Kosttilskudd

Tar Solaray sin Baby-me-now, men den har litt sånn "ekstra" greier i tillegg til multivitaminene som brokkolispirer og sånt. ChatGPT sa jeg burde bytte siden "Less is more" når man er gravid. Hender jeg har brukt noen av de man kan kjøpe på apoteket når jeg reiser offshore siden det er enklere å ta med seg et par brett i stedet for en svær krukke. Må jo ta Omega-3 i tillegg da.

Screenshot_20260109_115248_Chrome.jpg

Hvilke merker bruker dere?

Også har jeg pleid å ta melkesyrebakterier litt innimellom siden jeg synes det hjelper på tarmen. Hun damen på Sunkost nevnte at det var en egen melkesyrebakterier boks for gravide. Og når jeg googlet litt og spurte ChatGPT så var det jo ganske bra dokumentert at en del av melkesyrebakteriene i den her skal være fordelaktig ved graviditet.

Screenshot_20260109_115452_Chrome.jpg

Har dere tatt noe melkesyrebakterier ved graviditet? Mange her inne som har gått gravid flere ganger så.

Jeg bruker denne nå, og Idoform Travel melkesyrebakterier. :) De er det eneste som har fungert for min irritable tarm så langt, men tror jaggu jeg skal prøve den du nevner nå! :love017IMG_3733.jpeg

Jeg bruker denne nå, og Idoform Travel melkesyrebakterier. :) De er det eneste som har fungert for min irritable tarm så langt, men tror jaggu jeg skal prøve den du nevner nå! :love017Vis vedlegget 477244
Det er den der jeg ofte tar med offshore siden det er litt enklere :)

Så de hadde litt salg på de melkesyrebakteriene jeg sendte bilde av på Arnika, så tenkte jeg kanskje skulle kjøpe derfra. Sunkost sa de nesten aldri hadde tilbud på de, og synes 550 i måneden er litt voldsomt for noen melkesyrebakterier.

Jeg «tåler ikke» trankapsler/omega 3. Blir så kvalm og uvel hele dagen av det…

Jeg tar nå siste rest av Nycoplus Gravid (store piller!). Satser på å fortsatte med vanlig multivitamin fra Vidi pluss (som har 400 mikrogram folsyre). Tar jerntabletter i tillegg fordi jeg trengte det hele forrige graviditet.

Jeg blir kvalm av multivitaminer også da.:wacky: Håpløst:woot:

Jeg tar nå siste rest av Nycoplus Gravid (store piller!). Satser på å fortsatte med vanlig multivitamin fra Vidi pluss (som har 400 mikrogram folsyre). Tar jerntabletter i tillegg fordi jeg trengte det hele forrige graviditet.

Jeg tar trankapsler rett før jeg legger meg, så slipper jeg å ha sure oppstøt med ettersmak av tran! Det fungerer for meg, har du prøvd det? :Heartpink

Jeg tar også alt av vitaminer rett før jeg legger meg for å sove! Eneste måten å unngå at de kommer opp igjen på! ❤️

Jeg tar trankapsler rett før jeg legger meg, så slipper jeg å ha sure oppstøt med ettersmak av tran! Det fungerer for meg, har du prøvd det? :Heartpink
Takk for tips, men da våkner jeg opp midt på natten av sure oppstøt… :dontknow
Multivitamin klarer jeg å holde på da, og jeg spiser bra med fisk ellers (makrell i tomat bl.a) ☺️

Takk for tips, men da våkner jeg opp midt på natten av sure oppstøt… :dontknow
Multivitamin klarer jeg å holde på da, og jeg spiser bra med fisk ellers (makrell i tomat bl.a) ☺️
Har klart å unngå sure oppstøt ved å konsekvent bare sove på venstre side :angelic: Hvis ikke hadde jeg hatt samme problem som deg er jeg meget sikker på

Bruker nycoplus gravid, og så tar jeg d-vitamin og jern i tillegg da jeg har lite d-vitamin (som alle andre nordmenn), og lite jern pga har vært blodgiver i flere år. Tror ikke man kan gi blod når man er gravid, så da tar nok jernet seg kjappere opp fremover☺️

Bruker nycoplus gravid, og så tar jeg d-vitamin og jern i tillegg da jeg har lite d-vitamin (som alle andre nordmenn), og lite jern pga har vært blodgiver i flere år. Tror ikke man kan gi blod når man er gravid, så da tar nok jernet seg kjappere opp fremover☺️
Nei, man blir satt i en veldig lang karantene når man er gravid. Lurer på om det var 1 år etter fødsel eller noe sånt noe. Er også blodgiver og har vært i karantene siden jeg var gravid i sommer.

Nei, man blir satt i en veldig lang karantene når man er gravid. Lurer på om det var 1 år etter fødsel eller noe sånt noe. Er også blodgiver og har vært i karantene siden jeg var gravid i sommer.
Da var det som jeg tenkte. Har ikke gitt blod siden Aug/Sept og tenkte ikke på å spørre ifbm graviditet. Greit å vite da. Man skal ikke gi blod når man ammer heller da sikkert? Siden karantenen er 1 år etter fødsel?

Da var det som jeg tenkte. Har ikke gitt blod siden Aug/Sept og tenkte ikke på å spørre ifbm graviditet. Greit å vite da. Man skal ikke gi blod når man ammer heller da sikkert? Siden karantenen er 1 år etter fødsel?
Det kan hende. I så fall er det jo kanskje noen som ammer litt lengre enn 1 år også :dontknow

Det kan hende. I så fall er det jo kanskje noen som ammer litt lengre enn 1 år også :dontknow
Blander meg litt inn her jeg! Man må vente minst 12 mnd etter fødsel før man kan være blodgiver igjen! Det er fordi kroppen skal ha kommet seg etter graviditet, fødsel og morsmelken skal ha stabilisert seg. Man skal ikke donere blod hvis man fullammer, men de fleste gjør ikke det etter 12mnd. Graviditet og ammingen tar mye jern ❤️

Back
Topp