Kramper

Mamma til to gullgutter

Elsker forumet
Junilykke2018
Noen her inne som sliter med leggkramper og mørbanka legger etterpå? Har dere i såfall noen gode råd som hjelper?[emoji1374]
Blir gal hvis jeg ikke får sove på natten snart [emoji85]

Plages ikke med det nå, men gjorde det tidligere. Magnesiumtilskudd hjalp meg. :) Har ikke hatt leggkramper på evig lenge nå.

Noen her inne som sliter med leggkramper og mørbanka legger etterpå? Har dere i såfall noen gode råd som hjelper?[emoji1374]
Blir gal hvis jeg ikke får sove på natten snart [emoji85]
Å spuse banan skal hjelpe. Hadde det med alle de andre 3. Våknet om natten med krampe i leggen, så vondt :(

Satt nettopp og googlet det samme! Har de siste 3 nette slitt med restless legs og litt kramper. Sovet så utrolig dårlig, så går rundt som en zombie... Leste at magnesium funker for noen, mens andre lå med beina oppetter veggen, og andre igjen dusjet beina i iskaldt vann før de la seg. Ikke bare, bare å være gravid altså ;)

Jeg kjøpte meg nettop støttestrømper for å forebygge åreknuter, blodpropp osv. Leste meg litt opp på det og ser flere nevner at støttestrømper hjelper på kramper, så ville prøvd det også[emoji1][emoji1] Selv har jeg ikke kramper så kan ikke si noe av egen erfaring..

Satt nettopp og googlet det samme! Har de siste 3 nette slitt med restless legs og litt kramper. Sovet så utrolig dårlig, så går rundt som en zombie... Leste at magnesium funker for noen, mens andre lå med beina oppetter veggen, og andre igjen dusjet beina i iskaldt vann før de la seg. Ikke bare, bare å være gravid altså ;)

Huff, nei!
Kjennes ut som leggene mine er konstant støle[emoji85] og nattesøvnen har jeg ikke hatt på en god stund pga dette [emoji17]

Jeg kjøpte meg nettop støttestrømper for å forebygge åreknuter, blodpropp osv. Leste meg litt opp på det og ser flere nevner at støttestrømper hjelper på kramper, så ville prøvd det også[emoji1][emoji1] Selv har jeg ikke kramper så kan ikke si noe av egen erfaring..

Hvor kjøper du slike?[emoji5]

Magnesium, og støttestrømper måtte jeg bruke når det satte inn hos meg. Og nå må jeg til pers igjen. For nå har det startet i dette svangerskapet og det blir bare verre for vær dag som går nå :(
Jeg er også helt mørbanka i leggene etterpå.

Og ut på banan shopping det bærer [emoji28][emoji1374]
Du må spise veldig mange bananer for å få nok magnesium til at det skal ha noen effekt.
Så det er bedre med tilskudd. Evt nøtter! Nøtter inneholder mye mer magneisum enn banan. Men du må spise en god del av dem også.

100 gram banan inneholder 27 mg magnesium, og du bør ha ca 200mg magnesium daglig for at det skal ha effekt på muskelsmerter, kramper osv. :)

Du må spise veldig mange bananer for å få nok magnesium til at det skal ha noen effekt.
Så det er bedre med tilskudd. Evt nøtter! Nøtter inneholder mye mer magneisum enn banan. Men du må spise en god del av dem også.

100 gram banan inneholder 27 mg magnesium, og du bør ha ca 200mg magnesium daglig for at det skal ha effekt på muskelsmerter, kramper osv. :)

Oi, da blir jeg jo den apekatten [emoji23] må vel ta turen til apoteket for å kjøpe tilskudd da[emoji28]

Jeg merket forskjell på å ta magnesium på kvelden i stedet for morgenen også. Når jeg tok vitaminer og magnesium på kvelden før jeg la meg ble krampene borte [emoji1373] aner ikke om det har raskt/kort virkning eller om jeg innbilte meg dette, men verdt et forsøk [emoji4]

Jeg merket forskjell på å ta magnesium på kvelden i stedet for morgenen også. Når jeg tok vitaminer og magnesium på kvelden før jeg la meg ble krampene borte [emoji1373] aner ikke om det har raskt/kort virkning eller om jeg innbilte meg dette, men verdt et forsøk [emoji4]

Takk for tipset [emoji5][emoji1360]

Jeg har kjøpt de på NorEngros, der måler de foten og finner riktig størrelse. Skal kunne kjøpes på apotek og på internett, da etter sko størrelse[emoji1]

Jeg fikk målt beia på apoteket og kjøpte dem der etter hva de sa jeg måtte ha etter målingen :)
Noen typer støttestrømper er bedre på enn andre så kjenn etter hva du liker best. Og kjøp gjerne kun et par først for å teste om dem du er funnet er noe for deg ;)
Synes det var litt forskjell jeg på hvordan de forskjellige stoffene føltes på ;)

Tester ut det nå :D
Tok både vitaminer, og magnesium i kveld i stede for i morges :p

Back
Topp