Krabbe/krype

❤☆Mamma til william☆❤

Blir kjent med forumet
Hei
Hvor gamle er deres nå?
Har de startet å krype /krabbe ?
Min gutt har nylig begynt å åle seg prøver på å reise opp kroppen for å krabbe men får det ikke helt til , men det tar nok litt tid , min er nå 7mnd
 
Ble 7 mnd 4. oktober og kn bare rotere rundt pg bakover, til sin store frustrasjon kommer hun seg ikke fremover :banghead: utholdenhet på et par minutter på gulvet om vi er alene hjemme, så vil hun bare bæres. Det er i det hele tatt ganske dritt synes jeg, at hun ikke kommer seg noen vei og blir så eitranes forbanna for det.
Om storebroren er hjemme kan hun heldigvis ligge litt lenger på magen mens hun ser han leke. Hun ligger ikke på ryggen lenger, snur seg rundt med en gang jeg legger henne ned:hilarious:
 
Min baby liker ikke å ligge på magen pga refluks, så kjører noen økter på magen før han skal spise, så slipper han ubehaget. Han dytter seg bakover, snurrer rundt, og litt frem, men aller mest frustrasjon og gråt. 7 mnd. Jeg tipper han plutselig knekker koden, så fyker han rundt.
 
Min er straks 7,5mnd, han roterer rundt i 360grader, står på alle fire og gynger, og før helgen så knakk han koden på åling fremover. I dag oppdager han at det fantes andre ting i stua enn leker (sånn som lave vinduskarmer, ledninger og planter), da fikk han plutselig et nytt gir på ålingen:hilarious: Og jeg måtte rydde unna litt.
Viktig å huske på at det ikke er alle barn som krabber, men finner seg andre måter å komme seg fremover på:)
 
Her er mini 6,5 mnd (7mnd 18.oktober).
Han begynte å åle seg 23. august, rundt 1 september så fikk han skikkelig teken på det og dagen før han ble 6mnd (17. september) så krabbet han.
Han begynte å reise seg opp etter ting 25. september, så nå er det sinnsykt hektisk i heimen.
I dag (12.oktober) lærte han å klatre :facepalm:

Venter på at han skal lære seg å sitte, men tror ikke marken har ro i sjela til sånt. Her skal det hoppes, klatres og ting skal rives ned:hilarious:
 
mini er 7mnd. :happy: snudde seg fra rygg til mage når han var 3,5mnd, begynte å åle, raskt, når han var 5,5mnd. 6,5mnd begynte han å reise seg, klatre over kanter, puter, beina våre, osv. og for en uke siden klarte han å klatre opp trappe trinn. har begynt å krabbe på alle 4... :facepalm: men som @Streken 2021 skriver, kan ikkje sitte... setter seg opp på kne, har ikkje ro i ræven. skal bare stå. er travelt, :nailbiting: skulle ønske han hadde venta litt, for han slår seg jo i hodet hele tiden. :banghead: :schocked028
 
Ingen krabbing, ligger fast på magen og padler :hilarious: 8 mnd nå. Hun kan sitte da, men setter seg ikke opp selv.
 
Her hadde vi en lang periode med mye frustrasjon på gulvet, da hun hadde såååå lyst å bevege seg men ikke fikk det til… på 6-mnd kontrollen kunne hun stå på alle fire, men ikke krabbe! Litt over en uke etterpå kunne hun plutselig både reise seg og krabbe på alle fire:) nå er hun hvert øyeblikk 7mnd og frustrasjonsnivået er lavere, men det blir litt mer knall og fall:p
 
7 måneder her. kan snu seg fra rygg til mage og tilbake igjen. padler til den store gullmedaljen når hun ligger på magen, det ser ut som hun prøver å komme seg opp på alle 4 avogtil, løfter rumpa og legger ett ben under seg, men kommer ikke lengre. for å komme bevege seg ruller hun bortover og hit og dit, til hun setter seg fast i et bordben eller annet møblement...
hadde foretrukket at hun kom seg opp på alle 4, hodet smeller til tide ganske hardt ned i gulvet når hun ruller. hun gråter forøvrig kun da hvis jeg ser på eller reagerer på smellen...:laughing002
 
Her har hun ligget og padlet og pivotert lenge, rullet fra hun var 4 mndr.. så for ei drøy uke siden, 7 uker og 1 uke gammel, knakk hun koden for å komme seg fremover, nå åler/kryper hun langs gulvet i stadig høyere tempo:) Løfter på rumpa og setter knærne inn under seg, så hun har nok lyst til å lære å krabbe ganske snart ser det ut til!

Og så sitter hun godt og balansert når hun blir plassert i stillingen, setter seg ikke opp selv enda. Står også relativt stødig om hun kan holde seg i noe!
 
Back
Topp