Kræsjing og bilstol

mummy4ever

Elsker forumet
Sambo ble nettopp påkjørt i rompa. Han stod stille, men jeg vet ikke helt hvor kraftig det var. Tror ikke det var så kraftig, for det ble vist ikke så mye skader på bilen. Men hva gjør vi med barnesetene? Hadde et sete i bilen og en base. Kan noe av dette brukes igjen, eller må dette byttes? Og eventuelt hvem skal betale?

Uff, så ekkelt. Jeg vet ikke om det kan brukes, men kanskje forsikringsselskapet vet hva man gjør i slike tilfeller? Eller leverandør av setene? Fint at ikke det var så stor kræsj da i hvertfall. [:)]

Jeg vil tro forsikringsselskapet vet dette...Godt at det gikk bra med mannen din da iallfall [:)]

ORIGINAL: bet_

Jeg vil tro forsikringsselskapet vet dette...Godt at det gikk bra med mannen din da iallfall [:)]

Forsikringsselskapet viste faktisk ikke. De sa jeg skulle spørre på verkstedet.... Storebror satt også i bilen, så veldig glad det gikk så fint som det gjorde!!

Ble litt nyskjerrig på dette selv så jeg gikk inn på trygg trafikk for å se hva de anbefaler. De sier at setene bør byttes etter en kollisjon på 25 km/t eller mer.

http://www.tryggtrafikk.no/M%C3%A5+barnesetet+byttes+etter+kollisjon%3F.b7C_wBjOWw.ips

jeg har 0 peiling på dette sier bare hva jeg syntes om kolisjon å bilseter..
jeg syntes at når de lager et bilsete burde det nå være sånn at om en kræsjen en sånn type kræsj så burde jo kunne tåle å fortsettes å bruke.. atså jeg syntes det blir teit om en skulle bytta sete hver gang en er litt uheldige.. altså såpass syntes nå jeg et bilsete den dag i da burde tåle :/
men er veldig nytskjerrig på hva du finner ut av får det er jo noe som alltids er greit å vite :)

men jeg mener på at når jeg var gravid leste jeg når det var snakk om valg av bilsete at ei om det var på juni forumet hadde kræsjet å taket med en av barnene i et macsi cosi sete.. husker ikke hvem, men vet at det er ei på juli eller juni som har taket å hun burde kanskje vite hva en gjør med barnesete etter noe sånn :)

Back
Topp