Krampe i leggene - tips???

Lillelie

Betatt av forumet
Sommerfuglene 2017
Merker at jeg får veeeldig lett krampe i leggene etter en lang dag på jobb. Forferdelig slitsomt og irriterende, særlig når man prøver å sove. Noen som har tips til hva som kan hjelpe? :)

Jeg har også hatt en del tilfeller i det siste med kramper. Men bare når jeg har lagt meg i senga å strekker beina ut. Enda verre er det på morgen etter å ha ligget i fosterstilling (favorittstillinga ;)) hele natta... Har ingen tips/råd å komme med desverre, men her funker det å prøve å slappe av i beina og å ikke tenke på det :p

Magnesium hjelper utrolig godt! slet med det mye forrige gang:( supervondt....Fåes på helsekost :)

Magnesium ja!
Jeg har begynt med det nå for en uke siden, men mest pga daglig hodepine. Og det har fungert mot det, hvertfall. 
Kjøpte tabletter på 300 mg og tar som regel en hver dag, da det også er 75 mg i multivitaminen jeg tar. Det hender jeg tar en tablett ekstra på 300 mg på ettermiddagen om jeg kjenner at hodepinen kommer. 
Man kan visst ta såpass, om magen tåler det. Jeg har ikke merket noe på magen de gangene jeg har tatt dobbelt.

Jeg har faktisk et kjærringråd mot kramper i leggene. Jeg har aldri prøvd det selv, men de som har forsøkt sier at det fungerer hver gang! Knyt en ulltråd rundt ankelen! That's it! Bare søk litt på google så ser du mange andre som har skrevet om det i forskjellige forum. Kan jo være et billig alternativ til magnesium ;) Definitivt verdt et forsøk værtfall. Noen sover med ullsokker på, men det tror jeg blir litt i varmeste laget fremover nå ;)

det hjelper også godt å tøye leggene flere ganger om dagen når du ikke har krampe. For meg holder det å strekke beina ut og presse tærne opp mot skinnleggen så kjenner jeg at hele leggmuskelen strekker seg.

Marian87 skrev:
det hjelper også godt å tøye leggene flere ganger om dagen når du ikke har krampe. For meg holder det å strekke beina ut og presse tærne opp mot skinnleggen så kjenner jeg at hele leggmuskelen strekker seg.

Har også vært litt plaga med leggkramper på natta, og litt enkel og grei uttøying har virkelig hjulpet her også! :)

Jeg stemmer for magnesiumtilskudd jeg også, men jeg kan jo komme med et kjerringråd til:
Legg et såpestykke under lakenet ved  fotenden av senga. Det skal vist hjelpe mot kramper. Har ikke prøvd selv, men så er jeg ikke kkpøaget kramper heller. Har jobbet mange år i hjemmesykepleien, og mange gamle damer har såpestykke i senga :)

Back
Topp