Kraftig blødning og gravid

knøtteliten

Knøtteliten
Hei!
Jeg fikk plutselig en «styrtblødning» i går uke 6+0 og min umiddelbare tanke var selvfølgelig spontanabort. Reiste til legevakten da jeg ville ha det konstantert i og med jeg ikke hadde noen smerter og jeg da ble usikker. De ba meg dra hjem og fullføre aborten hjemme. Fremdeles har jeg ingen smerter og blødningen har avtatt og jeg kan ikke si med sikkerhet jeg har merket noe «komme ut» annet enn friskt blod/koagulert blod. (Beklager detaljer) Det skal nevnes jeg er en ivf’er og går på blodfortynnende. Er det tilfeldigvis fler som har erfart dette og det har vist seg det går bra? Søndag idag og får ikke sjekket ut før i morgen men er altså sååå stresset!
 
Jeg har ei venninne som opplevde det hun kalte for "foss-blødning" rundt uke 5 og var helt knust over at hun måtte ha mistet (etter lang ivf-reise).
Hun dro på sjekk noen dager senere og der var det et bankende hjerte. Hun fødte en helt perfekt gutt ca. 8 mnd senere.
Nå vet jeg ikke mer detaljer rundt dette eller om hun gikk på blodfortynnende...
Sender deg gode tanker!
 
Hvis du ikke har fått noe mer sikkert svar, så kan det være det som kalles subchorionic hematoma. Jeg hadde det. Hadde da styrtblødning to ganger i uke 5 og uke 6, og deretter bare spotting. Hun er nå over 2 år gammel, så det gikk bare godt. Men skummelt mens det holdt på. Visstnok er sjansen for å få det litt høyere ved ivf enn ellers.
 
Back
Topp