Kramper i beina om natten

Sniker fra oktober... Jeg tar magnesium for å motvirke kramper, men kom igang litt seint, så jeg kan egentlig ikke si om det har fungert eller ikke. Har ikke hatt kramper på over en uke da, men startet med magnesium for bare 5 dager siden (har dog fått tips om at magnesium kan stoppe rier, så det er kanskje ikke så lurt å ta det de siste ukene/månedene. Men dere kan jo fint ta det nå :)
Har også hørt at banan inneholder magnesium :)

Sniker fra oktober... Jeg tar magnesium for å motvirke kramper, men kom igang litt seint, så jeg kan egentlig ikke si om det har fungert eller ikke. Har ikke hatt kramper på over en uke da, men startet med magnesium for bare 5 dager siden (har dog fått tips om at magnesium kan stoppe rier, så det er kanskje ikke så lurt å ta det de siste ukene/månedene. Men dere kan jo fint ta det nå :)
Har også hørt at banan inneholder magnesium :)

For meg hjalp magnesium olje. Super effektivt.

Jeg har slitt mye med kramper, muskelsammentrekkninger, muskelknuter og ille strekk i leggene på natten, siden puberteten!
Minst 1 gang i uka, våkner jeg hylende i smerte... MEN etter jeg ble gravid har jeg ikke hatt det en eneste gang :D Kjempe rart! mem utrolig deilig...
Legen min sier det beste er og tøye ut før sengetid og gjerne ila dagen også :)

Vis jeg strekker beina om natten, så setter det i gang i begge leggene... hjelper meg å drikke godt med vann.

Fikk det for første gang natt til igår, 2 ganger! Men gikk heldigvis fort over.. :)

Flere som er plaget med dette? Husker jeg hadde kramper helt i begynnelsen av graviditeten, var en av grunnene til at jeg mistenkte at jeg var gravid (ja, jeg skrev ned alle slike rare ting/tegn i begynnelsen før jeg visste, haha)

nå siste nettene har jeg våknet hver natt med helt sinnssykt vonde kramper i leggene, er så utrolig slitsomt! Hjelper ikke at jeg i tillegg må opp ca hver/annenhver time for å tisse også.. Så nattesøvnen er noe dårlig kan man si..

Flere som er plaget med kramper, eller har tips for å slippe det? Har jo vondt i flere dager etterpå, og tør jo ikke å strekke meg skikkelig for da kommer de jo plutselig :(
Tøye leggene/massere samt magnesium har jeg hørt skal hjelpe.. Plages selv med veldig rastløse ben på kvelden.....

Jeg har dette veldig av og på. Jordmor ba meg være forsiktig med magnesium så jeg tar det ikke akkurat nå. Men sykt vondt når det står på som verst!

Har hatt det en gang bare, og det skjedde i natt :( forferdelig vondt og ubehagelig!

Spis banan og drikk litt ekstra melk så slipper du å ta ekstra tilskudd. Utrolig vondt er det ja, håper jeg slipper unna denne gangen

Satt og leste denne i går, og husket hvor forferdelig jeg syns leggkrampene var på natta i forrige svangerskap og hvor glad jeg er for at jeg ikke har merket noe enda. Bør tydeligvis ikke tenke sånn, for i natt var krampene på plass igjen. Flere ganger! Har et helt merkelig ganglag i dag :P

Nå har jeg fått sånn leggkrampe igjen i natt !!! :( Kjøpte meg nye støttestrømper, kanskje det vil hjelpe :o

Kjenner jeg er på vei til å få kramper i leggene når jeg strekker meg om morningen, men har til nå klart å trekke beina til meg før det skjer.
Fikk en liten krampetrekning under foten og, noe jeg aldri har hatt før.

Jeg er fortsatt stiv i ene leggen jeg fikk krampe i på mandag :( er helt jævlig!

Jeg fikk dette for første gang natt til i går, himla vondt :( Håper det blir med den ene ganga!

Jeg fikk dette for første gang natt til i går, himla vondt :( Håper det blir med den ene ganga!
Jeg ble faktisk mye bedre etter at jeg fikk meg nye støttestrømper ! :) Jeg har brukt de jeg har pleid å bruke på jobb før graviditeten nå, men det er visst på tide å kaste de tror jeg. Merka at da jeg kjøpte nye virket de mye bedre :)

Back
Topp