Kramper i beina om natten

Lillemy93

Forelsket i forumet
Flere som er plaget med dette? Husker jeg hadde kramper helt i begynnelsen av graviditeten, var en av grunnene til at jeg mistenkte at jeg var gravid (ja, jeg skrev ned alle slike rare ting/tegn i begynnelsen før jeg visste, haha)

nå siste nettene har jeg våknet hver natt med helt sinnssykt vonde kramper i leggene, er så utrolig slitsomt! Hjelper ikke at jeg i tillegg må opp ca hver/annenhver time for å tisse også.. Så nattesøvnen er noe dårlig kan man si..

Flere som er plaget med kramper, eller har tips for å slippe det? Har jo vondt i flere dager etterpå, og tør jo ikke å strekke meg skikkelig for da kommer de jo plutselig :(

Hadde det da jeg gikk med første, håper jeg slipper det denne gangen.. Er jo så vondt! Eneste som hjalp på meg sist var å reise seg opp og strekke det :/ håper noen har noen gode tips:)

Jeg også ! Fikk høre at det kommer av magnesium-mangel :) så kan hende det hjelper å ta litt ekstra :)

Hadde det da jeg gikk med første, håper jeg slipper det denne gangen.. Er jo så vondt! Eneste som hjalp på meg sist var å reise seg opp og strekke det :/ håper noen har noen gode tips:)

Ja jeg må opp og gå om natten for at det skal forsvinne.. Mamma hadde det visst også mye når hun var gravid :(

Jeg også ! Fikk høre at det kommer av magnesium-mangel :) så kan hende det hjelper å ta litt ekstra :)

Ville ikke tatt tilskudd uten å referere med lege først da. Skal gjøre det samme selv, jeg har ikke kramper, men urolige bein. Kan være sykt vondt og ødelegge nattesøvnen det også. Tror det er litt av samme prinsippet som står bak, egentlig? Massasje og bevegelse/uttøying hjelper litt her. Av kjerringråd har jeg hørt om ulltråd rundt anklene, såpestykke i fotenden av senga (selv flytende såpe skal visst hjelpe), og en stålkniv i fotenden/under madrassen. :p har ikke tro på noen av disse da, men skader neppe å prøve, er jo mange som sverger til dem :p

Stemmer at det i mange tilfeller handler om mangel på magnesium. Hør med lege ang tilskudd, inntil da: banan inneholder magnesium og anbefales mot kramper.

Har begynt å ta magnesium. Nevnte det for jordmor og hun reagerte ikke på det.

Jeg hadde mye kramper med nr.1, gjorde så vondt at mannen våknet av at jeg brølte.. Heldigvis sluppet unna til nå.. Magnesium hjelper!

Har begynt å ta magnesium. Nevnte det for jordmor og hun reagerte ikke på det.

Er jo mye forskjellig de sier da, jormor jeg var hos på oul sa det var lurt å få tatt en blodprøve først så man ikke får unødvendige tilskudd.

Last edited:
Er jo mye forskjellig de sier da, jormor jeg var hos på oul sa det var lurt å få tatt en blodprøve først så man ikke tol unødvendige tilskudd.
Jeg tar så lav dose at det ikke stresser meg, men tenker å dobbeltsjekke med legen om et par uker.

Jeg er nå i uke 26 og begynt å få kramper i fremsiden av leggen, nedover og ut til tærene. Det gjør skrekkelig vondt, jeg tar magnesium daglig for å slippe dette, men det hjelper ikke nok.
Har nå kjøpt magnesium Olje for å smørre direkte på problemområdet, håper det hjelper.
Kjører drosje i jobb, og er høyrefoten som er værst og helt forferdelig å ha kunder i bilen når krampen slår til. :(

Sliter i perioder med urolige bein, og har tidvis også hatt kramper.
Jeg TROR jeg merker bedring i periodene jeg er flink til å ta magnesiumen. Så jeg fortsetter med den :)

Jeg har begynt å se en trend med meg selv. Får ofte kramper i beina mens jeg sover de dagene jeg har vært dårlig til å drikke vann.

Har har det noen netter. Veldig plagsomt og vondt. Har hørt det er lite å gjøre med det om ikke magnesium hjelper. Ville hørt med jordmoren din om du er mye plaget :)

Magnesium kan du trygt ta! Fikk også beskjed av jordmor å ta det! Max 350mg etter uke 24 :)

Jeg fikk beskjed fra jordmor om at set var greit å konsultere lege først og evt få tatt en blodprøve så man ikke fikk alt for mye.

Jeg har krampe i begge leggene hver natt.

Får begynnende kramper i beina, men har enda ikke blitt skikkelige kramper. Heldigvis :)

Back
Topp