Kraftig reaksjon!

Millamillo

Elsker forumet
Januarskatter 2015
Jeg har en tendens til å si det jeg mener uten å tenke over det.
Men, her i går, var det ei som hadde skrevet: Hvil i fred (navn) på Facebook. Denne personen er savnet av politiet, og det ble funnet en død person i samme området, i går. Derfor gikk hun utifra at det var denne savnede som var død. Er det galt å reagere på det? Jeg synes ikke noe om at Facebook blir brukt til å offentliggjøre noe man ikke har noe med, og hvertfall når det ikke er bekrefta at det faktisk er denne personen! Tenk å fått vite det selv over Facebook, at en du savner er "død".. Fysj!!!!

Synes det generelt er skammelig å dra konklusjoner utover slikt, og kombinert med deletrang. Hva er poenget med å skrive "rip"(veldig ufølsomt for meg) og "hvil i fred" uten at noe er bekreftet? Samtidig er det for å få oppmerksomhet? Ville nok tro at kondolanse er på sin plass hos næres "hvil i fred" statuser fremfor å lage sin egen..

Dette her var en gutt som er veldig kjent i lokalmiljøet her fordi han spilte på fotballaget her.. Men jeg er så enig, kjenner jeg blir litt forbanna faktisk, når folk som ikke kjente han personlig skal fra til seg sympati og oppmerksomhet når han er død. Nå er det bekrefta at det er han, men allikevel er det forferdelig tåpelig, og sikkert kjempesårt for de nærmeste når andre skriver sånt! Ble en heftig diskusjon i går så dama har nå blokkert meg og slenger dritt direkte, så da er det veldig lett å ha en saklig diskusjon...

Legger ikke ut slikt, med mindre det er familie og venner og at de vet at denne personen har gått videre. Dessuten setter jeg heller <3 navn <3 vil savne deg, for eks om det er noe jeg kjente godt.

Kunne aldri falle meg inn å legge ut slik som denne vennen på face. Ikke når jeg vet hvem personen er.

Nei, nettopp! Ble en heftig diskusjon, der de aller fleste var enig med meg. Men denne dama blokkerte meg.. Haha, voksen sier du?;)

Kan være hun ikke synes det var tid eller sted for å ta en slik diskusjon??

Når det er sagt, så er jeg enig i at det er ufint å legge ut slikt som hun gjorde, men det er dessverre blitt sånn..synes mange er ukritiske til hva dem legger ut i sosiale media..

Hadde det vært en hun kjente, en som sto henne nær, så greit nok.. Men jeg synes ikke Facebook er en plattform der man skal selvskrive dødsattester i hytt og pine..

Forstår du reagerte, Facebook kan ta litt av noen ganger....

Uff.. Sånt er ikke greit, etter min mening. Har vært borti det samme selv, med folk som plutselig skriver R.I.P-(noe som er kleint nok i seg selv)-en-eller-annen-de-sier-hei-til-på-bussen, bare for å karre til seg sympati og "likes". Usmakelig, spør du meg.
En ting er hvis det er noen i din egen nære familie og du velger Facebook som forum (ikke fatter jeg hvorfor), da er det i det minste din nyhet å dele. Men ellers har man ingenting med å spre sånt.

Back
Topp