Kraftig pollenallergi og medisin

midnight

Glad i forumet
til mine gravide medsøstre så det heite så fint.. ¨
ka medisin tar dere i forhold te pollensesongen som er i anmarsj?

Aner ikke!
Legen sa bare at pollensesongen starter ikke ennå, så allergimedisiner får vi ordne med ved neste kontroll. (Jeg har kraftig gressallergi..)

Jeg fikk resept av legen uten problem[;)] Men han anbefalte et av de "eldre" merkene som de vet ikke er skadelig for fosteret. Rart legen din sier at sesongen ikke har starta ennå, man skal jo starte på medisinen før sesongen for og forbygge?!?

Sisit jeg gikk gravid,reagerte jeg så å si ingenting.det kan vist skje pga alle hormonene.
jeg er mest allergisk mot gress,men å det andre som blomstrer og dyr med pels.

Jeg håper å slippe å ta allergi tabeletter og bare holde meg til øyedråper og nesespray.
Jeg begynte i fjor sommer med imunisering av gress(grazax)men begynte å reagere kraftig på den da jeg ble gravid.. Så måtte slutte [:'(][:'(]
Men finnes jo testet allergimedisiner for gravide og ammende,men de kan man bli sykt trøtt av.

Jeg har kraftig allergi hele sesongen å langt utti september [:'(] Jeg skal starte behandling denne uka tenkte jeg.. starter alltid litt før det slår ut så jeg er i gang.

Skal til legen på onsdag så da skal jeg snakke med han om å få ny resept..

Jeg kjenner plagene kommer allerede i begynnelsen av Mars jeg. Er allergisk mot det meste som finnes ute [:'(] Gjør det ikke noe bedre at jeg bor på småbruk med masse skog, jorde og gress rundt. Har hvert år fått allergi vaksina men veldig spent på om jeg kan få den nå. Den hjelper iallefall masse.....

sa virkelig legen din det te deg? då har han nok ikkje lest nok om allergi. ein skal ved kraftig allergi begyne å forberede seg allerede i februar/mars.
eg har dessverre vært seint ute iår.. er litt sløv på det området. men skal te legen i morgen, blir spennande å sjå ka ho gir meg..

ORIGINAL: ayla85

Jeg kjenner plagene kommer allerede i begynnelsen av Mars jeg. Er allergisk mot det meste som finnes ute [:'(] Gjør det ikke noe bedre at jeg bor på småbruk med masse skog, jorde og gress rundt. Har hvert år fått allergi vaksina men veldig spent på om jeg kan få den nå. Den hjelper iallefall masse.....

Samme som med meg[:'(] Men i år har det vært laang vinter å først nå ting setter i gang.

slutta i forrige svangerskap med medisin og d har gått greit faktisk... men tipper at i dag er d pollen ute og går! fy flate hvor jeg nyser, d renner, og jeg tetner[8|][:'(]
får høre med legen på neste kontroll, hvis ikke jeg finner igjen noen gamle medisiner så[8|]

Var ute og styra i hagen i går men gikk rundt og hørtes ut som en strandet hval da jeg nesten ikke fikk puste [8D]

Or og hassel startet for et par uker siden her jeg bor, det er det som kommer føsrst. Er ennå moderat spredning, men jeg startet stort sett å forebygge i februar. Denne gangen har jeg ikke tatt noe og håper jeg slipper, men det slår vel ut så fort junior er ute av magen.[:)]
Merker jeg er begynt å bli veldig tungpustet, men skylder på magen jeg.[;)]
Bruker Nasonex nesespray, Pulmicort inhalator også husker jeg ikke hva allergitab heter, de er blå.[8|]
Jeg reagerer for det meste bare på løvtrær, så jeg slipper unna gress sesongen.

Skal prøve uten i år, må jo bruke denne eldre medisinen ved amming også, og jeg ble så utrolig trøtt og slapp av den [&:] Fikk beskjed om å bruke andre typer nesespray og øyedråper enn de som fåes reseptfrie, men likte ikke de nå spesielt heller..

