Kramper i leggene..

Romle

Gift med forumet
VIP
Junibarna 2015
Jeg våkner flere ganger hver natt med kramper i leggene for tiden, og googlet meg fram til at det er vanlig i graviditeten. Flere som plages? Stemmer det at magnesium-tilskudd hjelper?

Jeg var mye plaget med det i starten og det hender at det kommer fortsatt. Jeg prøvde aldri magnesium-tilskudd, men spiste en del bananer (som inneholder magnesium) og det hjalp litt.

Prøvde og et kjerringråd om å binde en ulltråd rundt foten, men dette hjalp ikke så mye :P

Jeg var veeeeldig plaget med det i forrige svangerskap! Våknet hver eneste natt med det :) MEN som skrevet over her så fikk jeg tips om å knyte en ulltråd løst rundt anklene, og det fungerte!! :) Virkelig verdt forsøket :)

JA! Magnesium hjelper! Lest at kalsium kan også være en årsak til kramper..

Sliter selv med det samme i perioder, men glemmer å ta magnesium når alt er bra.... Spiser mye mandler da, tror det gjør samme nytte som bananer!

Veldig frustrerende når bena bare mååååå sparkes :confused:

Takk for svar! Ulltråden er klar, og et kalsiumtilskudd med magnesium er bestilt. Og så stikker jeg på butikken og kjøper bananer og mandler. Klarer ikke mange flere sånne netter, får jo ikke sove i fred noen gang! :( Nå håper jeg det blir bedre snart!

Jeg sov med beina høyt. Hadde en pute, eller en ekstra dyne i fotenden, så jeg fikk opp føttene.

Pass på at du ikke får for mye kalium... Du bør nok be om å få tatt en blodprøve på kalium (og kanskje også magnesium) neste gang du er hos legen! For lav og for høy kalium kan gi hjerterytmeforstyrrelser!

Kalium eller kalsium? Jeg skal ta kalsiumtilskudd... Men jeg snakker med jordmor om det, jeg! Takk for advarselen! :)

For meg funket det veldig å massere leggene godt før eg skulle legge meg og å sove med putte under beina eller mellom beina når eg låg på siden.

Sorry... Jeg blandet.. Jeg er nok noe surrete for tiden... Mannen kaller det for svangerskapsdemens... Etter hva jeg vet, er ikke kalsium noe problem..!

Hehe, ja, du er ikke den eneste! ;) Nei, jeg fant ikke noe bekymringsverdig da jeg googlet, i alle fall. :)

For meg funket det veldig å massere leggene godt før eg skulle legge meg og å sove med putte under beina eller mellom beina når eg låg på siden.

Tror jeg må fram med en ekstra pute uansett nå, det begynner å bli litt vanskelig å finne en god sovestilling, så dette kan jeg helt klart prøve! Takk for tips! :)

Jeg syns det har blitt mindre kramper etter at jeg begynte å ta kalsiumtilskudd med magnesium, men har bare prøvd å noen dager, så vi får se! :)

Back
Topp