg har den oppfatningen om at den er for "ekstreme" tilfeller av sårhet. Jeg ser mange anbefale den her inne. ;)

Det er vel mye de samme bruksområdene, men selv foretrekker jeg Bepanthen. Sinksalve hørte jeg ikke var så bra. Ikke akkurat skadelig, da, men... Inotyol har jeg aldri brukt for jeg har den oppfatningen om at den er for "ekstreme" tilfeller av sårhet. Jeg ser mange anbefale den her inne. ;)
Inotyol er super når de blir såre i stumpen! Smører et tykt lag ved bleieskift også er sårheten borte ved neste :) det gjør veldig vondt for de små når de blir såre og denne lindrer med en gang! Anbefaler denne på det sterkeste!! Har prøvd andre sinksalver og syns ikke de funker i det hele tatt..

Takk for svar.. ikke nødvendig med alle da altså, men greit å ha en av dem.. skjønte at bepathen var bra for såre brystvorter også? Eller kan inotyol brukes til det også?

Kommer forresten absolutt til å bruke minst mulig våtservietter og produkter, men greit å ha i stelleveska om man ikke har andre muligheter.. hjemme blir det spyling i vasken :-)

hjemme hos min familie bruker di ikke kremer.. gikk bort fra det når potetmel funket øike bra på sår rumpe :)
bephaten er super på såre brystvorter - ifølge fam :')

Takk for svar.. ikke nødvendig med alle da altså, men greit å ha en av dem.. skjønte at bepathen var bra for såre brystvorter også? Eller kan inotyol brukes til det også?
Aner ikke :) har ikke no erfaring med den bepathen kremen.. Til brystvorter dine ville jeg heller brukt purelan som du kjøper på apoteket! Er faktisk et must å ha med på sykehuset !!!! Funker mot tørre lepper også ;)

Aner ikke :) har ikke no erfaring med den bepathen kremen.. Til brystvorter dine ville jeg heller brukt purelan som du kjøper på apoteket! Er faktisk et must å ha med på sykehuset !!!! Funker mot tørre lepper også ;)
Aha.. kanskje jeg blander!

Inotyol skal ikke brukes på såre bryster når man ammer står det. Virker som en ganske sterk krem? Aldri brukt den, kommer heller ikke til å gjøre det:)

Inotyol brukte jeg en del på jobb (hjemmesykepleien), funka veldig bra om noen var rød/lett sår.
Den er i likhet med zinksalva vanskelig å vaske bort med vann og såpe, da brukte vi matolje til å vaske den bort :-)

Jeg har bare smurt jenta mi med babyolje når hun har fått rød stump, funker helt supert :)

Sinksalve legger seg som et lag på huden. Jeg gikk helt bort i fra det.
brukte mye Spesialkremen til Sebamed.
ellers er inotyol veldig god

Sinksalve har alltid gjort vondt verre her, bepathen derimot er gull verdt! Har brukt å hatt en tube i stelleveske og en i stellebord, i tilfelle :)

Og purelan til brystvorter, brukte bepathen litt til det også, funket bra-men ikke så bra som purelan :)

bephanten bruker vi på sår rumpe:) funker som gull :) purelan brukte jeg i forrige ammeperiode :)

Back
Topp