Krav for å være med i skjult forum! POST 1!

Hva er kravet for å fortsette å ha tilgang til skjult?

• Minimum 10 innlegg pr måned

Votes: 27 93,1%
  • Minimum 15 innlegg pr måned

Votes: 2 6,9%
  • Minimum 20 innlegg pr måned

Votes: 0 0,0%

• Antall som har svart
    29
  • Avstemningen er avsluttet .

Mumfies

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Februarbarna 2023
Hei alle!
Vi trenger å bli enig om følgende:
• Hva er kravet for å fortsette å ha tilgang til skjult.

Samt, når når vi ber om at dere skriver dere på oppropslisten så må du legge ved screenshot av at du har minst de innleggene vi ble enig om inne på skjult. (Se hvordan du gjør det lenger nede)

Neste ting vi må bli enig om er:
• Dersom man har mistet tilgang til skjult og ønsker tilgang igjen

Det blir laget en ny tråd for denne avstemningen, så husk å gå inn der også! (Fordi jeg ikke fikk til å lage to i samme tråd)

Hvordan sjekker jeg hvor mange innlegg jeg har?

Bruk søkefunksjonen:

https://forum.babyverden.no/search/6408604/?searchform=1

Stikkord - La den være blank
Skrevet av medlem - Skriv inn nicket ditt
Nyere enn - La den være blank
Søk i underforumene - Velg termingruppen din og ta vekk huken fra "hele forumet"!

Tell
:)
Se skjermbilder hvis du er usikker:
Snapchat-1635851451.jpg
Screenshot_2022-08-03-07-32-11-05_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg
Snapchat-1851175992.jpg

Mener du på neste oppropsliste (hvor ofte postes de?) eller må vi inn og redigere og legge ved screenshot. Synes det var veldig omstendelig og knotete. Spesielt når man må telle innlegg manuelt :dead:

Mener du på neste oppropsliste (hvor ofte postes de?) eller må vi inn og redigere og legge ved screenshot. Synes det var veldig omstendelig og knotete. Spesielt når man må telle innlegg manuelt :dead:
På neste ja, siden vi ikke har blitt enige om noe krav enda :)
Alle må uansett sjekke om de har nok innlegg så da er det bare å ta skjermbilde å legge ved samtidig :) de fleste har nok mer enn 1 side/20 innlegg på 1 mnd, så da trenger man jo ikke å telle ;)

På neste ja, siden vi ikke har blitt enige om noe krav enda :)
Alle må uansett sjekke om de har nok innlegg så da er det bare å ta skjermbilde å legge ved samtidig :) de fleste har nok mer enn 1 side/20 innlegg på 1 mnd, så da trenger man jo ikke å telle ;)
Blir det en slik tråd hver måned?

Er 20 innlegg på hver side jeg har 4 sider i perioden 1 juli til 31 juli, så bør holde.Screenshot_2022-08-03-12-48-24-634_com.android.chrome.jpg

Skal selvfølgelig gjøre det. Men er det ikke veldig tungvint? Kan man ikke heller bare stole på at folk som sier det har skrevet minimumskravet?

Er 20 innlegg på hver side jeg har 4 sider i perioden 1 juli til 31 juli, så bør holde.Vis vedlegget 385982
Dette er vel på hele februar-forumet, ikke bare fra den skjulte delen?
Det skjermbildet var for hele februar forum ser det ut som ja, men trenger ikke sjekke nå altså, men til neste mnd vi kjører oppropsliste igjen, da var de fleste gjerne mer enn 1 side på skjult feks :)
For de som nylig ble medlem/blir i slutten av mnd har naturligvis ikke så mange innlegg enda og blir selvfølgelig med videre :)

Skal selvfølgelig gjøre det. Men er det ikke veldig tungvint? Kan man ikke heller bare stole på at folk som sier det har skrevet minimumskravet?
Som tilgangsansvarlig fikk vi beskjed om å bli enig alle sammen om hvilke krav vi ville sette, og for at ikke vi må sjekke absolutt alle medlemmene en og en (som virker mer tungvint), så tenkte vi at det er bedre om alle sjekker seg selv. Grunnen til at vi må sette krav er for å ha en plass alle føler seg trygg på å dele det de vil med andre som er aktive, og at det ikke er flere og flere som bare leser/sniker.

