Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Samme herTar lifeline Care gravid, da vet jeg at jeg får i meg det mini trenger![]()
Spiser dere noe kosttilskudd/multivitamin evt hva?
Jeg har spist folsyre de dagene jeg har husket det, og hadde første legetime idag, hun satt meg på multivitamin, omega3 og jern itillegg. Før vi fikk svar på blodprøvene ang verdiene mine![]()

Vil virkelig oppfordre deg til å sette på f eks varsel på mobilen for å huske folsyre. Folsyremangel kan virkelig gi alvorlig sykdom hos fosteret. Har selv sett foster abortert uten hjerne. Finnes selvsagt også andre grunner til det, men er jo sånne typer nevralrørsdefekter som det og f eks ryggmargsbrokk som er årsaken til at vi bør ta detgår nok fint, da de fleste får i seg via kost osv, men greit å være på den sikre siden!
![]()

Takk for litt «skremsel», nu blir den hvertfall ikke glemt
Har glemt den litt av i ny å ned, men prøvd å tatt den fast etter man fant ut av graviditeten, for vårs del så va den ikke planlagt, men hjertelig velkommen
Legen sa forsåvidt ikke noe om det før jeg var på kontroll i uke 8 ang den, så flaks jeg leste om den noen uker før, men det går sikkert fint![]()
) for å huske å ta tablettene. Har missa 1 dag!! Ganske stolt!!
Skulle hatt pilleeske med dager til p-piller også..Går nok heeelt fintTakk for litt «skremsel», nu blir den hvertfall ikke glemt
Har glemt den litt av i ny å ned, men prøvd å tatt den fast etter man fant ut av graviditeten, for vårs del så va den ikke planlagt, men hjertelig velkommen
Legen sa forsåvidt ikke noe om det før jeg var på kontroll i uke 8 ang den, så flaks jeg leste om den noen uker før, men det går sikkert fint![]()
er ofte i multivitaminer også, så tipper du er godt dekt!Høye doser av folsyre (over 1 milligram daglig) kan gjøre at man ikke oppdager mangel på vitamin B12. Ett av symptomene på vitamin B12-mangel er anemi (for lite røde blodlegemer, blodmangel). Folsyre vil hjelpe på anemien, men ikke på selve vitamin B12-mangelen som i ytterste konsekvens kan gi skader på nervesystemet.Kan det bli for mye folat?
Har tatt reseptbelagt B-vitamin-tilskudd ei god stund, så da regner jeg med B12 er dekket også. Legetime til uka, så da får jeg sikkert vite hvordan det ligger av også.Høye doser av folsyre (over 1 milligram daglig) kan gjøre at man ikke oppdager mangel på vitamin B12. Ett av symptomene på vitamin B12-mangel er anemi (for lite røde blodlegemer, blodmangel). Folsyre vil hjelpe på anemien, men ikke på selve vitamin B12-mangelen som i ytterste konsekvens kan gi skader på nervesystemet.
Kan det bli for mye folat?
Utenom dette så kan man ikke det. Folat er vannløselig, og det du får i overskudd tisser du ut igjenHøye doser av folsyre (over 1 milligram daglig) kan gjøre at man ikke oppdager mangel på vitamin B12. Ett av symptomene på vitamin B12-mangel er anemi (for lite røde blodlegemer, blodmangel). Folsyre vil hjelpe på anemien, men ikke på selve vitamin B12-mangelen som i ytterste konsekvens kan gi skader på nervesystemet.
Takk, det var kjekt å lese.Utenom dette så kan man ikke det. Folat er vannløselig, og det du får i overskudd tisser du ut igjener du dekt mtp b12 et svaret altså nei
![]()