Krabber ikke

Sinsengullet

Betatt av forumet
Bebis drar seg mot 8 mnd, men krabbing er fortsatt langt unna virker det som. Han har aldri likt særlig godt å ligge på gulvet, og det gjør han fortsatt ikke, men prøver jo litt hver dag. Noen gode tips? Tenker han ville hatt det så gøy hvis han kunne åle og bevege seg på gulvet. På fanget er han en mark:-).
 
Min tulle er heller ikke kommet til krabbestadiget, men åler litt baklengs. Ellers er hun dronning av rullen. Ikke ha det travelt. Det kommer når det kommer. Jeg lar min rulle og tulle endel I sofaen hvis hun ikke vil på gulvet. Sitter selvfølgelig å passer på.
 
Sniker fra mai :) Min på straks 9 mnd krabber heller ikke, men har akkurat begynt å reise seg på alle fire og gynger litt :) Åler heller ikke, bare dytter seg bakover.
 
Fint å lese at min ikke er den eneste som ikke krabber. Han er en lang gutt på ca 10 kg, så noen tror han burde kunne gå! Tar det egentlig med knusende ro, men fint å dele litt.
 
Ingen krabbing her heller. De plukker det opp på kontroll på helsestasjonen etter hvert hvis det tar veldig lang tid. Men det er absolutt ikke noe å stresse over enda :)
 
Min er åtte måneder, og han har akkurat begynt å åle seg. Han har heller ikke likt seg på gulvet, men det har blitt bedre nå når han kommer seg litt rundt for å utforske. Hs sa at det var helt innenfor det normale, han er ikke seint ute. :-)
 
Ordner seg. De stresser ikke med det enda. Var først når storebror nærmet seg året fysio kom inn i bildet :) heller nyt babyen ikke krabber over alt. Det gjør jeg
 
Krabber ikke, men åler raskt! Og setter seg opp og heiser seg opp etter ting. Tror kanskje hun kommer til å droppe krabbingen, jeg, ettersom hun er så effektiv med ålingen...
 
Krabber ikke her heller, var 8 måneder den 9. februar. Hun har så vidt begynt å dra seg, helst bakover. Ikke stress med det :)
 
Snuppa her er 8 mnd i morgen. Hun er laaaangt fra å krabbe. Hun setter seg heller ikke opp selv. Drar seg ikke opp heller. På parketten kan hun få flyttet seg rundt sin egen akse. Men verken bakover eller fremover.
 
Snuppa vår begynte å krabbe til mitt store sjokk når hun var bare 7mnd, det var uventet fordi storebror begynte ikke før han var 10mnd :p følte ikke han var noe sent ute selv om jeg begynte å bli litt utålmodig husker jeg, vær glad du fortsatt ikke må løpe til hele tiden du og nyt ;)
Har du forresten prøvd babygym? Var veldig pop hos storebror, ikke noe for hu her som vil utforske overalt... Går jo an å henge opp bilder av familiemedlemmer i plastlommer :)
 
Min eldste begynte ikke å åle før hun var 10 mnd, krabbe før hun var 11 og gå før hun var 17. Da syntes vi hun var litt sein og ba om å få fysiooppfølging hos hs, noe de syntes var grei, men ikke strengt tatt nødvendig siden hun ellers utviklet seg normalt. Det viste seg også at det var helt unødvendig og hun har hatt helt normal utvikling senere :-)
Nummer to er tidligere enn søsteren, men ikke veldig tidlig. Jeg merker imidlertid stor forskjell! Nå ved 8,5 mnd åler han, setter seg opp og er nesten krabbeklar.
 
Knøtte blir 8 måneder 26.02 og han begynte å krype i slutten av forrige uke :)
Frem til da har han bare rullet rundt som en gal :D

Snakket med HS om det. Å hun syntes bare det var bra. Mente på at de fikk bedre balanse av å rulle lenger.
Alle barn ha sitt eget tempo.. bare å la de holde på. Plutselig løper de rundt å river ned alt..
Å da savner du den gangen de bare lå å babla på gulvet :laughing001:laughing001
 
Back
Topp