Kosttilskudd

Lita-go

Elsker forumet
Desemberlykke 2018
Septemberlykke 2021
Hva tar dere av kosttilskudd?

Jeg tar omega3 (med vit D) og folat.
Har lavt stoffskifte så står også på medisin for det. Slik jeg har forstått det er det dermed ikke noe poeng for meg å ta jodtilskudd da det er viktig for stoffskiftet.

Jeg har så langt bare tatt folat, men kjøpte meg life line gravid nå i helga. Har tidligere hatt lavt på jern, d vitamin og jod så greit å ta noe tilskudd.

Tar tran, multivitaminer og folat:happy: Hver for seg og ikke noen av de pakkene man får på apoteket, synes det er så sinnsykt overpriset o_O

Tar tran, multivitaminer og folat:happy: Hver for seg og ikke noen av de pakkene man får på apoteket, synes det er så sinnsykt overpriset o_O
Det synes jeg og! Derfor setter jeg sammen egen når den jeg har er tom :joyful:

D vitamin, folat og magnesium (vært plaget med litt kramper i beina). Ellers har jeg kjøpt gravidtilskudd:)

Tran, multivitamin, folat, jod, d-vitamin, b-vitamin og jerntilskudd, følges opp av fastelgen da jeg har fra før lave verdier.

Tar omega 3, folat og jod. Går egentlig fast på reseptbelagt B6, B9 (folat), B12 og D-vitamintilskudd pga. lave verdier, men er usikker på om disse kan taes ved graviditet, så har sluttet midlertidig frem til jeg hørt med legen :)

Har også lavt stoffskifte, og har økt medisinen med ca 30 % etter jeg fikk positiv test.

Ellers tar jeg B-vitaminer, inkl. aktivt folat, Omega 3, D-vit, magnesium og kelp (naturlig jod). :)

tar gravidvitaminer, det er sammensatt av alt man trenger :)

Har lavt stoffskifte så står også på medisin for det. Slik jeg har forstått det er det dermed ikke noe poeng for meg å ta jodtilskudd da det er viktig for stoffskiftet.
du bør ta Jod :)

Jeg tar bare folat og tran. Tenker at jeg avventer med jod og jern til jeg evt. får beskjed av legene. Overskudd er ikke bra det heller.

Husk at du må ta blodprøver for å regulere dosen levaxin du tar. Den skal økes betraktelig iløpet av svangerskapet :D

Husk at du må ta blodprøver for å regulere dosen levaxin du tar. Den skal økes betraktelig iløpet av svangerskapet :D

vet, tar blodprøver hver fjerde uke gjennom hele svangerskapet, dette er barn 2 så har vært igjennom det en gang før..

vet, tar blodprøver hver fjerde uke gjennom hele svangerskapet, dette er barn 2 så har vært igjennom det en gang før..

Så bra! Er ikke alle som vet det. Med min første kom jeg tilfeldigvis over en artikkel om det. Fastlegen min sa ingenting

Back
Topp