Kramper Mensmurringer Ligamentsmerter etc.

Gullgrisens 2gull

Elsker forumet
Snøfnuggene 2018
Jeg kan ikke huske at mensmurringene og ligamentsmertene var såpass sterke i de to foregående svangerskapene mine. Blir helt slått ut! Starter med at det kjennes ut som om noen klemmer til rundt livmorområdet, og etter en stund begynner korsryggen å hangle. Deretter får jeg strålinger nedover hofter og lår.
Begynte denne uka og jeg blir jo bekymret (7+3 idag). Har jeg mulighet legger jeg meg på sofaen med varmeflaske, men disse smertene kan jo komme hvor som helst, når som helst og det er ikke alltid jeg har mulighet til det.
Er heller ingen forskjell på dager jeg har vært i ro kontra dager jeg har trent eller hatt mye å gjøre.

Noen fler som har det sånn? Går jo rundt og forventer blødning når som helst, men det er kun en masse utflod.
Skal på første legetime neste uke og får ta det opp da.

Skulle akkurat til å skrive et innlegg nå:

Idag har jeg følt meg som ei krøkke.. er så stram/støl/trykkfølelse/oppblåst i underlivet at jeg nesten ikke kan gå normalt!?!? Har også vondt i korsryggen [emoji52]
Er bare i uke 7, sånn her følte jeg meg i uke 30 sist!!!
Kanskje det er sånn tidligere når man har vært gravid før??

Har gjrnnomgått 3 svangerskap jeg da, med kraftig brkkenløsning. Så jeg har alt smerter ned bena, rundt bekken etc. Bør kanskje ta kontakt med lege og fysio?

Håper du ikke bruker varmeflasken frem på magen?! Det skal man iallefall være forsiktig med, med tanke på overoppheting av baby.

Men varme på rygg er kjempegunstig mot bekkensmerter iallefall :)

Håper du ikke bruker varmeflasken frem på magen?! Det skal man iallefall være forsiktig med, med tanke på overoppheting av baby.

Men varme på rygg er kjempegunstig mot bekkensmerter iallefall :)

Bruker den mest på rygg ja og flytter den frem når den ikke lenger er så varm.
Hjelper også på ilingene som kommer nedover hofter og lår.

• Liker
Reactions: COR
Kan det stemme at det blir verre med svangerskapene? Jeg synes jeg kjenner mye mer strekk denne gangen. Men kanskje jeg bare kjenner enda bedre etter? [emoji849][emoji848]

Kan det stemme at det blir verre med svangerskapene? Jeg synes jeg kjenner mye mer strekk denne gangen. Men kanskje jeg bare kjenner enda bedre etter? [emoji849][emoji848]

Jeg tror nå kanskje det.. Kjent ligamentsmertene tidligere for hvert svangerskap. Kan ikke huske å ha hatt dem første svangerskap, men det er 14 år siden, så vanskelig å si.. Andre svangerskap kjente jeg litt fra uke 7 og litt utover, ikke så voldsomt plaget. Tredje svangerskap kjente jeg det også tidlig, og mye plaget hele svangerskapet - spesielt ved hoste, nysing og sånn.. Denne gangen kjente jeg de alt fra uke 3 ca. Var iallefall helgen før jeg testet, og jeg testet en torsdag - og var da ca 4+4 (kanskje kortere med tanke på evt sen eggløsning). De er ikke så veldig plagsomme, men er forsiktig med å snu meg brått og sånn, så er mest ved hosting / nysing.. Og det har det ikke vært så mye av siste ukene.

Er min første så har ikke noe å sammenligne med men her murrer/ verker det mye, av og på hver dag stort sett i nedre del av magen og ut i lyskene. Kan få skikkelig stikning/ knipfølelse når jeg snur meg i senga og. Ikke noe godt:wideyed: men har hatt lite i ryggen nå. Ville tatt det opp med legen og hørt om de har noen tips som kan lindre:)

Jeg venter min første og har mer vondt nå enn jeg pleier å ha menssmerter.. akkurat som om det strekker veldig, enten på en side av det jeg tror er livmor eller begge sider, og i ettermiddag hadde jeg litt sånn skikkelige kramper som jeg aldri har hatt før.. går også å venter litt på at jeg skal blø liksom.. skikkelig ubehagelig egentlig..

3 gang her å det verker kan jeg si deg. Ligger å i fosterstilling innimellom for å prøve dempe det. Er nok vanlig når livmora strekker seg for etter vær gang her så er det akkurat som magen har poppa litt mer ut..Blir nok nok av slike smerter fremover når alt skal strekkes..hehe.Merker det litt mer når jeg har gjort mye.håper det ikke er alt for ille..

Jeg har og "mensen smerter" , føler hele tiden mensen skal komme! Men er helt normalt [emoji1] men fy og vondt ! [emoji41]

Back
Topp