Kostyme, tips

total_circus

Betatt av forumet
De skal feire karneval i bhg snart og har lyst til å sy noe selv. Noen fine tips, evnt. oppskrift? er ikke en verdensmester i å sy, men får til det "grunnleggende" "Stor" gutt på 16 mnd:)

Eg sydde meg tigerdrakt i går... Kjøpte stoff på jysk ("nervøs fløyel" 50,- for 3 meter), la det dobbelt på golvet, la ei bukse og ein genser oppå og klipte rundt med riikeleg ekstraplass. Sydde saman bein- og sidesaumar, sette i erme, laga ein splitt i nakken. Løpegang med strikk i ermer, bein og rundt halsen (brukar enden av strikken til å knyte igjen splitten). Pynta med svarte striper og hale.

Jentungen si drakt sydde eg på same måten for kanskje fem år sidan då broren skulle på karneval. Den har vore flittig brukt og vaska mange gongar.

Ansiktsmaling gjer mykje av seg, men er ikkje nødvendig.

Tenkar den fasongen på drakt kan brukast til nær sagt kva som helst, berre ein varierar fargar/mønster/pynt... Tiger, løve, bjørn, humle, marihøne, klovn, larve, gris.

1361405964973.jpg

Eg sydde meg tigerdrakt i går... Kjøpte stoff på jysk ("nervøs fløyel" 50,- for 3 meter), la det dobbelt på golvet, la ei bukse og ein genser oppå og klipte rundt med riikeleg ekstraplass. Sydde saman bein- og sidesaumar, sette i erme, laga ein splitt i nakken. Løpegang med strikk i ermer, bein og rundt halsen (brukar enden av strikken til å knyte igjen splitten). Pynta med svarte striper og hale.

Jentungen si drakt sydde eg på same måten for kanskje fem år sidan då broren skulle på karneval. Den har vore flittig brukt og vaska mange gongar.

Ansiktsmaling gjer mykje av seg, men er ikkje nødvendig.

Tenkar den fasongen på drakt kan brukast til nær sagt kva som helst, berre ein varierar fargar/mønster/pynt... Tiger, løve, bjørn, humle, marihøne, klovn, larve, gris.

Vis vedlegget 5084

Jeg gjorde som deg,men målte etter en onepiece vi hadde liggende.
Laget også hodeplagg som jeg målte etter en lue med hals,blir som en finlandshette. Det er genial måte å sy på. Jeg hadde masse forskjellige kostymer da jeg var liten sydd på samme måte.
Skal det være kanin syr du "pølser" som du stapper med bomull og fester på lua. Lue sitter mye bedre på enn hårbøyle f.eks. og syr du den i et tynt stoff blir det ikke varmt heller.

Jeg kjøpte en hjelm på ToysRus for en hundrings, litt stoff og stæsj på stoff og stil, en ny joggings fra hm og litt fantasi. Fikk en VELDIG fornøyd brannmann Sam.

brannmann2.jpg

Back
Topp