Kosttilskudd?

Bolli91

Flørter med forumet
Hvilke kosttilskudd tar dere nå som dere er gravid? Sist gang tok jeg kun folat og multivitamin - denne gangen tar jeg disse: ImageUploadedByBV Forum1404200694.248996.jpg

Men det jeg lurer på er om det er nok folat i de eller om jeg bør ta "vanlig" folat tablett i tillegg? :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Jeg tar og de. Bare les på. Det er like mye folat i de som i de folattablettene. Du trenger altså ikke ta mer i tillegg.

Jeg tar den samme pakken som deg :) Det er tilstrekkelig med folat i den ut fra anbefalingene i dag.

22.02.2015 ♡

Takk for svar! Da slår jeg meg til ro med disse:) sliter litt med å svelge de pga kvalmen, så får prøve å ta de på kveld isteden for morgen :p

Er det nødvendig å ta mer enn folat hvis man ikke er kvalm og får i seg vanlig, variert kost? :)

Jeg startet på gravidpakken men pga kvalme og gedigne piller tar jeg bare folat og spiser variert:)

Sent from my iPad using BV Forum

Jeg tar også disse, men blir veldig kvalm av de. Tar de derfor på kvelden før jeg legger meg, så vil absolutt anbefale det. :)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tar folat og spiser variert og sunn mat.

Kun folat. Begynte å ta ingefær idag pga kvalme. Håper det hjelper.

Folat, omega 3 og magnesium:)

Jeg tar folat og multivitamin, bør ta magnesium da beina mine maser hele natta så jeg ikke får sove. Og siden jeg ikke liker fisk bør jeg ta omega 3 og. Burdeburde.. :)

Eg klarte ikke de store kapslene i gravid esken så eg kjøre på med folat og multivitamin

Disse tar jeg! Tar tablettene samtidig som jeg spiser frokost, kapslene som inneholder fiskeolje tar jeg om kvelden.
nycoplus-gravid

Er det nødvendig å ta mer enn folat hvis man ikke er kvalm og får i seg vanlig, variert kost? :)
Tror det gjerne anbefales å ta tran/omega3. Sniker fra september her. Jeg tok folat de tre første mnd, og har tatt omega 3 og multivitaminer hele tiden. Har aldri manglet noe under graviditeten, og tenker selv det er bedre å være på den sikre siden:) Usikker på hva det "riktige" svaret er. Hadde i alle fall passet på å spist nok fisk da:)

Tar folat, tok de gravid pillene før men de er jo enorme og mange så klarte ikke svelge de....

Sent from my C6603 using BV Forum mobile app

Tar nesten 10 mq m folat. Pluss omega3 og vanlig multivitamin. Har en nevrologisk sykdom så tar derfor ekstra mye folat :)

Venter en liten i februar ❤️

Back
Topp