Kosttilskudd

H-40304860

Første møte med forumet
Lurer litt på hva slags vitamintilskudd dere tar, (for uten om folat). Leser litt forskjellige anbefalinger på nett angående jod, jern, D-vitamin. Blir forvirret. Er 6+0 og foreløpig ikke vært hos jordmor/lege. Hva tar dere og hvorfor?

Folat så klart. Jod fordi jeg ikke får nok igjennom kosten, og omega 3 fordi jeg ikke spiser fisk.

Jeg tar folat, jod og D-vitamin. Har kronisk D-vitaminmangel. Neida, men har alltid for lite hvis jeg har tatt blodprøver før, så må uansett ta det:p Har også lest om forskning som ser en sammenheng mellom D-vitaminmangel og spontanaborter, så vil heller være føre var denne gangen:)

Jeg har bestilt Nycoplus Multi og Nycoplus høykonsentrert omega 3 fra nettapoteket. Koster bare 167,- for begge på halv pris :woot: også varer de lenge. Er jo egentlig veldig kostbart for de gravid-eskene.
Bestilte samtidig vitaminbjørner på 50% til jenta vår:)

Per nå tar jeg kjempedyre kosttilskudd fra Sunkost.. høydose D-vit, flytende multivitamin og Q10 blant annet.

Jeg tar vanlig multivitamin + tran. Har nettopp målt verdier, alt så fint ut utenom litt lave D-vitaminverdier som jeg må booste litt fremover

Tok trankapsler, litt D-vitamin i vinterhalvåret, og B-kompleks eller noe i den duren (som der er nok folat i) fra før. Fant ut etter positivt test i alt av googling på ting og tang at jeg ikke får i meg nok jod i kosthold, så har nå begynt å ta dette også. 4+6, så har ikke vært til lege ennå, men kunne tenkt meg å faktisk få sjekka hvor verdiene mine ligger.

Jod:)

Lurer litt på hva slags vitamintilskudd dere tar, (for uten om folat). Leser litt forskjellige anbefalinger på nett angående jod, jern, D-vitamin. Blir forvirret. Er 6+0 og foreløpig ikke vært hos jordmor/lege. Hva tar dere og hvorfor?
Jeg tar Nycoplus multi, jod, Møllers høykonsentrert omega-3 og Gevita Kalsium, magnesium og vitamin-D (den siste mest fordi jeg hadde noen igjen).
Kalsium er viktig for skjelett, så vurderer å fortsette på den Gevitaen, men skal til legen på tirsdag, så lurer på om jeg skal be om å få målt da :)

Jeg bruker dette. 30% rabatt også hvis du er medlem hos apotek 1

Vedlegg

• B01F5D29-65A7-4BE1-96CF-4BE004F3D2C1.png
    B01F5D29-65A7-4BE1-96CF-4BE004F3D2C1.png
    923,2 KB · Visninger: 4
Tar 1 multivitamin (som har anbefalt dose jod + folat) og 2kapsler høykonsentrert Omefa 3 daglig. Tatt Multi i et par år, begynte med omega tre når jeg ble gravid.

Må kanskje til med jern etterhvert, men vil ikke begynne uten blodprøve.

Jeg bruker møllerens tran omega 3 med multivitamin, tar i tillegg jod, folat og bkompleks:) har tatt dette i over ett år og håper å kunne fortsette gjennom graviditeten, selvom Jeg kjenner litt på kvalmen tidlig på dagen nå.

Tar omega3 kapsler, folat, multivitamin med jern og C-vitamin/selen.

Back
Topp