Kostyme til karneval

Gollemor

Forumet er livet
VIP
Har en følelse av at de fleste kjøper kostymer hver gang.
Hvor mye betaler dere?
Og kjører dere "safe" med en populær figur, eller velger dere å være kreative?

Har også hørt/sett foreldre som dropper å levere ungen i barnehagen fordi de har glemt å kjøpe kostyme, i stedet for å putte på ungen truse uttapå strømpisen, tegne en S på trøya, og lage kappe av et håndkle..

Er det litt kjøpspress i karnevalstiden også?
Jeg dømmer ikke, jeg er bare nysgjerrig dagen før min lille tass skal på sitt første karneval, i hjemmesydd kostyme[&:]

Jeg føler ikke noe kjøpepress, men man må da ikke ut med så mange penger for et nytt kostyme heller! I år var jeg hjemme hos mine foreldre og fant frem et klovnekostyme som jeg selv har brukt, det likte guttungen kjempe godt og han skilte seg ut fra alle Spiderman'ene, Superman'ene og prinsessene[;)]

ORIGINAL: Mamma til Andrea

Ingen av delene.
Barnehagen lager kostymene. Vi leverte en hvit t-skjorte også syr de på den.
Tror det blir mange troll, som i fjor, men også prinsessekjoler osv. Kjempestas for barna.

Så morsomt!! Det var jo en kjempefin måte å gjøre det på[:)][:)]

Jeg stempe for kjøper nytt hver gang, men det blir jo ikke helt rett heller da.
Dette er snuppas første karneval, og jeg fant et rimelig kostyme på lekebutikken.
Jeg ble litt irritert over at det kun var fe, prinsesse eller heks som var alternativet til jenter, utrolig kjedelig, men etter å ha gravd litt mer fant jeg noen rimelige dyrekostymer i rett størrelse også.
Dette kostymet passer jo kun i år, men jeg er ikke imot å bruke det til evt. nestemann.
Jeg må nok være mer kreativ i fremtiden, for snuppa er stor for alderen, og jeg var også selv sånn at jeg var stor for alderen og ikke passet de søte kostymene i butikken som jeg gjerne ville ha.

I fjor var kostymet til Maren hvit body og hvit strømpebukse.. Jeg kjøpte kaninører for 35 kr og lagde dusk til hale.. Enkelt og greit!

Det er litt forskjellig for de har tema så kommer litt ann på hva jeg har, rekker og orker.
1 året hadde de hakkebakkeskogen og jeg orket ikke å lage så kjøpte hare/kanindrakt, 2 året hadde de astrid lingrens verden og da var hun ronja røverdatter i vikingklærne hun bruker på viking (som jeg har laget helt selv[:D]) og i år hadde de eventyr som tema, og hun ville så være prinsesse uansett hvor mye jeg prøvde, og påvirke så da ble det en av de mange prinsessekjolene hun har fra før[:)]

De er veldig opptatt av at man ikke skal kjøpe nytt pga karnevalet i barnehagen og syntes de ungene som har hjemmelaget kostyme er heldige og veldig søte jeg da[:D]

Vi brukte samme Tigerguttdrakt som i fjor. Heldigvis passet det, fordi jeg glemte bort å ordne nytt.[8D]

Mellomsten min skal være lynet mc queen... Og jeg skal sy kostymet selv[8D]

Er meget spent på hvordan DET blir[:D][:D]

Ellers skal jeg også sy en batman-drakt tror jeg... Det er litt enklere[:D]

Nå er vi heldige og har to tette gutter, så de bytter litt på å bruke kostymene som vi har kjøpt.
Jeg kan dessverre ikke sy selv, så jeg må kjøpe kostymer. Og jeg gidder ikke å betale så mye for det, men heldigvis koster mange av de ikke så mye lenger. [:)]

stemte ikke på noen av alternativene............
da jentene gikk i bhg så kunne de kle seg ut som de ville,og vi både kjøpte karenval utstyr og lagde litt sjøl.så var både og.
guttas andre karneval iår,og ifjor var tema "sjø/havet" eller no i den duren(husker ikke helt) men mine gutter hadde da hvite bodyer og hvit strømpebukse.så hadde de hvitt tørkle på hodet. altså de var sjømenn[;)]
iår er tema troll og de har faktisk sydd kostymer i bhg,så vi skal kun ha på de ensfarget tøy til å ha under kostymen og evt "sminke" de.
enkelt og greit[:)]

Herregud.. Hvis BHG dropper karneval pga kjøpepress så får foreldrene bli litt mere oppfinnsomme eller at hele gjengen skal være pandabjørner [8D] Hvertfall at alle blir enige om noe så fungerer.

En får kostyme på nille til 129-149,- så kommer nok til å kjøpe hver gang ja.

De andre årene har vi kjøpt, men i år så får vi ikke lov. Enten så kan man låne noe av b.hagen, hvis man vil ha noe eget så må det være hjemmelaget, ikke noe butikk kjøpt

Stemte på å kjøpe nytt hver gang, men har kjøpt 3 kostymer, lånt litt bort og tenker lillebror kan bruke etter storebror. De blir nok brukt så lenge e passer[;)]

Kjøpte en billig racerbilførerdrakt i høst til storebror og lillebror brukte libero-fotballdrakten vi fikk etter bleiekodene da det var karneval i dag i bhg[;)]

Back
Topp