Ikke for å kritisere men er ikke dette veldig tungvint.....Holder det ikke med en oppropsliste? Kan liksom ikke forestille meg at det sitter noen å sniker her inne som ikke skal være hær, i allefall ikke i ukesvis. Om man har nådd grensen for å bli med burde en oppropsliste hver måned holde......vi er jo alle voksne mennesker her inne. Mange av oss er i jobb og har barn fra før..... Blir lite attraktivt forum om det blir en jobb å beholde tilgangen sin. Det burde holde å logge seg på på kvelden, lese og skrive der det faller naturlig, og det var det...Men det er min mening.....

Jeg synes dette er en super måte å gjøre det på. Det eneste alle som er medlem av skjult må gjøre er å skrive seg opp på oppropslisten som kommer 1 gang i måneden, sjekke hvor mange innlegg man har, ta skjermbildet og sende det på oppropsposten.. Vi fikser resten! :joyful:

Hvis noen synes dette er en dårlig idé, og har forslag for noe annet, så må du/dere gjerne skrive det her eller på privat melding til tilgangsansvarlige ❤️ Vi er åpen for all menninger og forslag!

Ikke for å kritisere men er ikke dette veldig tungvint.....Holder det ikke med en oppropsliste? Kan liksom ikke forestille meg at det sitter noen å sniker her inne som ikke skal være hær, i allefall ikke i ukesvis. Om man har nådd grensen for å bli med burde en oppropsliste hver måned holde......vi er jo alle voksne mennesker her inne. Mange av oss er i jobb og har barn fra før..... Blir lite attraktivt forum om det blir en jobb å beholde tilgangen sin. Det burde holde å logge seg på på kvelden, lese og skrive der det faller naturlig, og det var det...Men det er min mening.....
Jeg skjønner argumentet ditt godt!

Men ikke alle er like åpne og trygg på å dele i privat gruppe om man ikke har noe form for kontroll på at ikke hvem som helst kan lese hele hverdagen din. Ikke alle som legger ut personlige historier eller hverdags happenings, men for dem som gjør det, så er det gjerne viktig å føle at det er under øyner som har "samme interesse" som en selv. Hvis ikke kunne vi jo bare hatt ett åpent forum og droppet skjult.

Det er ikke meningen at det skal være mye jobb å være medlem. Stemmene foreløpig taler for at man må ha skrevet 10 innlegg i måneden og skrevet seg opp på oppropslisten 1 gang i månenden med ett skjermbildet av antall innlegg.. Dette er gjort på noen få minutter :joyful:

Det skal være et minimumskrav til aktivitet for å beholde tilgangen til skjult, vi må bare bli enig om hvor mye aktivitet det skal være.
Enten så må vi som er tilgangsansvarlig inn og sjekke hvert enkelt medlem, eller så kan hvert enkelt medlem sjekke selv. Vi har også jobb og hus og barn fra før, og det blir veldig mye på oss hvis vi må sjekke alle medlemmene hver eneste mnd. Derfor har vi tenkt at det er veldig greit om alle kan ta ansvar for å sjekke dette selv.

Legger ved skjermdump fra «Opplæringsrom for tilgangsansvarlig» ang. hvilke regler vi skal følge.

D01BD8CF-4755-4B80-940A-1FFEE25AD49B.jpeg

98CA813B-A3B2-4F71-8C57-1D0717A7FAE9.jpeg

Jeg tenker at når reglene er som de er, er dette selvsagt en helt fin løsning. Jeg reagerer nok mer på at det har blitt såpass strengt - kravene har vel forsåvidt alltid vært der, men jeg har ikke vært med på kontroller og oppropslister på de to andre skjulte gruppene jeg har vært på. Da har man oppfylt «inntakskravet» og så har det rullet og gått derfra uten noen sjekk eller utkastelse. Det har også gått fint.

