kramper i leggene

sollise

Elsker forumet
Sikkert et litt rart spørsmål... Men når er det gravide pleier å få kramper i leggene
under graivditeten? Hvorfor er mange plaget med det....

jeg våknet tidlig en morgen her med krampe i den ene leggen.....fy f.....og vondt det var!
klarte ikke og gå skikkelig på beinet på 2 dager......auuu!

er det vanlig pga graviditeten??

Når jeg gikk gravid så fikk jeg krampe i leggen når jeg lå å sov....Veldig irriterende....[&:]

Var veldig plaget i slutten av svangerskapet. Noen sa at det magnesium jeg manglet i kroppen og derfor fikk jeg kramper. De er jo drit vonde. Lærte meg etterhvert en teknikk som gjorde at jeg klarte å stoppe krampene før de satt virkelig inn. Bøyde fotbladet fremmover, tøyde godt og vips var krampen borte.

Det er svært vanlig med leggkramper i svangerskapet, spesielt i siste trimester, men også før. Leste et sted at det skyldes mangel på kalsium, men... hvem vet. For meg hjelper det å trå på foten, men det er jo kjedelig å måtte opp av senga til stadighet. For det er jo på natta det er værst.

Jeg og har masse kramper...i leggene, lår, hofter, og føtter. T.o.m skuldre. Mangel på kalsium? Jeg drikker jo min 1 liter melk daglig, der er det jo nok kalsium. Får håpe det gir seg...ikke noe behagelig hvertfall.

Kan kanskje smøre på litt "sollises lotion" på leggene, toveli....[:D]
Kan hende det hjelper gitt...[;)]
Det skal jammenjeg prøve når den tid kommer tror jeg, [:)]

Klarer ikke dy meg jeg vettø[8D][8D][8D]
MÅ bare reklamere litt jeg, for markedsjefen min tror jeg er litt i "ammetåka"
begynner å bli,[:D]

Jeg våkner ofte om nettene med sinnsyke kramper i leggen... Dritt vondt!!! Går over etter en liten stund, så sovner jeg ganske kjapt etter.. Men det går vel over det også om rundt 5 uker....

Ønsker deg masse lykke til med fødselen, toveli[:)]Deg også thna[:)]

Ta med en flaske lotion påføden da, toveli[;)] Ikke glem det... hehe[:D]

hahahahahahahaha[:D][:D][:D]

Da har jeg vært heldig for jeg har aldri hatt krampe i leggene under noen av mine svangerskap[:D]

Tenkte jeg bare skulle skrive ned det legen min sa til meg..

At det er et hormon i kroppen som skal hjelpe livmoren med å utvide seg..
Dette virker også på andre ting..
Som gjør at vi har lett for å få kramper i legger og leamus på div muskler... [;)]

Så det er ihvertfall helt normalt!

Det anbefales å bruke støttestrømpe...

Er ikke noe godt nei...Vært mye plaga av det jeg og...
Et kjerringråd: Før dere legger dere så ta en stor spiseskje og stryk den på begge sider over leggen,og legg skjea i fot enden!

Ta magnesium, det hjelper, og strekk på bena ved og trekke tærna opp mot ansiktet. Har ikke vært plaget siden selv.

Når jeg gikk gravid så fikk jeg krampe i leggen når jeg lå å sov....Veldig irriterende....

Dette hadde jeg også,veldig vondt,og jeg kjente en ømhet i foten flere dager etterpå.

Back
Topp