Kraftige kynnere...

Lovebelly

Forumet er livet
Tilgangsansvarlig
VIP
Aprilbarna`15
Nå i kveld så kom det brått en kraftig og langvarig kynner i det jeg skulle lage middag. Den var særdeles ubehagelig og jeg måtte puste meg igjennom... Nå har det brått kommet mange flere og de har blitt litt vonde!! Jeg er irritert på de ekspertene som sier at den gravide kjenner når det går over til rier! For dette er jo som vanlige kynnere, bare litt vonde! Og vonde skal de ikke være... Men ikke så vonde som rier er heller, mener jeg...

Kjenner til det. Jeg har vært plaget med masse vonde kynnere, noen så sterke og vonde at jeg bare må puste for å komme meg igjenom dem. De varer som regel opp til 1 minutt og kan komme med 5 minutts varighet, det lengste det har stått på for meg med sånne regelmessige vonde kynnere er 8 timer! Det var slitsomt. Når jeg spurte obstetrikkeren om det sa hun at dersom det går over til rier skal de bli enda vondere, og komme oftere og oftere... Hun mente at jeg burde kunne kjenne forskjell. Jeg synes det er helt feil at leger og jordmor osv sier at kynnere ikke skal være vonde og regelmessige, for det kan de så absolutt være!
Dersom du er i tvil så bør du ringe føden uansett. De anbefaler gjerne at du prøver deg med ett gram paracett og en varm dusj før du kommer inn så du kan jo se om det hjelper. Håper det gir seg snart for deg.

Jeg hadde en episode med kraftige kynnere for noen dager siden, såpass at jeg ble litt bekymret for at dette kunne være rier. Vet ikke hvordan man skal kunne kjenner forskjell når det var såpass vondt og regelmessig :/ men det ga seg jo, og ikke noe mer har skjedd.

Hadde vonde kynnere på torsdag, ringte føden for å høre. Da jeg fødte for tidlig sist, ville de ha meg inn på sjekk. Alt var bra og ingen ting i gjæret,men fant ut at jeg har forkortet livmorhals og må derfor ta det med ro. kynnere skal ikke være vonde, så ro ned og se an - evt hør med føden for råd!

Har ikke vonde kynnere, men brått fått mer regelmessige kynnere.

Jeg lurer veldig på når jeg skal ringe føden når det nærmer seg. Redd for nok en styrtfødsel, så bør egentlig være på føden når rier starter.
Men det er jo vanskelig å vite da.

Har du fortsatt vonde kynnere?

Har ikke vonde kynnere, men brått fått mer regelmessige kynnere.

Jeg lurer veldig på når jeg skal ringe føden når det nærmer seg. Redd for nok en styrtfødsel, så bør egentlig være på føden når rier starter.
Men det er jo vanskelig å vite da.

Har du fortsatt vonde kynnere?
Nja, de er fortsatt litt vonde, men tror det ikke er noe fare på ferde ;)

Kanskje d var fordi du stod? Jeg får så kraftige/ofte rier når jeg står for lenge at det kjennes ut som om magen skal revne...

Jeg har slitt med smertefulle kynnere hele svangerskapet denne gangen. Fått ekstra oppfølging, men heldigvis har ikke fødselen startet pga de som det i verste fall kan gjøre. Ikke noe kjekt når det står på.. Her kan kynneren holde på i over en time før den slipper taket :-/

Back
Topp