Så jeg reagerer ikke på dere tilgangsansvarlige, jeg skjønner veldig godt at dere ikke kan gå inn og sjekke alle selv. Jeg reagerer vel mer på det jeg synes er et litt rart opplegg fra bv sin side. Men det er som det er, og jeg kan gjerne screenshotte i vei :)

Er det slik at BV krever at dere skal gå inn å sjekke at folk er aktive? Skjult- forumet jeg er/ var med i (på bv) for to år siden har aldri hatt et eneste opprop eller egentlig noe som helst, det har gått veldig fint. I bv- forumet jeg var med i med eldstemann var det ei som utga seg for å være en helt annen enn den hun var, og det var ingen som var mer aktive enn henne, så det er ingen garantier uansett. Jeg skriver meg gjerne på oppropsliste jeg altså, men jeg får ikke til å sjekke min egen aktivitet. Får heller ikke til å bruke bv-emojiene, så vet ikke om det er telefonen det er noe i veien med. I alle tilfelle så faller jeg dermed mest sannsynlig fra.

Er det slik at BV krever at dere skal gå inn å sjekke at folk er aktive? Skjult- forumet jeg er/ var med i (på bv) for to år siden har aldri hatt et eneste opprop eller egentlig noe som helst, det har gått veldig fint. I bv- forumet jeg var med i med eldstemann var det ei som utga seg for å være en helt annen enn den hun var, og det var ingen som var mer aktive enn henne, så det er ingen garantier uansett. Jeg skriver meg gjerne på oppropsliste jeg altså, men jeg får ikke til å sjekke min egen aktivitet. Får heller ikke til å bruke bv-emojiene, så vet ikke om det er telefonen det er noe i veien med. I alle tilfelle så faller jeg dermed mest sannsynlig fra.

Skjult forumet jeg var med i sjekket aktivitetskravene i begynnelsen, og så dabbet det jo av etterhvert fordi vi flyttet oss over på en gruppe på snapchat.

Oppropsliste er ikke noe vi må ha, men noe som forenkler jobben veldig for oss som er tilgangsansvarlig ☺️
Det er jo ikke for å være vanskelig vi gjør dette her, vi prøver bare å følge de retningslinjene vi har fått, uten at det skal bli for mye jobb for oss også.
Men hvis noen andre heller vil være tilgangsansvarlig og styre det på sin måte så må noen andre gjerne overta ansvaret altså. Jeg for min del MÅ ikke være tilgangsansvarlig :)

Hvis du av en eller annen grunn ikke får søkt opp dine egne innlegg så kan vi selvfølgelig hjelpe deg med å sjekke. Men det er forskjell på å sjekke et par stk og 30 stk :)

Skjult forumet jeg var med i sjekket aktivitetskravene i begynnelsen, og så dabbet det jo av etterhvert fordi vi flyttet oss over på en gruppe på snapchat.

Oppropsliste er ikke noe vi må ha, men noe som forenkler jobben veldig for oss som er tilgangsansvarlig ☺️
Det er jo ikke for å være vanskelig vi gjør dette her, vi prøver bare å følge de retningslinjene vi har fått, uten at det skal bli for mye jobb for oss også.
Men hvis noen andre heller vil være tilgangsansvarlig og styre det på sin måte så må noen andre gjerne overta ansvaret altså. Jeg for min del MÅ ikke være tilgangsansvarlig :)

Hvis du av en eller annen grunn ikke får søkt opp dine egne innlegg så kan vi selvfølgelig hjelpe deg med å sjekke. Men det er forskjell på å sjekke et par stk og 30 stk :)
Skjønner det, og takk for hjelp. Var ikke for å være kritisk heller, bare undrer meg over at det er så forskjellig i de forskjellige forumene. Men retningslinjene fra BV kan jo også ha endret seg de siste årene. :)

Back
Topp