Krangling og atter krangling

tingeling1

Forumet er livet
Hadde ikke før skrivd på facebook at jeg koser mæj med jentene mine, før de bynte å krangle. Og de krangler og krangler og krangler..... De kan ikke leke sammen lenger enn ett minutt før de krangler for tia [:@] Nora tar alt Tuva har, og Tuva tåler ingenting fra Nora. Det blir hyl og grin. Sånn har det vært de siste ukene, og det er så slitsomt!!! Har så lyst til at de skal ha glede av hverandre, og leke sammen, men nå for tia funker jo ikke det.... Det verste jeg vet er skrik og gnål, muligens derfor jæj føler mæj så færdi med barn, at vi ikke skal ha fler......

Noen tips til hva man kan gjøre med kranglete barn?

Er så koselig med slike perioder [:'(] om det kan være noen trøst har vi det også slik i perioder, men plutselig en dag er de bestiser i gjen så går det en mnd eller tre så er de i tottene på hverandre hele tiden. Her har vi hatt det slik siden Patrick var ett år ca. Men kan love deg at så fort de er gode venner igjen er perioden med krangling glemt [:D]

*gruår mæ* [&:]

Jaja, jeg jo håbe at det hålder sæ som det æ nå, men det tvilår æ på gitt [8D] Jaja, så slipper Emma å krangle me mæ vaffal - se på den lysø sia [8D]

ÅÅhh så gla eg e førr at jentn mine e goe vænna.... mæstpartn av tia! [;)]

uff, skjønner det er slitsomt!!
får håpe det bare er en liten periode nå, at det blir bedre tider[:)][:)]

Sett de på hvert sitt rom[8D]
Nei, jeg vet ikke helt.....husker fra jeg selv var liten at vi fikk rett og slett ikke lov til å leke med hverandre når vi kranglet for mye (eller la meg omformulere meg - jeg kranglet/sjefet med min søster[;)]). Det hadde nemlig sin effekt det og - var ikke så moro å ikke ha noen å leke med[:)]

Er jo ikke noe ok for de heller......så, er kanskje greit i en periode å skjerme de litt hver for seg. Det går jo alltid over[:)]

Jeg forstår frustrasjonen din. Men samtidig så kan man jo ikke tvinge barna til å leke sammen heller.. Noen er bare alt for forskjellige [8|] Mine to leker veldig fint sammen og har alltid gjort det. Blir de uenige og sure så går de på hver sitt rom uoppfordret. Vet ikke hva du kan gjøre. Det jeg gjør når mine krangler mye er at jeg setter meg ned og organiserer leken med de. Enten det er legobygging eller lottospill. Når de er godt igang trekker jeg meg ut[:)]

Takk for mange gode råd. De har nemlig vært veldig gode venner helt til for noen uker siden..... Så jeg håper det er en periode som snart går over... De er egentlig ganske like, men de er også like sta og bestemte....er nok det som kan gjøre det litt vanskelig.

Aj... Skjønner godt at det blir slitsomt i lengden. Heldigvis vet jeg ikke noe om det der (enn så lenge).. Det er vel kanskje bare en fase de må igjennom?[8|]

Trur nok at det berre e sånn det e i perioda... Mine har og vert sånn en lang periode no, men ser (heldivis) ut til at dei ha komt seg litt no... E heilt eni i at det e slitsomt! [:'(]

oi... så kjedelig da... syns det er rart å tenke på de to krangle hihi - de er å søte sammen hver gang jeg treffer på dem[:)][:)]. De sparer seg nok til de er hjemme for denslags haha[8D].

Tenker å satse på at Alis får samme søskenforhold til sin søster som jeg fikk til min - da det er 4 år i mellom oss så bør jeg sette i gang igjen... sånn ca slutten av dette året vell?[8D]

Jeg og broren min ble satt på hvert sitt rom, når vi krangla¨.. Og det hjalp. Mye kjedeligere å leke alene, enn sammen med noen

Back
Topp