Kreative måter å fortelle om graviditeten :-)

_Lykkeliten_

Elsker forumet
Oktobermirakler 2013
Junilykke2018
❤ Juliskattene 2018 ❤
Noen gode ideer til hvordan man kan fortelle om graviditeten til f.eks. vordende besteforeldre, tanter og onkler? Jeg sitter og pønsker på forskjellige måter å fortelle om det på, og har lyst til å gjøre noe morsomt :-)

Har lest om flere som gir bort kopper med "verdens beste bestemor" osv. på. Synes det er litt søtt, men vet ikke om noen som selger med f.eks. "verdens beste tante/onkel" etc. Noen som vet?

En annen ide jeg har fått, er å lage små påskeegg til alle sammen, og knyte på en sløyfe med til-og-fra-lapp på. Så skriver jeg "Til bestemor", "til bestefar", "til farmor", "til tante" etc. på de. Vi skal jo fortelle om graviditeten til alle sammen rundt påsketider, så da hadde det passet bra. Har en tanke om å gjøre noe utav en påskekylling som klekkes fra et egg eller noe også - kanskje lage kort formet som det? da blir det litt assosiasjoner til babyen. Til mamma må jeg gi en strikkeoppskrift på et eller fint babyantrekk i tillegg - så jeg får satt henne i litt arbeid ;-) hihi!

Andre gode forslag? :-)

Mine nærmeste Vet det nå. Men har tenkt at gutten min skal få lov å fortelle det til andre vi er glad i når han får vite det etter uke tolv! Æ ska bli storebror!

Når han var på vei kjøpte vi oss t-skjorter det sto superbabyen er på vei på!

Jeg har brodert " jeg skal bli storebror" på en genser:) håper den passer enda, laget den i sommer før jeg mistet...

Mine nærmeste Vet det nå. Men har tenkt at gutten min skal få lov å fortelle det til andre vi er glad i når han får vite det etter uke tolv! Æ ska bli storebror!

Når han var på vei kjøpte vi oss t-skjorter det sto superbabyen er på vei på!

Den er søt! Sikkert en stolt storebror som skal fortelle det etterhvert :-)

Jeg har brodert " jeg skal bli storebror" på en genser:) håper den passer enda, laget den i sommer før jeg mistet...

Så morsomt! Har hørt om andre som har kjøpt t-skjorte til storesøskenene med "jeg skal bli storesøster/storebror" på - men ekstra morsomt at du har brodert selv da! Satser på at den passer enda :-)

Ja det blir han helt sikkert. Ønsker seg veldig en baby han å! 3,5 år og husker altfor godt når jeg mista i okt. I fjor..

Med førstemann fortalte vi det bare rett ut, ikke noe spennende i det hele tatt, men nyheten i seg selv var jo bra da ;)

Med nr 2 hadde storebroren en body der det sto "storebror" på, så tok vi bare av jakka og ventet til de så det.. Kjempemorsomt å se reaksjonene, tok litt tid på noen :P Særlig farmora deres nærmest stavet ordet før hu las det to, tre ganger høyt og så "ååååååå!!!" hihi :)

Denne gangen tok vi bilde av den digitale testen "gravid" og viste bildet til besteforeldrene :) Det var nesten samme greia, tok ganske lang tid før mamma (og enda lengre for pappa :P) skjønte det, men hun hadde ikke tester i det hele tatt når hun var gravid, så kanskje ikke så rart :)

Men den er jo litt sen når dere venter helt til påske. Syns det hørtes ut som du hadde fine ideer, veldig koselig med bla. påskeegg til bestemor/tante/onkel osv :)

Kjøpte denne til snuppa, skal ta bilde av henne rundt uke tolv å sende til tanter og besteforeldre:D

attachment.php

Ja det blir han helt sikkert. Ønsker seg veldig en baby han å! 3,5 år og husker altfor godt når jeg mista i okt. I fjor..

HUff, kan ikke være enkelt for de små å forstå hvorfor sånne ting kan skje når vi ikke forstår det helt selv.

Med førstemann fortalte vi det bare rett ut, ikke noe spennende i det hele tatt, men nyheten i seg selv var jo bra da ;)

Med nr 2 hadde storebroren en body der det sto "storebror" på, så tok vi bare av jakka og ventet til de så det.. Kjempemorsomt å se reaksjonene, tok litt tid på noen :p Særlig farmora deres nærmest stavet ordet før hu las det to, tre ganger høyt og så "ååååååå!!!" hihi :)

Denne gangen tok vi bilde av den digitale testen "gravid" og viste bildet til besteforeldrene :) Det var nesten samme greia, tok ganske lang tid før mamma (og enda lengre for pappa :p) skjønte det, men hun hadde ikke tester i det hele tatt når hun var gravid, så kanskje ikke så rart :)

Men den er jo litt sen når dere venter helt til påske. Syns det hørtes ut som du hadde fine ideer, veldig koselig med bla. påskeegg til bestemor/tante/onkel osv :)

Herlig! :-) Tenker familien min må tenke seg litt om før de forstår budskapet her også :P haha.. de kan være litt distre!

Ja, vi ønsker å vente til uke 12. Litt på grunn av at den mest usikre perioden er over da, og fordi jeg er litt opptatt av å fortelle det til mine foreldre og samboers foreldre ca samtidig - og helst ansikt til ansikt. Hans famliie bor 80 mil unna, så vi får ikke møtt de før i påska. Så da passer det bra å fortelle det til gjengen min rett før vi reiser, og til hans når vi kommer dit :-)

Så morsomt! Har hørt om andre som har kjøpt t-skjorte til storesøskenene med "jeg skal bli storesøster/storebror" på - men ekstra morsomt at du har brodert selv da! Satser på at den passer enda :-)
Broderte med maskin ;) så det er ikke så veldig spennende:) Hehe:)

Synes plaggene er finest på lillemille.dk og koster ikke mye der :)

Jaa! Den var kjempesøt da! Det blir et morsomt bilde å få for tanter og besteforeldre :D

Ja likte den så veldig godt, hehe... Tenkte å slenge ut et bilde av henne på facebook med gensere på etterhvert da... ser mange legger ut UL bilde, men kan jo være like morsomt å poste av kommende stolte søsken :D

Back
Topp