Kramper i leggen

Maur Asto

Gift med forumet
⭐️ Babyverden Stab ⭐️
Våknet i totiden av kraftige kramper i begge leggene. Kjentes ut som noen holdt på å rive dem av! Skrek og hylte og balerte rundt for å få dem bort. Mannen min masserte dem lenge og resten av natten gikk det supert. Men jeg vil helst ikke oppleve det igjen - noen tips?

Eneste som hjelper for meg er opp å gå. har vært plaga med kramper i leggene siden jeg var 12 år. har gått ettpar år uten men nå er det kommet igjen.[:@]

Kalktabletter. Lest om det. Babyen tar alt av kalsiumet ditt (beinbygging).

Det er så vondt, Maur!!!!
Opplevde akkurat det samme som deg i mitt første svangerskap!!!![:@][:@][:@]

Nå er jeg obs på det, og når det komme strekker jeg tærne opp
mot knærne, slik at leggmusklene blir strukket ut.....
håper du forstod forklaringa...[:D]

Krampene blir også "trigget" av at du strekker andre veien, spesiellt om
natten tør jeg aldri strekke tærne "nedover" hvis du forstår.

Når jeg drev med idrett tok jeg både kalsium og magnesium, begge
deler hjelper til å forebygge muskelkramper, men vet ikke
hvordan det er å ta dem i forhold til graviditet.

Lykke til!!![:D][:D]

Det hjelper ikke å massere!!
Det gjorde jeg med førstemannen før jeg fikk vite (etter fødselen da) at man bare skal strekke på beina med leggen når du merker at leggkrampene kommer.
Dytt hælen ut og tærne bakover hvis du skjønner.
Det har jeg gjort en stund nå med en gang leggkrampene begynne.
Det hjelper! Tror meg!!

det er ganske vanlig i svangerskapet, men ikke alle får det, har ei venninne som er gravid i uke 33 og hun har vært plaga med det lenge, men jeg har ikke fått det enda hvertfall... hun sa at det hjelper og strekke dem når det kommer...

Takk jenter!

Jeg strekker jo ja. Og prøver å ikke strekke tærene nedover. Det eneste som hjelper der og da er jo å gå litt rundt. Massasjen var deilig fordi leggene var så ømme etterpå. Men jeg lurte på hvordan de forebygges. Har hørt om kalk, kalsium og magnesium, men er litt skeptisk til å ta sånne tilskudd. Og i hvert fall siden det bare har skjedd en gang. Var bare hvis noen hadde et fantastisk vidunderlig ufarlig tips liksom.

åååå, det er så vondt...... [:o]
har heldigvis skjønnt det , at når jeg kjenner at jeg begynner å få krampe, må jeg strekke på beinet!!!!! da går det fort over.... [:D]

Å, det er så vondt.....må bare signere det andre skriver om å strekke tærne oppover mot knærne når du kjenner krampene begynner....funker alltid på meg om jeg er så uheldig å strekke leggene på natta...prøver å ikke gjøre det..

Back
Topp