Kreativ måte å fortelle det på...?

Pouri

Betatt av forumet
Min pappa har lengtet vel og lenge etter et til barnebarn, og spør nesten daglig "om det er noe nytt"! Jeg har kun fokusert på karriere de siste årene så et barn har ikke vært i tankene mine før nå. Jeg tror han har gitt litt opp stakkars... Derfor blir dette en kjempeoverraskelse, og jeg har så lyst å fortelle det på en morsom måte, men jeg er litt rådvill... Tenker å fortelle det på julaften!

Noen gode tips?
 
Pakk inn en bilderamme med en tekst inni, eller en tegning/ et bilde som sier at han skal få barnebarn. ^_^
 
prøver å komme med noen tips:

1. Du og mannen min (dersom det er en mann med i bildet da :) ) kan spørre faren din: pappa? Gjett sangen! Så står mannen din med to stk isposer, og du peker på magen din. "ice ice baby" ;)

2. du pakker inn en smokk eller et bar søte små babysokker, som han får lov til å åpne under middagen

3. har du noen dyr? Dersom du har et dyr av større slag: ta på de en skjorte med teksten "jeg skal bli storebror/søster"

4. Ha på deg en tskjorte hvor det står "loading" og hvor mange prosent svangerskapet er på vei :p

5. pakk inn en digital positiv test og gi til han

Det er de forslagene jeg kom på nå i farten :p
 
Samme med min pappa, jeg ringte ham(han bor langt unna) og sa til ham at nå måtte han nesten bytte navn! Hvorfor det? Til hva da, lurte han på, og da sa jeg at vi måtte jo begynne å kalle ham for beste, for i juli kom det noen som ville kalle ham det og da ble han stille lenge og var helt på gråten og sa at nå ble han bra glad!! :D var utrolig rørende. Men siden du skal fortelle det i jula så må det jo bli noe han kan pakke opp som det gjerne tar ham et par sekunder før han oppfatter den fulle betydningen av, som en kopp det står bestefar på eller noe slikt! :D spennende! Vi må nesten få høre reaksjonen hans etterpå :)
 
Hva med en ordrebekreftelse på at en baby er på vei men at leveringen ikke er før i juli. At avvik kan forekomme. At du skriver at storken eller du er fabrikken du har bestillt fra. Da kan du si til han at du har en gave men den er ikke kommet enda men at han kan lese på bekreftelsen hva det er for noe:)
 
Vi skal gi to kopper der det står verdens beste bestefar og verdens beste bestemor, legger det oppi en gaveeske oppå litt Bommull sammen med ul bilde og et kort der det står en liten hilsen i fra bebi! Tror mamma og pappa tyr raskt til tårene! :Heartred De får den lille julaften!
 
Blir kopper her også, til både besteforeldre, onkel og tante;-)
 
Så mye fantastisk gøy!
Masse inspirasjon! Tusen takk!
Har de fleste her fortalt eller er det noen andre som skal slippe bomba i jula?
 
Samme med min pappa, jeg ringte ham(han bor langt unna) og sa til ham at nå måtte han nesten bytte navn! Hvorfor det? Til hva da, lurte han på, og da sa jeg at vi måtte jo begynne å kalle ham for beste, for i juli kom det noen som ville kalle ham det og da ble han stille lenge og var helt på gråten og sa at nå ble han bra glad!! :D var utrolig rørende. Men siden du skal fortelle det i jula så må det jo bli noe han kan pakke opp som det gjerne tar ham et par sekunder før han oppfatter den fulle betydningen av, som en kopp det står bestefar på eller noe slikt! :D spennende! Vi må nesten få høre reaksjonen hans etterpå :)

Ja jeg tror det kan bli noen tårer her! Han er ingen lettrørt kar, men jeg er ganske sikker på at dette vipper han av pinnen! Dere skal få høre hvordan det går!!
 
Alle i min familie og et par av venner vet... Svigers vet ikke noe, de bor i Sykkylven så er et stykke vekk. Skal si det enten lille julaften eller på jul når vi er der, gleder meg til å se reaksjon dems.
 
Vi var på ultralyd for et par uker siden, og tenker vi pakker inn et bilde fra ultralydundersøkelsen i en pen eske og overrekker på julaften. Uten noen nærmere forklaring egentlig. De skjønner sikkert tegninga. Vi gir en til mine foreldre på dagen og en til svigermor før middagen på kvelden. Så får vi delt det med alle de næreste på samme dag.
 
Trur eg vil fortelja det til foreldra mine og brødrene julafta, er 10 veker den dagen, men veit ikkje korleis eg skal seia det ☺ Min Kjære jobbar i Nordsjøen heile jula, han vil vente litt lenger med å fortelje det til "sine".. Kanskje seier eg det rett ut, men blir litt inspirert her, så kven veit?
 
jeg skulle ønske jeg var "langt nok på vei" til å kunne avsløre det i jula. jeg tør liksom ikke. Mamma og pappa vet det, for jeg har hatt det litt tøft siste året, så jeg trenger de å "støtte meg på". men svigeforeldrene mine vet ingenting. og jeg er ikke helt sikker på hvordan vi skal fortelle de det :p sist hadde mannen sendt de et par sokker i julegave, og da hadde hans ex termin likt som jeg har nå, så de sjanset jo litt. men jeg tror ikke jeg tør at han gjør det denne gangen
 
Jeg er litt hektet på sko :) Så vi har kjøpt et par nydelige baby-sko som skal få hedersplass på en hylle i stua, så må vi jo se om svigerfamilien lurer når de kommer hit for å feire jul med oss :)
 
Back
Topp