Krem til pavlova

Me&mini

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Himmelbarn
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Novemberlykke 2016
Desemberskatter 2016
*Aprilbaby 2018*
Hvordan lager dere kremen til pavlovaen?
Med bilde kanskje? :)

Skjønner ikke hva som skjer, for hver eneste gang jeg prøver meg på slik krem blir den nesten flytende:(
Tar gjerne imot noen tips for å få den mer fluffy:)

Dette skjer uansett om jeg bruker hjemmelaget vanilje krem eller ferdig, men den blir alltid så slapp når jeg blander med vanlig krem...

Pisker du fløtekremen godt før du blander inn eggekremen?

Noen ganger legger jeg på vaniljekremen først på kaka og deretter kremen for å unngå det. Blir samme smaken og ikke så rennende.

Klar over at dette kan gjøres, men syns ikke det ser like pent ut. Er så sta at jeg skal få det til:p haha

Prøv å legg på kremene hver for seg :) først vaniljekremen og så fløtekremen etterpå :)

Jeg blander et beger mager vanilje kesam og vanilje krem :) blir frisk og god smak og ikke rennende :)

Jeg blander pisket krem og vaniljekrem, for hånd! Pisker krem med miksmaster, men den må ikke brukes for å blande, da blir det fort flytende:)

Hva med å ha i gelatin i eggkremen rett før du vender den inn i kremen? Og så lar den sette seg?

Gelatin kan prøves:) Skjønner bare ikke hvorfor den skal bli så flytende når andre sin ikke blir det...hehe

Prøv å la det stå I kjøleskapet eller frysa litt :)
Jeg blander pisket krem og vaniljekrem, for hånd! Pisker krem med miksmaster, men den må ikke brukes for å blande, da blir det fort flytende:)

Vaniljekremen sto i kjøleskapet i hele natt så jeg var sikker på at den var kald nok. Den stod også i kjøleskapet et par-tre timer etter den var blandet:/

Har blandet for hånd ja, men blir slik allikevel

Har jeg aldri opplevd, sikker på at du har nok krem? Vet at vaniljekrem kan bli rennene når den piskes.
Jeg brukker aldri å vende inn vaniljekremen, pisker bare fløtekremen sikkelig godt så har jeg i vaniljekremen å rører det fort sammen.

Har jeg aldri opplevd, sikker på at du har nok krem? Vet at vaniljekrem kan bli rennene når den piskes.
Jeg brukker aldri å vende inn vaniljekremen, pisker bare fløtekremen sikkelig godt så har jeg i vaniljekremen å rører det fort sammen.

Har ikke pisket vaniljekremen.
Jeg fulgte en oppskrift jeg fant, så skulle jo tro det er nok. Før, til verdens beste, har jeg blandet 50/50 etter oppskrift. Ble akkurat lik da.

Hvor mye kremfløt har du til f.eks 6 eggeplommer da? Oppskriften jeg brukte nå sa vel 3 dl.

Last edited:
Blander du kremene for hånd eller med maskin? Blir fastere for hånd :-)

Blander du kremene for hånd eller med maskin? Blir fastere for hånd :-)
Blander for hånd bortsett fra fløta. Den pisker jeg. Og begge kremene var veldig fine før jeg blanda de sammen

Blander for hånd bortsett fra fløta. Den pisker jeg. Og begge kremene var veldig fine før jeg blanda de sammen
Hmm, da vet jeg ikke hva som skjer desverre :(

Back
Topp