Kosttilskudd

Så bra! Er ikke alle som vet det. Med min første kom jeg tilfeldigvis over en artikkel om det. Fastlegen min sa ingenting
oj, så rart legen ikke visste om det! jeg endte på dobbel styrke levaxin sist, allerede i uke 12 hadde jeg trappet opp til det, og da holdt det seg stabilt gjennom hele svangerkapet.

oj, så rart legen ikke visste om det! jeg endte på dobbel styrke levaxin sist, allerede i uke 12 hadde jeg trappet opp til det, og da holdt det seg stabilt gjennom hele svangerkapet.

Med nr to var det ganske stabilt gjennom hele svangerskapet. Med nr 3 måtte jeg øke med rundt 50% og nå venter jeg på prøvesvar men kjenner allerede på kroppen at jeg må øke. Har en annen FL nå som følger meg bedre opp

Tar folat og d vitamin. Multivitaminer når jeg husker på det:hilarious:

du bør ta Jod :)

Etter hva jeg kan se er det ingen grunn til at jeg bør ta jod i tillegg til det jeg får i meg via kost. Jod er nødvendig for produksjon av stoffskiftehormonene, og dersom man har jodmangel vil man kunne få for lavt stoffskifte noe som ikke er bra for babyens utvikling, men siden jeg allerede har lavt stoffskifte tar jeg disse hormonene syntetisk og går hver fjerde uke til lege og kontrollerer at stoffskiftet holder seg stabilt.

Etter hva jeg kan se er det ingen grunn til at jeg bør ta jod i tillegg til det jeg får i meg via kost. Jod er nødvendig for produksjon av stoffskiftehormonene, og dersom man har jodmangel vil man kunne få for lavt stoffskifte noe som ikke er bra for babyens utvikling, men siden jeg allerede har lavt stoffskifte tar jeg disse hormonene syntetisk og går hver fjerde uke til lege og kontrollerer at stoffskiftet holder seg stabilt.
https://forskning.no/mat-og-helse-o...-fa-i-seg-nok-jod-for-man-blir-gravid/1295544

var dette jeg henviste til. jeg er verken legen din eller forsker, så videreformiddlet bare det som har kommet som anbefaling den siste tiden. var kun for å være hyggelig.

Syns Nycoplus gravid var greit å ha sist, da hadde jeg oversikt over om jeg huska å ta vitaminene hver dag.

Tar gravitamin og omega, veldig greit at alt er samlet i ett, synes jeg:) Har tatt det siden vi startet å prøve i mai, så bør være innafor:p

Herregud den der Nycoplusspakken var dyrere enn jeg husker. Hva i alle dager driver prisen? Gull?

Jeg tar bare folat og tran. Tenker at jeg avventer med jod og jern til jeg evt. får beskjed av legene. Overskudd er ikke bra det heller.
De sjekker ikke jod i blodet ditt. Husk at du skal ha litt ekstra når du er gravid. Jeg var gravid i februar og fikk beskjed om å begynne med jodtilskudd eller regne ut hvor mye jod jeg fikk i meg hver dag slik at jeg fikk nok. Jod er lagt til i disse gravidpakkene de selger på apotekene også

Jeg tar jod, folat og omega 3. Regner med jeg må begynne på jern etter hvert også slik som i forrige svangerskap.

Jeg tar folat, jod, omega 3, d-vitamin og kalsium. Tar de hver for seg, syns disse gravidpakkene er så dyre!

Noen som vet hvilket jod tilskudd vi kan ha? Jordmor sa det var viktig jeg informerte om at jeg var gravid så jeg ikke fikk for sterk dose på apoteket :confused:

Noen som vet hvilket jod tilskudd vi kan ha? Jordmor sa det var viktig jeg informerte om at jeg var gravid så jeg ikke fikk for sterk dose på apoteket :confused:

Jeg tar den dosen som er i life line gravid-tablettene. Det er 175 mikrogram i den. Det stå at det er 100%av daglig referanseinntak for gravide. Da håper jeg det stemmer. Jeg tar de ferdige tablettene fordi jeg ikke veit hva vi skal ha av de ulike sortene. :hungry: men hadde jeg kjøpt igjen, hadde jeg kjøpt nycoplus sine. Den blå tabletten i life line gravid smaker grusomt :hungover:

Back
Topp