Krem for strekkmerker

Majalis

Glad i forumet
Juli13-jentene
Kjøpte meg Decleor - Aroma Sculpt - Stretch mark restructing...
Den synes jeg har vært flott til nå. Veldig "drug". Smører morgen og kveld.

Jeg bruker ingenting. Og fikk ingen strekkmerker på magen forrige gang. Magen var ikke så stor da heller.

Jordmor og lege sier at strekkmerker har med hormoner å gjøre, og at kremer er salgstriks som kun hjelper på velværet! ;)

Jeg har nok ikke så mye graviditetshormoner, for nå er jeg helt uten symptomer, og pupper ingen endring. Hi hi! :p Akkurat sånn var det sist også. :)

Men fint at du har funnet en krem som funker for deg! Var den dyr? :)

Kjøpte meg Decleor - Aroma Sculpt - Stretch mark restructing...
Den synes jeg har vært flott til nå. Veldig "drug". Smører morgen og kveld.
Bruktedenne første gangen, en plje og en krem. Dufter fantastisk! Fikk ikke et merke da, brukte ikke noe sist fikk heller ingebting da. Denne gangen fikk jeg en deilig fet fuktighetskren fra Clarins som jeg bruker denne gangen!

Brukte Clarins sin body treatment oil sist gang - og kommer til å bruke den nå også :) Det er ikke bare om den skal virke - men det er uansett gost for huden med masasje og fukt/fett, mange klær jo mye også etter hvert :) I bunn og grunn er det jo gener som bestemmer om man får strekkmerker - og korthold/livsstil, men har en liten tro at gode kremmer sammen med litt masasje kan virke motvirkende :)

Jeg brukte olje sist, og fikk et tonn med strekkmerker, sluttet å bruke og det kom ikke flere.. så denne gangen står jeg over:)

Jeg bruker ingenting. Og fikk ingen strekkmerker på magen forrige gang. Magen var ikke så stor da heller.

Jordmor og lege sier at strekkmerker har med hormoner å gjøre, og at kremer er salgstriks som kun hjelper på velværet! ;)

Jeg har nok ikke så mye graviditetshormoner, for nå er jeg helt uten symptomer, og pupper ingen endring. Hi hi! :p Akkurat sånn var det sist også. :)

Jepp jepp...Ingen vits i med kremer. Det er forøvrig underhudsfettet som revner, og ingen fuktighetskrem/olje i verden trenger igjennom til dit....men det har jo en beroligende psykologisk effekt å vite at "jeg har nå gjort mitt for å forebygge"...Men men...det er og forblir et salgstriks

Denne gangen kommer jeg nok ikke å kjøpe strekkmerkekrem. Jeg hadde gigantmage sist gang uten å få strekkmerker, så da satser jeg på at det ikke blir noen denne gangen heller. Huden min er derimot ganske tørr, så jeg smører meg med vanlig body lotion eller olje.

Jeg tror jeg har en del av disse graviditetshormonene, men verken mor eller mormor eller farmor fikk strekkmerker så det kan jo være betinget av gener også(har egentlig ikke så god greie på dette, hehe).

Kremen kostet vel 500kr, men jeg fikk litt rabatt da jeg kjenner hun som står i butikken ;) Tror den er såpass drug at jeg ikke kommer til å bruke opp hele flaska. Er mulig den finnes i en mindre størrelse også, det går jo an å spørre. Er jo også mulig at den er billigere å handle på netthandel som beautybay eller liknende.

Jeg synes det er behagelig å massere inn kremen jeg da... innbiller meg at babyen enten misliker det sterkt eller liker det for han bruker å sparke fra seg når jeg masserer den inn, hehe...

Jepp jepp...Ingen vits i med kremer. Det er forøvrig underhudsfettet som revner, og ingen fuktighetskrem/olje i verden trenger igjennom til dit....men det har jo en beroligende psykologisk effekt å vite at "jeg har nå gjort mitt for å forebygge"...Men men...det er og forblir et salgstriks

Er det det som skjer altså? Har det da noe å si om man f.eks var veltrent(mye muskelmasse) før graviditeten eller hvor man ligger i forhold til bmi på skalaen?

Jeg føler nok litt som du sier at jeg synes det er behagelig for da kjenner gir han fra seg spark :)

Det er ikke underhuds fettet som revner.. Det er underhuden som revner/blir strekt så mye at den ikke greier å følge med = det blir "Sår" i huden som synes som striper. Strekmerker kan komme om man er tykk eller tynn og hos utrente eller trente. Ofte så skjer det ved stor forandring i størrelse - både når man går opp og ned i vekt, graviditet, økt muskelmasse ol. Men også i puberteten. Trolig har arv og miljø litt å si - noen får strekkmerker kjempe tidlig uten å ha fått stor mage - andre ikke i det hele tatt. Kosthold kan ha noe å si siden mye sukker og insulin påvirker hudens kollagen og elastisitet negativt. Joda, kremmer kan ha noe å si siden man ofte masserer inn kremmen og det øker blodsirkulasjonen og er bra for huden - men at en type krem kan hindre at en får strekkmerker er lite trolig...

Back
Topp