Kravstor svigermor

Om mi svigermor hadde vore slik, hadde ho nok fått høyrt det!
UL er veldig privat og med mindre ein ønsker sjølv å dele det med andre, så skal det berre vera dikka to.
I forhold til fødsel, er dei fleste sjukehusa blitt strenge på besøk. Er som regel besøkstid osv.

Sei i frå til gubben din og be han ta seg ein prat med mor si.

Om mi svigermor hadde vore slik, hadde ho nok fått høyrt det!
UL er veldig privat og med mindre ein ønsker sjølv å dele det med andre, så skal det berre vera dikka to.
I forhold til fødsel, er dei fleste sjukehusa blitt strenge på besøk. Er som regel besøkstid osv.

Sei i frå til gubben din og be han ta seg ein prat med mor si.

Hun kan fett glemme å joine oss på ultralyd. Haha og jeg samboer sa istad på tlf at hvis hun vil se barnebarnet sitt de første dagene fikk hun ta seg dit på egenhånd. Wooop poowaah :D
Hu ble sur men det driter vi litt i :P har fått høre at jeg ikke skal være redd for å si ifra siden vi gjør så mye for henne.

Jeg hadde overlatt den praten til samboeren, det er tross alt hans mor.

Bra at samboeren din tar ansvar og snakker med moren sin. Det er jo hans mamma. Jeg måttet tatt den samtalen hvis det var min mor, kan ikke kreve at mannen tar den. Sikkert ikke lett å se at hun kanskje krever litt mye, men forhåpentligvis så ser hun det etterhvert :)

Det hlrtes ut som min svigermor. Bare litt andre krav, men samme greia mes å forlange ting hu ikke har noe med. Skikkelig slitsomt. Np er dattera mi straka 19 mnd og de får ikke passe henne selv om de er naboen. De sa se hadde rettigheter som besteforeldre ang å ta hu med på helgeturer osv. At se ville ha barnevakt så fort unga ble født er da ikke min feil eller problem. De forventet også dåp men det ble det ikke. Blir skikkelig frustrert. De gjør seg til hele tiden også pga av de mener de har noen krav ang barnebarnet, som feks fikk min svigerfar ta med seg hu til sine foreldre i noen timer. Da begynte han å gråte fordi det ville han aldri trudd at jeg haddr tillatt. Prater på å snurre sønnen sin rundt fingeren. Manne min mener jeg straffer dem og at det er fordi det er hans forelsre, men hadde vært det samme om mamma hadde sagt det også.

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir og er selv sliten av omtrent det samme, men jeg vet jo hu ikke har andre enn meg og sønnen å henge seg på hvis du skjønner. Så derfor "tåler" jeg. Synes bare så synd på de eldre jeg. Og er det ting hun sier som jeg ikke er enig i, sier jeg direkte ifra og hun er heldigvis forståelsesfull.

Føler med deg! Har en lignende svigermor, dog kanskje ikke like "ekstrem". Jeg er superglad i henne og resten av familien, men det er regelrett slitsomt å være der bare omså en helg. Vi har flyttet to timer med båt unna hjemstedet vårt (vi er fra samme plass) og problemene har alltid vært der når vi drar til hjemstedet for besøk. Svigermor blir sur om vi drar til mine foreldre, og vic versa. Helst hadde de sett at vi kun var hos den ene parten, og vi har forsøkt å dele det opp med en natt her og en natt der.. Resulterte i at den ene parten blir sur da den andre parten "får oss noen timer lengre da".

svigermor var også slik at hun skulle være med på ul, være med under fødsel (har termin i slutten av juli), og nærmest bo oppå oss i lang tid etter. Hun jobber ikke så har altfor mye fritid. Samboer har heldigvis tatt hånd om det som har med fødsel å gjøre.. UL får bare en være på, var beskjeden fra sykehuset så der var det ganske greit å si nei til henne. Og fødsel er det kun sambo som får være med på. Vi ønske også at når det skjer skal vi få ro og fred et parr dager på sykehuset og hjemme, så han vil ikke at moren skal komme på sykehuset. Begge våre mødre kommer til å presse seg på her i tiden etterpå (kjenner de såpass) at samboer har bestemt at de får bare komme til byen, men overnattingssted får de fikse selv for her blir det fullt nok når ungen kommer. (Svigermor er ganske høylytt og tar mye plass)

Flott at samboer og du deler oppfatning, så slipper du å være den "uhyggelige svigerdatteren". Vi må vel elske våre svigermødre, men det finnes grenser for hva man skal tåle. Vi lar henne nå bare bli sur om vi velger å være hos min søster en helg istedenfor de, for å gjøre alle parter til lags har vi prøvd og det er umulig :p

