Kredittkort

Har, og bruker det ofte. Blir periodevis flere ganger i uka - særlig når jeg handler på nett.

Jeg har og bruker det når det trengs :)

jeg valgte har ikke men kom på at jeg har et bensin kort og det er vel noe av det samme? Men det brukes kun til bensin for vi sparer 1000 kr i året eller mer og hele fakturaen betales med en gang! :o)

jeg valgte har ikke men kom på at jeg har et bensin kort og det er vel noe av det samme? Men det brukes kun til bensin for vi sparer 1000 kr i året eller mer og hele fakturaen betales med en gang! :o)

Har opp til flere og alle brukes til hvert sitt behov, blir betalt med en gang regnigen forfaller.

mini_mamma skrev:
Har opp til flere og alle brukes til hvert sitt behov, blir betalt med en gang regnigen forfaller.

Samme her. Bruker de til netthandel og bensinkort. Bruker kredittkort fordi det er sikrere ved netthandel, og ikke fordi jeg ikke har penger.

Bruker aldri kredittkort hvis jeg ikke har råd til å betale gjelden.

Jeg får være den første jeg da, som inrømmer at jeg har kredittkortgjeld.

Jeg bruker kredittkortet ved behov, og har nå ca 20k i gjeld. SURT. Jævlig sure penger. Burde helt sikkert bare klippe kortet i to, for å unngå bruk..

Jeg/vi har flere kredittkort, og bruker dem når vi skal handle større ting. Men vi har såpass ordnet og romslig økonomi at vi ikke kjøper mer enn vi har råd til, og en generell regel om at vi ALLTID betaler ned mer enn påløpt rente for perioden og stort sett veldig mye mer også. Arvet penger før jul og da ble alt nedbetalt, så har ikke så mye kredittkortgjeld nå. De fleste månedene betaler vi kortene helt ned. For oss er det en grei løsning for å både ha en buffer til uventede kostnader, og å "slippe" å fokusere på å spare en fast sum. Vi setter heller inn en litt høy sum på felleskontoen hver måned sånn at vi har god margin til å betale ned ekstra nå og da, når vi ser hva som er igjen etter de store regningene er betalt.

Har bensin kort for å spare 4 % på bensin, og mat kort (Trumf) for å få ekstra poeng der også :-) Men det blir betalt ved forfall :-)

Fikk også ett fra banken når jeg tok opp lån osv, det brukes til å handle på nett med og å betale flyreiser osv, men det også blir betalt ved forfall :-)

aimste skrev:
Jeg tror jeg har ett liggende en eller annen plass...
bruker det med andre ord ikke :P

Har ikke.
Hadde i mine yngre dager, men klippet det i to da jeg som student ofte var fristet til å bruke det.

har, bruker det kun i nød

Har ikke.. Og kan ikke ha heller... For jeg vet at det er lett å bruke penger man ikke har..

Har ikke :)

Annet- har hatt, er nedbetalt å har ikke lengreemoticon

Back
Topp