Krampe i leggen :-/

Thaliz

Forumet er livet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Har slitt med kramper bak på leggen de siste nettene.
Har våknet og vridd meg som en orm og tydd til tårer. Så det ender alltid med at samboer må massere leggen min mens jeg ligger å små gråter :P

Hadde slike legg kramper for noen uker siden, så hadde håpet de ikke kom tilbake men neida.

Flere som sliter?

Signerer denne!!
Klarer stort sett å hindre at det blir veldig ille med å rekke å tøye ut! Men en natt her ble det så ille at jeg skremte vannet av gubben som trodde alt annet skjedde enn legg krampe liksom... Han måtte også sette seg opp å tøye og massene foten, fytti grisen sååååå vondt!

Jeg har også hatt dette et par netter.. Kjempevondt! Magnesiumtilskudd skal visst hjelpe, men som et lite obsobs så er det også riedempende ;)

Signerer denne!!
Klarer stort sett å hindre at det blir veldig ille med å rekke å tøye ut! Men en natt her ble det så ille at jeg skremte vannet av gubben som trodde alt annet skjedde enn legg krampe liksom... Han måtte også sette seg opp å tøye og massene foten, fytti grisen sååååå vondt!
Haha min samboer våkner i panikk hver gang jeg hyler :P
"Hva skjer hva skjer, er fødselen i gang" neeei krampe i leggen bare aiiii..MASSER LEGGEN NÅÅ!! haha sånn er som regel nettene hos oss :P

Spenn foten med en gang du kjenner krampa kommer :) Hvis du ligger nært en vegg så setter du foten i veggen sånn at hele fotbladet ligger mot vegg. Jeg tørr ikke strekke på tærne i det hele tatt nå for tiden, leggkramper er ille :confused:

Magnesium magnesium magnesium :p !! Glemmer jeg det en dag, er det opp å hoppe 3-4 ganger
I løpet av natta, haha :D

Magnesium magnesium magnesium :p !! Glemmer jeg det en dag, er det opp å hoppe 3-4 ganger
I løpet av natta, haha :D

Enig her!
Pluss drikk melk på kvelden/ spis banan, og tøy føttene før du legger deg. Grusomme greier dette her.
Har vært masse plaget, men begynte med magnesium, og då har jeg knapt hatt det etterpå.

Forumet er godt å ha :) Etter at noen i en annen tråd(husker ikke hvem) for noen måneder siden anbefalte magnesium begynte jeg også med det og det hjelper! Det tok 2-3 dager, og nå går det kjempefint ;)

Har hittil hjulpet med å sove da det kommer når jeg er trøtt:p
Men i går hadde jeg problemer med å sove pga krampe...haha
Satt foten i spenn og det hjalp litt etterhvert heldigvis:)

Uff for en og en halv dag(natt) siden fikk jeg en så ekstrem krampe i høyre legg, og har hatt så vondt i den musklene siden :( som en skikkelig strekk som ikke forsvinner, kan så vidt gå :-/

Uff for en og en halv dag(natt) siden fikk jeg en så ekstrem krampe i høyre legg, og har hatt så vondt i den musklene siden :( som en skikkelig strekk som ikke forsvinner, kan så vidt gå :-/

Uffda, prøvd tøye masse ut ??

Veldig glad for at du tipset meg om det :D kjøpte en boks i går, med kalsium til og med :D så nå er det goodbye leggkramper ;) boojaah :D

Pass på magen da:p her fikk jeg syyyk mageknipe av noen magnesiumtabletter jeg tok, så måtte gi meg. Magnesiumhydroksid var det visst som foråsaket det ifølge mannen :o

Pass på magen da:p her fikk jeg syyyk mageknipe av noen magnesiumtabletter jeg tok, så måtte gi meg. Magnesiumhydroksid var det visst som foråsaket det ifølge mannen :o
Usch mageknipe hørtes ikke noe digg ut :(

Kjøpte disse her jeg da ImageUploadedByBV Forum1434079634.431175.jpg
Får håpe de ikke gir meg noen mageknipe :)

Ville kanskje forhørt meg med jordmor el lege hvis en begynner på magnesium nå?:) har lest en plass at det kan være riedempende så har selv slutta..
Men usikker på om det er verdt det mtp leggkrampene:/

Spis banan og drikk melk på kvelden, har funket bra for meg etter jeg fikk d rådet. Slet veldig mitt i svangerskapet. Så hvis krampa kommer, reis deg opp på gulvet og å gå på benet. Mye bedre enn å ligge å strekke!

Ville kanskje forhørt meg med jordmor el lege hvis en begynner på magnesium nå?:) har lest en plass at det kan være riedempende så har selv slutta..
Men usikker på om det er verdt det mtp leggkrampene:/
Oh det må jeg spørre jordmor om på mandag :D takk for tips. Har ikke hatt no leggkramper nå :P (og jeg har ikke tatt magnesium idag) :P

Får du krampe så hopp ut av senga og stå/gå litt. Gjør det med en gang og krampa går vekk ganske så fort.

Back
Topp