Allergien min har heldigvis blitt enormt mye bedre etter jeg ble gravid. Før jeg fikk david hadde jeg mil psoreasis, barneeksem og var allergisk mot veldig mange matsorter, i tillegg til alt ute, dyr.. hadde sår og arr overalt på kroppen og kunne nesten ikke gå på jobb pga pollen. Det er to år siden jeg merka noe ordentlig reaksjoner til allergien utenom epler og en type tomat [:)]
Håper det er flere som er like heldige !!

eg kan bruke noen allergitabletter som heter poleramin. kunne bruke de når jeg amma og var gravid

takker, har notert det ned og skal nevne det for legen i morgen...
ORIGINAL: Espira

eg kan bruke noen allergitabletter som heter poleramin. kunne bruke de når jeg amma og var gravid

hmm, dette stod i felleskatalogen ang polaramin

Graviditet/Amming: Overgang i placenta: Lang klinisk erfaring indikerer ingen risiko for skadelige effekter på svangerskapsforløpet, fosteret eller det nyfødte barnet. Preparatet bør likevel ikke brukes under graviditet hvis ikke fordelen oppveier en mulig risiko. Overgang i morsmelk: Ukjent. Det er ikke klarlagt om barn som ammes kan påvirkes. Preparatet bør ikke brukes under amming.

eg fekk polaramin med legen min igår, tok den første igår.. ingen effekt enda, so må kanskje øke dosen... ikkje bra å gå på medisiner under svangerskapet. men eg orker ikkje klø meg i hel...
ORIGINAL: Gossip Girl

ORIGINAL: moyas mamma

til mine gravide medsøstre så det heite så fint.. ¨
ka medisin tar dere i forhold te pollensesongen som er i anmarsj?

Hei!

Jeg var på time på fødepoliklinikken og snakket med en lege der angående allergimedisiner i går. Han sa at øyedråper, nesespray og inhalator går fint, men at man skal være litt forsiktig med Zyrtec osv i tablettform. Det samme gjelder når man skal begynne å amme. Jeg bruker: Lomudal øyedråper, Rhinicort nesespray og Oxis inhalator. Disse var ufarlige både når det gjaldt graviditet og amming sa han. Jeg kommer til å bruke disse, men kun i nødstilfeller. Han sa også at man måtte vise litt ekstra forsiktighet.

ORIGINAL: Espira

Det fikk jeg i dag. Pluss nasonex nesespray og livostin øyedråper [:)] det kan du bruke med god sammvittighet [:)]

Jeg har akkuratt skaffet meg pollenmedisin, bruker nesespray og øyedråper, livostin eller hva det heter. Også bruker jeg Cetirizin tabletter, og har sånne saltvannsskylledråper..

Legen sa det var helt OK å bruke den samme medisinen som før ihvertfall, altså tablettene og nesespray osv.

Har kraftig gressallergi, og den sesongen har ikke begynt enda, men kjenner det på det andre også, og det har allerede begynt.. [&o] Er noe dritt dette pollengreiene [X(]

eg sliter for tida med eit ganske so heftig sinne for alt og ingenting.. og pollenallergien gjør saka ikkje noko bedre...
so idag vart eg faktisk so sint at eg fekk puste problemer og nasa/øynene klør i hel....

Hmm.. Jeg var hos legen i dag og fikk resept på Cetirizin tabletter og Livostin nesespray. Hun sa at det egentlig er bare en godkjent allergimedisin for gravide, og det var Poleramin. Men hun sa at det var kun pga at det var ett gammelt merke, og at det ikke var registert noen tilfeller hvor Cetirizin har påvirket barnet i magen. Hun sa også at Poleramin gjør at man blir veldig trøtt, og blir i noen tilfeller brukt som sovemedisin. Jeg vil jo stole på henne, og ta Cetirizin tablettene, men jeg blir litt usikker når jeg ser andre her har fått andre beskjeder...
..nesten så jeg dropper å ta noe. Men det KLØØØØR[:'(]

Back
Topp