Kosttilskudd

-Bambino-

Gift med forumet
Aprillykke 2016
Sommerfuglene
Forsøkte å lete nedover, men fant ingen slik tråd...

Lurer bare på om dere tar noe ekstra? Folat tar vel de fleste, men når slutta/ slutter dere eventuelt med det?

Jeg har brukt den lifeline care pakken fra apoteket til nå...

Jeg bruker den lifecare pakken jeg også:happy: blir vell å gå på den til ungen er kommet å slik jeg har forstått det skal man da gå over på den pakken som heter ammende eller noe sånt? Er ikke helt sikker på dette selv:D:p

Jeg tar gravitamin,men fikk beskjed av fastlegen å slutte med disse når 2.trimester starter. For er kun de første 3 mnd man skal ha 400mg folat. Å heller ta vanlig multivitamin i stedet. ( i følge min fastlege)

Folat er jo bare nødvendig i begynnelsen mens organene dannes... Så etter uken12 er det bare overflødig...

Jeg tenker å kanskje bare fortsette med omega 3 og satse på å greie å få i meg et variert kosthold så fort denne kvalmen gir seg...

Jeg kommer til å bruke nycoplus gravid i hele svangersskapet :-) når jeg bikker 2. trimester går jeg over til den som er beregnet for 2.-3. trimester.

Jeg har gått over fra nycopluss gravid til nycopluss mamma da den er fra andre trimester, fikk anbefalt dette fra ei dame på apoteket :)

Last edited:
Eg har alltid tatt folat 12 første ukene.
Denne gangen har eg ikkje handla resten :p men pleier og gå på omega 3 og vitamineral. Det er va eg får anbefalt fra min lege jm. Tar og etter noen mnd magnesium mot leggkramper. Og hender eg på ta jern på slutten :)

Eg tar folat, omega 3 , magnesium og jern pga jernmagel. Tror eg kommer köpa den gravid pakken nest gang eg e på Apoteket

Jeg har spist nycoplus gravid og testet en måned med lifecare. Synes pillene er for store i lifecare så kommer til å gå over til nycopluss mamma om 2 uker da man skal spise de allerede fra 2 trimester og ut ammeperioden. De har piller som er lettere å svelge ellers er de like med lifecare. Brekker meg hver gang jeg skal svelge den svære hvite nå :-(

Jeg tar gravitamin,men fikk beskjed av fastlegen å slutte med disse når 2.trimester starter. For er kun de første 3 mnd man skal ha 400mg folat. Å heller ta vanlig multivitamin i stedet. ( i følge min fastlege)
Nycopluss mamma er uten folat og skal taes fra 2 trimester

Tar b-vitamintilskudd (inneheld folat) og skal sikkert fortsette med det gjennom heile svangerskapet og etterpå pga b12-mangel. Ellers prøver eg å huske tran.

Jeg har spist nycoplus gravid og testet en måned med lifecare. Synes pillene er for store i lifecare så kommer til å gå over til nycopluss mamma om 2 uker da man skal spise de allerede fra 2 trimester og ut ammeperioden. De har piller som er lettere å svelge ellers er de like med lifecare. Brekker meg hver gang jeg skal svelge den svære hvite nå :-(
Å samma her eg sliter me de vite store og.

Tar nycoplus gravid nå, og kommer til å hoppe over på den andre i andre trimester:)

Jeg tar nycoplus gravid og vitaminbjørner. Sliter veldig med å svelge tabletter pga kvalmen, så legen sa at vitaminbjørner var et greit alternativ :)

Jeg tar nycoplus gravid og vitaminbjørner. Sliter veldig med å svelge tabletter pga kvalmen, så legen sa at vitaminbjørner var et greit alternativ :)
Om du ikke spiser tablettene så bør du i det minste spise folat i første trimester.

Tar bare folat her:) Er så kvalm og uggen, så sliter med å svelge den lille pillen også;)

Back
Topp