Kreftsyk svigermor

• Trådstarter Trådstarter adhd mamma
  • Opprettet Opprettet
Dette høres ikke ut som en lett situasjon, og her er mine råd:

Du sier det er 1 time å kjøre til henne, dvs 2 timer kjøring, + det som skal gjøres. Å forvente at dere skal stille opp når det passer henne, blir derfor ikke greit. Hadde hun bodd i nærheten hadde det selvsagt vært anderledes.

Når det er sagt mener jeg dere burde få til en ordning der han er hos henne 1 gang ennenhver uke, der han kan gjøre forefallende arbeid. Ikke nødvendigvis resten av livet hennes, men kanskje nå som hun er syk. Bli gjerne med han, og bus inn til henne. Si at du er der for å hjelpe henne, og hvis det er noe som helst hun trenger hjelp til, så er du der nå. Ikke gi henne mer tid enn nødvendig. 40 min - til maks 1 time, tenker jeg. Om hun ikke godtar at du hjelper til, så si at dere drar igjen. Og møt opp og gjør det samme, inntil hun skjønner at du egentlig bare mener godt. Og inviter henne gjerne til deg på middag en gang i måneden, eller ut på kafè.

Jeg syns det høres ut som om hun er ensom, og redd. Og jeg tror at det enda ikke er for sent å få til et hyggelig forhold mellom dere, men det krever tålmodighet, hvis du orker det. Så lenge du er sterk nok psykisk. Med en gang hun viser en dårlig oppførsel ovenfor deg, er det viktig at du sier tydelig ifra at det er ikke greit, og at du forlater henne. Og ikke nøl, men bruk heller ikke for lang tid med å gå tilbake. Hun fatter nok hvordan hun må oppføre seg til slutt.

Lykke til, uansett hva du gjør =)

Kanskje din svigermor synes snømåking er mer å vise dere bryr dere enn å få dere på besøk? Omsorg og kjærlighet har ulikt språk og vi forstår ikke alltid hverandres språk...

Back
Topp