Kramper i leggen..

~lilleL~

Flørter med forumet
er det noen andre som plages med dette? Jeg får noen skikkelige smertefulle kramper i leggen av og til, og jeg kan kjenne smerten sitte igjen i flere dager etterpå. Har pleid å få det om natten hvis jeg skal strekke meg godt ut - og fy for en grusom følelse....!

Kjenner det av og til på natta om jeg strekker på beina. Går heldigvis fort over:) Har og hørt at magnesium skal hjelpe.

Jeg kjenner det ofte forsøker å bygge seg opp når jeg strekker beina med tåspissen ut, men da er jeg jaggu kjapp med å vinkle foten innover, sånn at jeg får strekt leggen fortest mulig.
Har funket hittils hver gang for meg :)
Har enda ikke fått en skikkelig leggkrampe dette svangerskapet, men husker jeg våknet da jeg var gravid sist.. var vel ganske på slutten av graviditeten, og krampen hadde kommet mens jeg sov. Så jeg setter meg opp og begynner å rope "au au" og samboeren hopper til ved siden av meg og er nesten på vei ut døra med sykehusbagen og bilnøklene. Stakaren var i halvsøvne og trodde at jeg var i ferd med å føde.. :P lol

Bruk støttestrømper! Og tøy ut leggene godt hver dag, for eksempel ved å stå på en dørstokk og vipp opp og ned på tærne (slik at hælene henger utenfor). Lurt å gjøre når du pusser tenner for eksempel, da er det ikke like lett å glemme.
Var veldig plaget med leggkramper i forrige svangerskap, og dette hjalp meg i hvert fall. Denne gang har jeg ikke vært plaget med det, kanskje fordi jeg ikke har stått og gått like mye.

Har også kjent det komme, men har hittil klart å unngå det ved å strekke ut leggen. Jeg våknet også med kramper i leggen i tidligere svangerskap. Skikkelig ubehagelig! Jeg har fått krampe i føtter/tær en del ganger i dette svangerskapet da.

Jeg var veldig plaget av leggkramper i første svangerskap, våknet flere ganger hver natt pga det :( så denne gangen har jeg tatt magnesium tabletter daglig, og har vel kun hatt en leggkrampe hittil :) prøver også å bevege/rotere føttene og strekke ut litt før jeg legger meg (de dagene jeg husker det, da) :p

Har hatt skikkelige leggkramper innimellom. Senest igår kveld på jobb. Varte nesten hele vakten.

Skikkelig ekkelt og vondt :(

Våkna av leggkrampe idag :( aldri opplevd det før og det var skikkelig vondt! Herregud å redd jeg ble! Håper det aldri skjer igjen!

Back
Topp