Krem mot strekkmerker

Lillefrø

Betatt av forumet
Aprilbarna`15
Bruker du krem for å prøve å forebygge strekkmerker? Hva bruker du og hvor ofte smører du deg?

Ja :-) Smører meg hver dag. Varierer mellom strekkmerkekrem (fås kjøpt på apotek) og en vanlig body lotion fra Mary Kay :)

Jeg smører meg hver morgen og kveld fordi jeg er så tørr i huden. Nå strakk huden seg plutselig noe voldsomt når magen plutselig poppet ut, og jeg er glad jeg har tilført fuktighet. Jeg bruker: Burts bees, mama bee Belly butter. Super deilig med e-vitamin som trekker kjapt og godt inn i huden. Noen ganger bruker jeg også La Roche-Possay Lipikar Baume, også helt fantastisk, men bruker litt lengre tid på å trekke inn ;)

Eg bruker ikkje no krem. Er eg veldig tørr smører eg meg med babyolje. Krysser fingrene for at eg ikkje får så mange merker...

Bruker mama bee jeg også. Også har jeg noen ulike oljer som jeg bruker når det passer :-)

Jeg smører meg ikke. Hadde jeg smurt meg med noe hadde ikke den vært mot strekkmerker.. Strekkmerker får man eller så får man ikke. Finnes ingen krem som hjelper mot det. :)

Glemte å si at jeg bruker Ole Henriksen Lavender body oil etter dusj og før seng om kvelden. Sover utrolig behagelig da ;)

Bruker du krem for å prøve å forebygge strekkmerker? Hva bruker du og hvor ofte smører du deg?
Nei. Både lege og jordmor sier dette er bortkastede penger! Strekkmerker er avhengig av hormoner og arv, og kan ikke forhindres ved å bruke krem.

Jeg har aldri brukt krem mot strekkmerker, og fikk det ikke i forrige graviditet. Mens andre som smørte daglig, fikk masse. Man kan godt smøre seg for å holde på fuktighet osv, men da er jo vanlig bodylotion like greit!
Kremer mot strekkmerker er nok mer salgstriks.

Jeg smører kun for at det er digg, etter dusj/bad, når det gjelder strekkmerker så kommer det og det er vel lite en kan gjøre for å forhindre det pga arv, hormoner o.l.

Fikk ingen sist, er det da mulig å få likevel denne gangen? Noen som vet:)?

Jeg smører kun for at det er digg, etter dusj/bad, når det gjelder strekkmerker så kommer det og det er vel lite en kan gjøre for å forhindre det pga arv, hormoner o.l.

Fikk ingen sist, er det da mulig å få likevel denne gangen? Noen som vet:)?
Er nok det ja:/ fikk ingen selv på magen sist. Håper at jeg slipper denne gangen også. Men fikk derimot på pupper, lår og legger.. Men får jeg, så gjør jeg det. Er jo ingenting å gjøre med det uansett..

Er nok det ja:/ fikk ingen selv på magen sist. Håper at jeg slipper denne gangen også. Men fikk derimot på pupper, lår og legger.. Men får jeg, så gjør jeg det. Er jo ingenting å gjøre med det uansett..
Enig der, orker ikke stresse med det, blir det så blir det! Så lenge baby er frisk og fornøyd;)

Smører meg med babyolje, men det er ikke noe jeg har begynt med nå:)

Når en får strekkmerker, så er det fordi det ubderste hudlaget strekker seg, og dit når ikke fuktighetskremen. Så å bruke penger på strekkmerkekrem er bare bortkastet :)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Jeg bruker clarins sin mot strekkmerker (bruke den sist også). Herlig krem som ikke blir klissete! Smører meg etter jeg har dusjet :-)

Når en får strekkmerker, så er det fordi det ubderste hudlaget strekker seg, og dit når ikke fuktighetskremen. Så å bruke penger på strekkmerkekrem er bare bortkastet :)

Sent fra min GT-I9100 via Tapatalk

Ja, er det jeg har hørt og tror på også. At man smører seg og ikke får strekkmerker er bare flaks og har liten sammenheng. (Men at det hjelper mot kløe, det gjør det!)
Selv smurte jeg meg fra jeg begynte å få mage og fram til fødsel, men sprakk opp likevel.
Da har jeg mer tro på olje til underlivet for å unngå revning. Det anbefaler også jordmødre.

Når det er sagt, jeg kommer sikkert til å smøre meg igjen, mest for å ha gjort mitt for å ikke få flere strekkmerker. ;)

Back
Topp