Kosttilskudd?

havrefras

Blir kjent med forumet
Jeg er konstant sliten og meget trøtt. Fullammer og lurer på om jeg burde ta noe tilskudd. Erfaringer? Hjalp det? Kostholdet mitt er greit. Litt dårlig til å drikke mye vann, men tror ikke det er grunnen.
 
Tenker selv at det ikke skader å ta litt tilskudd, spesielt nå når vi ammer:) men ta deg en tur til legen og få målt/hør hva de anbefaler. Kan det være at du sover dårlig eller mindre? Det er jo en slitsom periode uansett:)
 
Sniker: Har du sjekket stoffskiftet ditt etter svangerskapet? Hvis ikke ville jeg gjort det :)
 
Det hadde jeg ikke tenkt på. Har du erfaringer??
Jeg har selv Hashimotos (lavt stoffskifte), og hva du beskriver gjør at jeg tenker det ville vært fornuftig å sjekke :) Da blir man sliten, trøtt og utmattet uten grunn. Ikke uvanlig at noen utvikler dette etter svangerskapet. Alltid greit å ha sjekket tenker jeg. Er stoffskiftet lavt, mangler man ofte D og B vitaminer også. Noen har lave jernlagre.
 
Sjekk stoffskifte og vitaminstatus.
Å ta kosttilskudd er ikke dumt uansett.
Å være trøtt og sliten er jo også normalt en periode etter graviditet, fødsel og barseltid. Det tar tid å komme seg i gjenge igjen etterpå. Og det er jo lite tid til deg selv. Babyen krever mye nå.
 
Ved forrige fødsel mistet jeg veldig mye blod og var derfor redusert i noen uker i ettertid. Jordmor ba meg ta Floradix, og det virket veldig bra! Plutselig en dag var jeg mye mer ovenpå. Ellers finnes det jo også pakker med kosttilskudd spesielt tilpasset ammende, fåes på apotek :)
 
Back
Topp