Krem for tørr hud??

• Trådstarter Trådstarter Bellabanan
  • Opprettet Opprettet
B

Bellabanan

Guest
Jeg sprekker i hendene og på fingrene. Det svir og klør.. Noen tips? Prøvd masse som ikke fungerer

Avene cicalfate hjalp meg da jeg sprakk opp.
La på et lag, sov med bommulsvanter og var mye bedre dagen etter.

Absolutt en krem med karbamid i, noe annet duger ikke til tørre og sprukne hender. Det finnes mange gode på apotek. De kan svi litt rett etter påføring, men dette går over. Jeg syns ikke det er plagsomt eller vondt og er kun de gangene jeg er virkelig tørr.

F.eks. Carbaderm, Eucerin Dry Skin Repair, Canoderm er de tre jeg sverger til. Anbefaler å smøre hver gang du har vasket hendene og før du legger deg. Spesielt om vinteren. Jeg har selv en jobb hvor jeg vasker mye hender og er avhengig av å smøre hendene i mellom for at de ikke skal sprekke opp. Før jeg fant ut at det må være en krem med karbamid slet jeg med skikkelig sprekker, nå blir jeg bare litt tørr om jeg ikke passer på å smøre de dagene det blir mye håndvask eller veldig kaldt ute :)

Canoderm og Pattesalve er det vi bruker her i hus.

Jeg jobber i barnehage og spriter nok hendene noen ganger for mye i løpet av dagen på jobb :p Blir veldig tørr og sår på hendene. Smører med Pattesalve og det hjelper :happy:

Pattesalve er det eneste som funker her.

Jeg har canoderm, men alikevel klør det veldig, så jeg får prøve meg frem

Back
Topp