Kosttilskudd

Folat bare

Jeg tar Gravid Multivitamin. Rett og slett fordi jeg mangler folsyre, vitamin D, b12 og jern. Var billigere å kjøpe de, enn å kjøpe 3-4 forskjellige vitaminer i hver sin boks :) vet jeg må ta mer konsentrert snart, men da får legen bestemme hvilke jeg skal ta.

Jeg tar Møllers Tran :finger: Sluttet med folat etter 1.trimester jeg også, jordmor kommenterte ikke dette på ultralyd da jeg nevnte det :)

Jeg tar nycomed sin gravid plus, den har visst alt jeg trenger i følge legen i pregmet-studien, skal ta den hele svangerskapet (ikke bare de 3 første mnd), inneholder bl.a folat. Etter jordmortime i dag ser d ut som jeg er i nedre grenseland hva gjelder D-vitaminer, så kunne godt ta litt mer av d:)

Her tar jeg Lifeline Care Gravid kosttilskudd.

Begynte med dette da jeg sluttet på p-pillen i fjor. Tar det daglig frem til fødsel. Skifter da til Lifeline Care ammende.

Inneholder; folat, høykonsentrert omega 3 (fiskeolje), vitaminer og mineraler fordelt på 4 kapsler/piller.

ImageUploadedByBV Forum1459947765.431866.jpg

Den for ammende er nesten helt lik. Nytt nå er at den har folat også da det anbefales kvinner i fertil alder 18-60 år.

Prisen er den samme for disse to og jeg bruker å "hamstre" inn når de har kampanje på apoteket

Jeg tar omega -3 multi. Inneholder alle vitaminer, mineraler og omega-3 man trenger. Da jeg snakket med jordmor om folat etter 12 uker mente hun det ikke var nok forskning til å bevise for eller imot, men siden det er vannløselig går overskuddet "rett i do" uansett.

Her tar jeg Lifeline Care Gravid kosttilskudd.

Begynte med dette da jeg sluttet på p-pillen i fjor. Tar det daglig frem til fødsel. Skifter da til Lifeline Care ammende.

Inneholder; folat, høykonsentrert omega 3 (fiskeolje), vitaminer og mineraler fordelt på 4 kapsler/piller.

Vis vedlegget 170376

Den for ammende er nesten helt lik. Nytt nå er at den har folat også da det anbefales kvinner i fertil alder 18-60 år.

Prisen er den samme for disse to og jeg bruker å "hamstre" inn når de har kampanje på apoteket

Denne bruker jeg også :)

Leser litt rundt nå og ser at noen anbefaler å ta hele svangerskapet i tillegg til ammeperioden. Mens andre sier at det ikke skal og bør tas lenger enn 3 mnd. Ikke lett å bli klok på egentlig :o
Merkelig, fikk beskjed om å slutte på det etter 12 uker pga det er forbundet med kreftrisiko å ta over lengre tid?

Back
Topp