Hun kan fett glemme å joine oss på ultralyd. Haha og jeg samboer sa istad på tlf at hvis hun vil se barnebarnet sitt de første dagene fikk hun ta seg dit på egenhånd. Wooop poowaah :D
Hu ble sur men det driter vi litt i :P har fått høre at jeg ikke skal være redd for å si ifra siden vi gjør så mye for henne.
så bra at dere står i mot presset :) Hu må virkelig skjønne at dette er noe dere to styrer og at hun ikke har noe hun skulle ha sagt i saken!

så bra at dere står i mot presset :) Hu må virkelig skjønne at dette er noe dere to styrer og at hun ikke har noe hun skulle ha sagt i saken!

Vi bruker mye tid på å please henne og passe på at vi ikke tråkker henne på føttene. Men vi sa ifra og hun får bare finne seg i det helt enkelt :P

Jeg har ikke noen problemer med min svigermor, men jeg har gitt beskjed til samboeren klar beskjed om at vi ikke skal si noe til familien eller venner før babyen er ute og vi er klar for besøk og telefoner.

Men jeg er ganske bestemt på hva jeg vil og ikke vil, og de som kjenner meg vet at det ikke er noe vits å pushe på meg ;)

Ta en åpen og ærlig prat med henne. Fortell henne at du setter pris på henne og det hun gjør for dere, at dere er glad i henne, men at det noen ganger kan bli litt mye. Lag avtaler på hva hun kan være med på, og hva som er privat. Det kan jo ikke ta skade om hun er med på noe? Har hun en mann? Noen veninner? Er hun kanskje ensom? Jeg syntes du burde ta å prate med henne, kvinne til kvinne.

Sliter litt med svigermor jeg også, men det går ikke å snakke med henne. Da blir hun ekstremt såret, høylytt og skal rakke ned på oss så godt hun bare kan. Uansett hvordan vi prøver å legge samtalen til rette. Og så kommer hun alltid med den at hun har mest livsærfaring, så vi må høre på henne. Og vi må ta i mot all hjelp vi får, for det vet hun best at vi trenger.
Bor heldigvis nå 5t unna, og rekker og lage nye unskyldninger til at hun ikke får ha barna alene mellom hver gang vi møtes. :D (hun er ikke egnet som barnevakt) koser oss sammen når hun er på besøk, for barnas skyld. Men blir utrolig sliten av å ha henne her. Rett og slett en uvøren, plasskrevende, høylytt og egoistisk dame. Hun er også direkte stygg mot sønnen sin. Bruker hver en anledning til å fortelle han hvor dum han er.
Kunne sikkert klaget om svigermor i det uendelige, bare for å få ut litt frustrasjon. Men tror jeg runder av her. Dette var jo ikke min klage-på-sviermor-tråd! :D

Sliter litt med svigermor jeg også, men det går ikke å snakke med henne. Da blir hun ekstremt såret, høylytt og skal rakke ned på oss så godt hun bare kan. Uansett hvordan vi prøver å legge samtalen til rette. Og så kommer hun alltid med den at hun har mest livsærfaring, så vi må høre på henne. Og vi må ta i mot all hjelp vi får, for det vet hun best at vi trenger.
Bor heldigvis nå 5t unna, og rekker og lage nye unskyldninger til at hun ikke får ha barna alene mellom hver gang vi møtes. :D (hun er ikke egnet som barnevakt) koser oss sammen når hun er på besøk, for barnas skyld. Men blir utrolig sliten av å ha henne her. Rett og slett en uvøren, plasskrevende, høylytt og egoistisk dame. Hun er også direkte stygg mot sønnen sin. Bruker hver en anledning til å fortelle han hvor dum han er.
Kunne sikkert klaget om svigermor i det uendelige, bare for å få ut litt frustrasjon. Men tror jeg runder av her. Dette var jo ikke min klage-på-sviermor-tråd! :D

Uff det skal ikke være lett! Vi har svigermor 45 min unna, hun tror det er 10 min :P
Hun har også fornærnet oss og senere sagt "vi glemmer det" men vi har heldigvis begynt å sette hardt mot hardt :D

Det hørtes fryktelig slitsomt ut.. :O
La sambo ta den praten. Jeg er også enebarn men det er ingen som krever alt dette av meg og sambo..
At hun bare har ett barn er ikke noen "unnskyldning"
Hva dere bestemmer og ønsker under svangerskap osv. er opp til dere. IKKE henne.

Enig! :)

Her må jo ganske enkelt samboeren din gi beskjed. Det er ikke lett for noen, men det må gjøres.

Back
Topp