Kreftsykepleier

Kjenner ei som er det. Jobbar, som forventa, på kreftavdeling på HUS. Har ikkje kjempestor innsikt i alle arbeidsoppgavene, men er iallefall administering av cytostatika og oppfølginga av pasienter som gjennomgår cytostatikabehandling. Samtalar med pasientar og pårørande. Og så blir jo det mykje av det generelle arbeidet som er på ein sengepost. Ganske hard viderutdanning, så vidt eg har forstått..

ORIGINAL: Hulder

Kjenner ei som er det. Jobbar, som forventa, på kreftavdeling på HUS. Har ikkje kjempestor innsikt i alle arbeidsoppgavene, men er iallefall administering av cytostatika og oppfølginga av pasienter som gjennomgår cytostatikabehandling. Samtalar med pasientar og pårørande. Og så blir jo det mykje av det generelle arbeidet som er på ein sengepost. Ganske hard viderutdanning, så vidt eg har forstått..

Jobbet på kreftavdeling tidligere... kreftsykepleierene jobbet som vanlige sykepleiere, men ble brukt som ressursspersoner i opplæring av nye osv... Hadde nok litt mer ansvar og fikk de mest utfordrende pasientene... Tror ikke den videreutdanningen er spesiellt hard eller enkel... Selvfølgelig enklere hvis en har jobbet med det i mange år da...

Jeg har også hørt at vidreutdanningen er ganske hard. Tror det kan være en veldig utfordrende og tøff jobb.

Jeg fikk ett veldig godt svar på det jeg lurte på fra deg arquinne - er dette jeg kunne tenkt meg å jobbe med!

ORIGINAL: arquinne

ORIGINAL: Line Lavendel

Jeg har også hørt at vidreutdanningen er ganske hard. Tror det kan være en veldig utfordrende og tøff jobb.

Jeg fikk ett veldig godt svar på det jeg lurte på fra deg arquinne - er dette jeg kunne tenkt meg å jobbe med!

[:)]

Jeg tror det er en utrolig flott jobb, og de som begynner i en slik jobb blir i den lenge. Skulle jeg tatt videreutdanning så ville jeg nok ha valgt kreftspl.

Det tror jeg også! Bestemora mi døde i høst av kreft, og de døgnene på sykehuset da vi satt hos henne fikk meg til å tenke, at dette er noe jeg vil vite mer om, og kanskje jobbe med. De gjorde en utrolig flott jobb med oss pårørende! Pasienten også selvfølgelig!

Back
Topp