Kramper i beina??

gravidsol

April 13 FTW :D
Den siste uken har jeg vært ekstremt plaget med kramper i beina når jeg skal sove. Begge beina får de sykeste krampetrekningene som jeg tror er mulig å få. Det kan ofte vare i flere timer uten at jeg klarer å stoppe det.
Alle triks jeg har lært for å stanse krampe, er nyttesløse mot dette. 

Er det noen her inne som har peiling på hva dette kommer av? Legen visste ikke helt hva det kunne komme av :P 

Jeg våkner omtrent idet jeg hopper opp av senga iløpet av natta fordi jeg har krampe. Tar gjerne tid før det går over. Hadde det sånn sist jeg var gravid også, men har ikke funnet noe som hjelper egentlig. Må bare opp og strekke og bevege meg for at det skal gå bort.

jeg har også kramper og urolige bein...litt ulikt hvordan det er hver natt, men jeg har kjøpt b vitamin med magnesium og c-vitamin på helsekosten..det skal visst funke. ei venninne av meg må stå å hoppe og strekke ut og kun stå på kaldt gulv for at det skal gi seg..hehe! mye rart vi skal være plaget av....:)

sniker fra oktober...
prøv å ligg med bena høyere enn hjertet når du sover...samt at magnesium skal hjelpe :)

Hørt det er en vanlig gravidplage... Og at magnesium er redningen :)

Da må vi teste magnesium.
Det hjelper ikke uansett hvor høyt jeg har prøvd å sove med beina eller hvor mye jeg prøver å bevege meg når jeg har de.

Må si jeg blir smånervøs av krampene. For smertene er så intense at jeg hylgriner til lenge etter at de er ferdig. 
Viss de smertene er mindre enn fødselsmerter, så vet ikke jeg om jeg overlever fødselen :P 

Jeg hadde maaaasse vonde kramper med Pernille... ingen ting hjalp.. prøvde magnesium, bananer, ullsokker... u name it ;)

Men det som var det positive med det var at min samboer måtte kna på meg daglig.. ;)))

Jeg får også kramper hver natt i leggene.. Men jeg bare strekker bena ut i sengen, så gir det seg heldigvis... Ellers så kan man jo stå mot en vegg og strekke ut beina der og, det hjelper meg myye.. =)

Jeg har sluttet med å sove med bena utstrakt, får krampe så fort jeg strekker på dem? Ikke godt å våkne av at strekken river tak, men da prøver jeg å finne noe jeg kan spenne benet mot og ligger helt stille etterpå. Bare en av mange "overraskelser" man får når man er gravid ?

sleit mye med det sist svangerskap.. å da var det en ulltråd som var reddningen.. bandt en ulltråd rundt ankelen å  så lenge eg hadde ulltråden der fekk eg ikke krampe..  har gitt tipset til noen venniner som og har sleit med kramper å det hjalp hos dem og.. vært å prøve vertfall.. for kramper er bare såå vondt..  denne gangen har eg ikke hatt det enda..(bank i bordet) :P

Er så heldig at jeg får det uansett hvordan jeg ligger med beina jeg :P 
Begynner å bli kjedelig å ikke få en skikkelig natts søvn lenger både for meg og min mann. Nå har jeg startet med magnesium, så håper at det skjer noen forandringer :D 

Slenger meg på den. Har etter 3 svangerskap med kramper i leggene funnet ut at det eneste som nytter er å komme seg opp av sengen og stå/tøye på gulvet.

Har ikke vært så frekvent, men våkna en natt med noe inn i he*** krampe i leggen, jeg grein det var så vondt! Varte noen minutter, og gikk heldigvis over... Etter det har jeg vært forsiktiv med å strekke ut beina helt når jeg ligger i sengen, for jeg kjenner at om jeg gjør det så kramper det seg =P Au!!

Back
Topp