Kramper

Hønemora89

Glad i forumet
Februarlykke 2015
Septembergull'17
Har begynt å få litt antydning til krampe i den ene leggen. Kommer til og fra, når som helst på døgnet! Kan det ha med graviditeten å gjøre? Eller er det bare helt tilfeldig?! Jeg er jo bare 5+4...

Det er jo litt tidlig. Men jeg har også hatt antydning innimellom. Ofte når man får kramper har man drukket litt lite vann, og noen ganger mangler man litt magnesium.

Det er jo litt tidlig. Men jeg har også hatt antydning innimellom. Ofte når man får kramper har man drukket litt lite vann, og noen ganger mangler man litt magnesium.
Ok, takk :) kan ikke helt skjønne at jeg har drukket for lite, er ikke plaget med kvalme eller noe, så spiser og drikker som normalt ;)

Spis bananer ;) og om du får megakrampe så klem alt du kan midt under på leggen (på d tjukkeste) og hold til krampa slipper.

Sent from my GT-I9506 using BV Forum mobile app

Ja innbiller meg at vivhar lettere for å få kramper når en er gravid.

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Det er ikke innbilning, det er fakta ;)

Det er ikke innbilning, det er fakta ;)

Hihi, husker jeg fikk en jævli en da jeg var høygravid, fikk den ens jeg sov. Hylte og skreik i søvne forvjeg klarte ikke våkne. Skremte livskiten utav gubben stakkars hehe

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Jeg er veldig glad for at jeg har sluppet unna krampene foreløpig! Men jeg har fått ganske masete bein når jeg skal sove! Det er vel også det samme grunn som krampene (magnesiummangel)? Spiser bananer selv, men de hjelper heller lite. Lurte også på om man kan ta ekstra jern og magnesium uten å konsultere med lege først? Spør her siden det virker som noen av dere hadde betydelig mer peiling enn meg! ;)

Magnesum er iallefall greit å ta ;) i gravid - vitamin pakkene fra apoteket han en pille multivitamin, en omega3 og en kalsium/magnesium tablett ;)

Leggkramper er jo faktisk et tegn på graviditet, så for noen kommer det veldig tidlig. Jeg slett med mye kynnere og vondt sist, og da fikk jeg tips om magnesiumtilskudd som nevnt over her. Jeg måtte ta ekstra utenpå Lifeline sine produkter, førstes da hjalp det. Anbefales :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp